EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tielemans ook de man van de toekomst lijkt me. Wanneer de rest op pensioen is, wordt hij heel belangrijk op het middenveld.
Voorin en op het middenveld is er niet echt een probleem naar de toekomst toe. Achterin wel. Denayer is de enige die dat daar iet of wat kan opvangen, van een Boyata of een Vanheusden wordt je toch niet echt warm..

Ik denk, al wil ik hier gerust mis in zijn, dat we wel gaan moeten accepteren dat we na dit EK of volgend WK aan kwaliteit gaan inboeten.
En dan heb ik het niet alleen over de verdediging, die het zwaarst zal getroffen worden, maar over de ganse lijn.

Ons plaatsen voor de EK's/WK's zal normaal geen probleem zijn, maar ik denk dat we ook niet meer dan dat gaan mogen verwachten.

Voorin en op het middenveld is er niet echt een probleem naar de toekomst toe. Achterin wel. Denayer is de enige die dat daar iet of wat kan opvangen, van een Boyata of een Vanheusden wordt je toch niet echt warm..
Bwa, ik zie nog niet direct iemand die Lukaku gaat kunnen vervangen of vergeet ik iemand?

Bwa, ik zie nog niet direct iemand die Lukaku gaat kunnen vervangen of vergeet ik iemand?
Lukaku is er 28, tegen dat die stopt zal die rond de 33 zijn gok ik. Dat is dus nog makkelijk 5 jaar voor nieuwe spelers om op te duiken. Het is niet alsof die nieuwe spits nu al klaar moet zijn he.

Lukaku is er 28, tegen dat die stopt zal die rond de 33 zijn gok ik. Dat is dus nog makkelijk 5 jaar voor nieuwe spelers om op te duiken. Het is niet alsof die nieuwe spits nu al klaar moet zijn he.
Tenzij Lukaku echt gaat stoppen na het EK. Al acht ik de kans klein.

Tenzij Lukaku echt gaat stoppen na het EK. Al acht ik de kans klein.
Ik zie hem eventueel wel stoppen na het WK. Net zoals enkele anderen. De ploeg richting EK 2024 zal er mogelijk wel een heel stuk anders gaan uitzien.

Vanheusden ook niet? Niet dat ik die nu zo veel zien spelen heb, maar lijkt toch heel belangrijk (en goed) bij Standard.

Ik denk, al wil ik hier gerust mis in zijn, dat we wel gaan moeten accepteren dat we na dit EK of volgend WK aan kwaliteit gaan inboeten.
En dan heb ik het niet alleen over de verdediging, die het zwaarst zal getroffen worden, maar over de ganse lijn.

Ons plaatsen voor de EK's/WK's zal normaal geen probleem zijn, maar ik denk dat we ook niet meer dan dat gaan mogen verwachten.

Ja ik denk dat we tactisch gewoon anders gaan moeten spelen over een paar jaar.
Beetje meer zoals Nederland toen in Brazilië onder Van Gaal: defensiever, meer terugzakken bij balverlies om de (matige) verdediging te ondersteunen, en dan proberen te counteren met de kwaliteit van 2-3 spelers voorin (toen bij NL waren dat Robben, Sneijder en Van Persie).

Het wordt sowieso interessant om te zien wat voor verdediging we gaan hebben, zonder Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen. Ik zou niet weten wie in de plaats gaat staan zelfs... Denayer, en dan? Dendoncker eventueel, maar dat is geen echte verdediger. Hopen dat er nog een jonge talentvolle verdediger doorstoot ergens, anders zitten we helaas met verdedigers uit de JPL.

Alderweireld is 32, misschien dat die nog wel tot zijn 35e een hoog niveau kan aanhouden (is sowieso nooit blessuregevoelig geweest).

Ik weet dat we veel gewoon zijn maar we mogen toch al blij zijn dat we de voorbije jaren hebben meegemaakt! en zo slecht ziet de toekomst ziet er nu ook weer niet uit denk ik.. Toch zeker qua middenveld en aanval.

Vanheusden ook niet? Niet dat ik die nu zo veel zien spelen heb, maar lijkt toch heel belangrijk (en goed) bij Standard.
Die heeft al 2 keer zijn kruisband van zijn knie gescheurd. Dat komt volgens mij niet meer goed..

Volgens mij word Delcroix(Anderlecht) ne goeie en Van Der Brempt(Brugge) ne goeien back. De Ketelaere wordt volgens mij een wereldster zoals De Bruyne.

Laatst bewerkt:
Bornauw, Delcroix, Siquet, Vanheusden om een paar te noemen. Mssn geen wereldtoppers in wording maar dat waren/zijn Vertongen en co ook niet. Goede degelijke verdedigers kunnen ze zeker worden. Alvast beter dan het niveau dan voor deze generatie

Geen idee wat een Lucas Lissens of Zeno Debast kunnen halen qua potentieel. Kana kan eventueel ook nog uit de voeten centraal vanachter. Van Der Brempt als wingback heeft ook potentieel om uit te groeien tot een degelijke speler op Belgisch niveau.

Op zich hoeven het ook niet allemaal toppers te zijn he. Op zo'n tornooi gelden ook nog andere regels. Spelers die net dan boven zichzelf uitgroeien bijvoorbeeld. Ik denk dat we wel nog ver verwijderd zijn van het niveau van de generatie voor deze huidige generatie. Dat het minder gaat worden is wel een feit.

