Edinburgh

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
Volgende zomer 3 nachten naar Edinburgh, ik zag nog geen topic dus bij deze: wat MOETEN we zeker doen?
Als er iemand zou zijn die daar iemand kent die accomodatie verhuurt, ook altijd welkom, want tijdens Fringe Festival is het daar duidelijk niet goedkoop.

Ben daar ooit 2 dagen geweest na een 2-weekse reis door Schotland. Ik zou zeker Arthur's seat beklimmen bij zonsondergang, dat was wel de moeite. En haggis eten, er waren een paar goede restaurants daarvoor.

Ik heb de eerste keer dat ik er was (2010 ish) een bustour gedaan met www.thehairycoo.com. Heel sympathieke mannen en prachtige rit/dag. Dat was echt gezellig met een relatief kleine groep en nogal gammel busje. Ik zie dat die ondertussen al ferm gegroeid zijn met wat moderner materiaal maar de route die ik toen deed zit er nog bij (Loch Ness - Scottish Highlands - Glencoe - Pitlochry). Ik ga die zeker nog eens boeken (mss wel eens een andere route) als ik terugga.

Arthur's seat en Calton Hill beklimmen is idd leuk.

En verder wat Fringe showkes proberen meepikken zou ik zeggen!

Ik heb de eerste keer dat ik er was (2010 ish) een bustour gedaan met www.thehairycoo.com. Heel sympathieke mannen en prachtige rit/dag. Dat was echt gezellig met een relatief kleine groep en nogal gammel busje. Ik zie dat die ondertussen al ferm gegroeid zijn met wat moderner materiaal maar de route die ik toen deed zit er nog bij (Loch Ness - Scottish Highlands - Glencoe - Pitlochry). Ik ga die zeker nog eens boeken (mss wel eens een andere route) als ik terugga.

Wij hebben ook met hen een Whisky/ Loch Ness tour gedaan de eerste keer dat we naar Schotland zijn gegaan. Super leuk! Zeker een aanrader!

Ik ben ondertussen al twee maal in Edinburgh geweest. 1 keer een 5 dagen (met uitstappen) en 1 keer een dagje na een Schotland rondreis voor we terug naar België gingen.

Wij zijn vanuit Edinburgh naar North Berwick gegaan met de trein (korte rit, ik denk een dat het een halfuurtje was?) en zijn vandaar naar Isle of May gegaan met het seabird center om naar de vogels te gaan kijken (waaronder papegaaiduikers). Dit was echt de highlight van de Edinburgh trip. Ook kans op zeehonden en dolfijnen of, als je veel geluk hebt, een walvis. Wij hadden toen geen gezien. En de Basrock waar we ook rond vaarden was heel indrukwekkend.

Wij huurden een appartement in de geburen van Meadowbank en wandelde meestal door Holyrood Park naar Canongate get centrum in. Ook wel eens de bus genomen :)

Ik heb gehoord dat The Royal Yacht Britannia de moeite zou zijn en ik vond persoonlijk Holyrood House (enkel toegankelijk als de royals er niet zijn) wel tof. Maar ik heb wel interesse in kastelen en zo'n zaken.

Terug
Bovenaan