Een nieuwe keuken

En dat de eerste zes maanden de bewijslast bij de verkoper ligt om aan te tonen dat het jouw schuld is dat die rubber is kapot gegaan.

Is recentelijk veranderd, vermoeden geldt nu gedurende de twee jaar.

Inderdaad ook rechtstreeks richten naar de verkoper en niet de producent.

Net op Bisbeurs geweest, holy fuck wat een gangsterpraktijken bij die keukenbouwers :wtf:
We gaan langs om even te brainstormen voor een nieuwe keuken, laten het uittekenen en willen dan graag een afspraak in de showroom om rustig alles nog eens te overlopen ipv daar gewoon op een blad af te gaan.

"Ja maar de korting is enkel vandaag"
"Meneer, u kiest vandaag geen keuken, maar wel een keukenbouwer. Enkel als u vandaag tekent blijft u alle voorwaarden houden, ook als u nog alles aanpast"
"Ja, nog even gesproken met mijn manager, ik kan u nog een super exclusieve korting geven maar enkel als u NU tekent"
"Meneer, wat zou uw vrouw zeggen als u deze korting aan u voorbij laat gaan"

Echt een degout van gekregen (Keukens de abdij).
We gaan langsgaan bij aan andere die gewoon opgeschreven heeft wat we wouden en zelf voorstelde om in de showroom langs te gaan.
Maar ik zag toch veel getekende bonnen dus het moet blijkbaar toch wel wat werken 🤷‍♂️

Wij maakten in onze zoektocht hetzelfde mee bij Keukens De Abdij. De prijs was 39k, maar als we meteen ter plekke tekenden kon het aan 31k. Als we niet meteen beslisten was het dus 25% duurder.

Is blijkbaar de verkoopstechniek bij De Abdij. Ze mogen hun keuken houden.

Wij hadden net hetzelfde op de bis beurs bij DSM. Die verkoper wou er ni aan beginnen zonder dat we akkoord gingen. Vriendelijk bedankt en vertrokken.

Wij hadden net hetzelfde op de bis beurs bij DSM. Die verkoper wou er ni aan beginnen zonder dat we akkoord gingen. Vriendelijk bedankt en vertrokken.
Ah bizar, hier hebben we een volledig ontwerp + offerte gekregen van hun, maar niets getekend en enkel toegezegd dat we een afspraak gingen maken in de showroom. Dat vond ik nu niet erg.

Vriendelijkste was Adrem keukens, daar gaan we ook nog eens langs.

Exact de reden waarom ik in een grote boog om al die typische grote keukenbouwers heen loop :biglaugh: tenenkrullend gewoon die praktijken.

Ah bizar, hier hebben we een volledig ontwerp + offerte gekregen van hun, maar niets getekend en enkel toegezegd dat we een afspraak gingen maken in de showroom. Dat vond ik nu niet erg.

Vriendelijkste was Adrem keukens, daar gaan we ook nog eens langs.
Daarom heten ze ook Adrem :oi22:

Zelfs bij dsm filiaal. Keuken 36.000 maar met bisbeurs 47% korting en 24 op atag toestellen 22,5 k enkel vandaag…
We kijken nog even verder… toestellen zijn 6000-7000, houtwerk 11000 en keukenblad 2-3k.

Indien u een goede keukenbouwer zoekt, Taes keukens in Tienen is echt topkwaliteit is geen keten.
Spreek uit ervaring van de keuken in mijn ouderlijke woning.

Ik liep met mijn schoonzus en schoonbroer op de keukenafdeling op de BIS beurs. Verkoper spreekt ons aan met "samengesteld gezin?" :unsure:

Wel goedkoper dan uw samengestelde keuken e man!

Als ik dan budgetten zie van 40-50k voor een keuken, dan kan je toch ook zeker eens bij een goede schrijnwerker langsgaan. Mijn ervaringen daarmee zijn toch veel beter dan bij een grote keukenbouwer.

Ik kan Vika keukens aanraden. Zij installeren zelf de keuken niet, dus je kan zelf een aannemer kiezen die met hun samenwerkt.

Denk dat die relatief onbekend zijn (ik had er alleszinds nog nooit van gehoord), maar super tevreden van. Zeer mooie laminaat fronten, alles perfect op maat (nergens spleten). Bij mij was het wel een keuken van maar '15K', maar heel tevreden van de kwaliteit en ze hebben heel veel keuze dus ook voor de mensen die wat meer willen uitgeven 😊

Net op Bisbeurs geweest, holy fuck wat een gangsterpraktijken bij die keukenbouwers :wtf:
We gaan langs om even te brainstormen voor een nieuwe keuken, laten het uittekenen en willen dan graag een afspraak in de showroom om rustig alles nog eens te overlopen ipv daar gewoon op een blad af te gaan.

"Meneer, u kiest vandaag geen keuken, maar wel een keukenbouwer. Enkel als u vandaag tekent blijft u alle voorwaarden houden, ook als u nog alles aanpast"
"Ja, nog even gesproken met mijn manager, ik kan u nog een super exclusieve korting geven maar enkel als u NU tekent"

We gaan langsgaan bij aan andere die gewoon opgeschreven heeft wat we wouden en zelf voorstelde om in de showroom langs te gaan.
Maar ik zag toch veel getekende bonnen dus het moet blijkbaar toch wel wat werken 🤷‍♂️
Dat was op Batibouw ook zo.
Ver weg blijven van deze malafide firma.

Das bij veel van die ketens zo, ook zonder bisbeurs. Geen plannen, geen volledige prijzen zonder eerst te tekenen (en maar kortingen gebruiken om u te proberen overtuigen), wat?
Wij zijn uiteindelijk bij een lokale keukenbouwer gegaan. Die mens had ons al drie keer een plan gemakt/hertekend met bijkomende offerte toen ik vroeg of ik nog niets moest tekenen; 'dat moet ge pas doen als ge beslist met ons te werken hé'
Wat een verschil

Das bij veel van die ketens zo, ook zonder bisbeurs. Geen plannen, geen volledige prijzen zonder eerst te tekenen (en maar kortingen gebruiken om u te proberen overtuigen), wat?
Wij zijn uiteindelijk bij een lokale keukenbouwer gegaan. Die mens had ons al drie keer een plan gemakt/hertekend met bijkomende offerte toen ik vroeg of ik nog niets moest tekenen; 'dat moet ge pas doen als ge beslist met ons te werken hé'
Wat een verschil
Idem hier. De Schutter uit Zandhoven. Hele toffe mensen, denken mee, transparant en de prijs was zeker goed! De eerste die niet pushte om te tekenen i.t.t. Dovy en co.

Absoluut geen spijt.

Niet allemaal het gevolg van het overroepen van het belang van de keuken? Als in: toon me uw keuken en ik zeg u hoe succesvol je bent?

Om dan wegens tijdsgebrek, alleen de microgolf te gebruiken?

Terug
Bovenaan