Over de toekomst zou ik mij totaal geen zorgen maken.

Zo'n overgang loopt meestal ook geleidelijk. Het is niet dat al die mannen na WK 22 direct stoppen.

En tegen dan is Tielemans wellicht nog beter, hetzelfde geldt voor Doku en al die andere jonge mannen die er nu net niet bij zijn.

Achterin kunnen we dan wel klagen dat het geen wereldtop meer zal zijn, maar kom: Denayer, Mechele, Vanheusden, Delcroix, Faes,.. Misschien geen toppers maar toch gewoon degelijke spelers, vaak met internationale ervaring.

Op het middenveld gaan we mogelijk keuze te over hebben, zeker in de breedte : Tielemans, Praet, Dendoncker, Mangala, Lokonga, Heynen, De Ketelaere, El Hadj,. . Komen daarachter nog talenten zoals die Lavia, of hoe noemt die kerel van Man City? Schijnt ook een toptalent te zijn.

De nr 1 zullen we wel niet zijn dan (zijn we nu eigenlijk toch ook niet, als 3e op het WK) maar ik zie voor de komende 5 jaar toch nog niet al te veel problemen.

Romeo Lavia is dat. Sinds januari bij City direct overgeheveld naar de u23 en uitgeroepen tot speler van het jaar als 17jarige.. Straf :) ze vergelijken hem met Fernandinho

Volgens Football manager hebben we wel nog wat talenten in de pipeline ;) Ik weet FM is verre van exacte wetenschap maar toch leuk om te dromen.

Verdedigend
---------------
Daan Dierckx(Parma) CD
Maxime Busi (Parma) RB

Middenveld
-------------
Marco Kana(RSCA) CD/DM
Lavia Romeo(Man City) DM/CM
Pierre Dwomoh(Genk) CM
Charles De Ketelaere(Brugge) overal :) maar volgens mij nen echten 10
Onana Amadou(Hamburg) CD/DM
Aster Vranckx(Mechelen) CM
Nicolas Raskin(Standard) CM

Aanvallend
------------
Jeremy Doku(Rennes) AML/AMR kennen we natuurlijk al..
Tibo Persyn(Inter) AMR
Yari Verschaeren(RSCA)AMC hopelijk komt het er volgend jaar is vollenbak uit!
Anouar El Hadj(RSCA)AML hopelijk kiest hij voor België..

Nen echte targetspits.. Nee dat hebben we niet in de pipeline..

Laatst bewerkt:
Als je ziet wat Portugal al jaren bereikt met een kerngroepje van (wereld)toppers, dan moet België dat toch ook kunnen in de toekomst.

Romeo Lavia is dat. Sinds januari bij City direct overgeheveld naar de u23 en uitgeroepen tot speler van het jaar als 17jarige.. Straf :) ze vergelijken hem met Fernandinho

Volgens Football manager hebben we wel nog wat talenten in de pijplijn ;)

Altijd hopen bij dat soort spelers dat ze niet te snel naar een club als ManC zijn gegaan...
Meestal niet goed voor de ontwikkeling (kunnen beter snel doorstoten naar de 1e ploeg bij bv. Anderlecht en daar een jaar of 2-3 elke week spelen). Bij de huidige nationale ploeg zijn de meeste (bijna alle?) belangrijke spelers op die manier groot geworden. KDB bij Genk (en zelfs die heeft toen een te grote sprong gemaakt naar Chelsea), Lukaku bij Anderlecht, Tielemans bij Anderlecht, Hazard bij Lille, Mertens bij PSV enz. enz. Daar zit denk ik niemand bij die in de jeugd al bij een europese topploeg zat?

Bv. Mathias Bossaerts, op zijn 15e van Anderlecht naar ManC gegaan. Speelt nu op zijn 24e bij Oostende :unsure:

Altijd hopen bij dat soort spelers dat ze niet te snel naar een club als ManC zijn gegaan...
Meestal niet goed voor de ontwikkeling (kunnen beter snel doorstoten naar de 1e ploeg bij bv. Anderlecht en daar een jaar of 2-3 elke week spelen).

Bv. Mathias Bossaerts, op zijn 15e van Anderlecht naar ManC gegaan. Speelt nu op zijn 24e bij Oostende :unsure:
Oh amai, juist. Samen met Musonda de wonderkinderen die onze toekomstige lichting Rode Duivels gingen dragen.

Oh amai, juist. Samen met Musonda de wonderkinderen die onze toekomstige lichting Rode Duivels gingen dragen.
Januzaj is nog zo'n voorbeeld.
Die zat net wel bij een topploeg in de jeugd (ManUtd), en zit nu niet meer in de ek selectie.
Origi ook veel en veel te snel naar Liverpool.

Financieel allemaal interessant, en persoonlijk heb ik daar zelfs begrip voor, maar sportief meestal niet wegens teveel concurrentie en dus te weinig kansen voor jeugdspelers.

Ja de meeste van die jonge spelers vertrekken te vroeg.. Er zijn anders wel genoeg voorbeelden die duidelijk maken dat eerst in België bevestigen veel beter is.. Maar toch, speler van het jaar worden bij de u23 als 17jarige is toch een teken dat ge niet slecht zijt :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan