Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon trackers. PHPD en PHPT.Krijg je die fysiek even (platina en palladium) vlot verhandeld ivm goud of zilver? Of zit je in trackers? Gewoon naar goudkantoor gaan en verkopen?
Er is telkens animo als het op recordhoogte staat.Heel raar dat hier zeer weinig animo is rond goud en zilver.
Fysiek valt er niet onder. Een gold etf daarintegen.Valt dat ook onder die nieuwe meerwaardebelasting van onze nieuwe overheid? Alhoewel ik graag 10% zou betalen op 30k winst![]()
Prijs van goud heeft niets te maken met inflatie, maar met het verlies van vertrouwen in de overheden.Er is telkens animo als het op recordhoogte staat.
Er zou animo moeten zijn als edelmetaal extreem laag staat...
Goud aan 90.000€/kilo en zilver aan 1.000€/kilo.
Geld is onderhevig aan inflatie, maar het zijn wel gekke prijzen!
PHAU eventueel. Maar denk dat EGLN beter is (lagere TER).Is de EGLN: xlon (iShares Physical Gold ETC) een mooie om in de gaten te houden? Of zouden jullie een andere nemen om te beleggen in physical gold?
Ik zou mijn portefeuille nog wat meer willen diversifieren (enkel IWDA op dit ogenblik) en goud lijkt me wel een mooie, zeker inde huidige woelige tijden.
Fysiek valt er niet onder. Een gold etf daarintegen.
Dit is dus de reden. Er is ook geen goudregister, men kan het dus niet belasten. Je kan perfect fysiek goud onderling verhandelen, particulier tussen particulier bijvoorbeeld.Beleggingsgoud heeft een speciaal statuut, is ook vrijgesteld van BTW. Zilver, platina, palladium etc. niet.
Goud is een monetair metaal (zie centrale banken) en is nog steeds legal tender.
Zou me oprecht verbazen moesten ze daar meerwaardebelasting gaan op heffen.
Trackers en mijnaandelen daarentegen gaan wel in de prijzen vallen.
Dit is dus de reden. Er is ook geen goudregister, men kan het dus niet belasten. Je kan perfect fysiek goud onderling verhandelen, particulier tussen particulier bijvoorbeeld.
En crypto is ook vrijgesteld van BTW.Beleggingsgoud heeft een speciaal statuut, is ook vrijgesteld van BTW. Zilver, platina, palladium etc. niet.
Goud is een monetair metaal (zie centrale banken) en is nog steeds legal tender.
Zou me oprecht verbazen moesten ze daar meerwaardebelasting gaan op heffen.
Trackers en mijnaandelen daarentegen gaan wel in de prijzen vallen.
Er is ook niemand die dat zegt toch.Enfin, fysiek goud kopen omdat je denkt dat je geen meerwaardebelasting erop gaat moeten betalen, lijkt mij een slecht idee.
Het is relevant in die zin dat er voor beleggingsgoud dus al eens een uitzondering werd gemaakt. Dat doet de kans toenemen dat die wordt doorgetrokken.Vrijstelling van BTW heeft niks te maken met meerwaardebelasting. Dat is niet relevant.
Er is telkens animo als het op recordhoogte staat.
Er zou animo moeten zijn als edelmetaal extreem laag staat...
Goud aan 90.000€/kilo en zilver aan 1.000€/kilo.
Geld is onderhevig aan inflatie, maar het zijn wel gekke prijzen!