EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben iemand die maar om de twee jaar naar voetbal kijkt en dat is voor het EK en het WK, en dan nog niet eens superaandachtig. Ik had gisteren de indruk dat Martinez wat dingen wou uitproberen om te zien wat goed gaat en wat niet. Ik hoop alleszins dat ze lessen gaan trekken en zondag op zijn minst gaan winnen. Als het er écht toe doet moeten de Duivels er wel staan.

Waar haal je het dat Mechele mentaal niet sterk zou staan?

Staat gewoon duidelijk echt niet sterk in zijn schoenen als je dat interview erop na leest. Geeft het eigenlijk zelf ook gewoon aan.

Als de Duivels het slim zouden spelen op het Ek, zorgen ze dat ze tweede eindigen in de groep. Dan heb je Zwitserland en Nederland op weg naar de Halve Finale ipv Frankrijk/Duitsland/Portugal en Italie.

Martinez heeft Januzaj toch niet weer meegepakt zeker?
Klopt toch niet per sé?
Volgens mijn pronostiek (tornooiverloop) komen we tegen Wales, Turkije en dan Frankrijk uit om vervolgens de 'Ollanders te kloppen in de finale :coolbrows:.

Denk dat velen hier niet snappen wat de bedoeling was van de match van gisteren. Spelers die je misschien nodig zal hebben in het toernooi maar te weinig speelminuten hadden matchritme geven. En anderzijds geen risico nemen qua blessures voor basisspelers.

Zou trouwens straf zijn om een geoliede machine te zien met die wissels in de ploeg en het wegvallen van een aantal sterkhouders.

Niettemin hebben we enkele spelers gezien die toch te min zijn als doublure om geen kwaliteitsverlies te hebben (wat geen schande is). Dendoncker en Boyata zijn er daar 2 van. Meunier (die ooit wel top was in ons systeem) zie ik nog groeien maar is normaal gezien de doublure van een Castagne.

Denk dat velen hier niet snappen wat de bedoeling was van de match van gisteren. Spelers die je misschien nodig zal hebben in het toernooi maar te weinig speelminuten hadden matchritme geven. En anderzijds geen risico nemen qua blessures voor basisspelers.

Zou trouwens straf zijn om een geoliede machine te zien met die wissels in de ploeg en het wegvallen van een aantal sterkhouders.

Niettemin hebben we enkele spelers gezien die toch te min zijn als doublure om geen kwaliteitsverlies te hebben (wat geen schande is). Dendoncker en Boyata zijn er daar 2 van. Meunier (die ooit wel top was in ons systeem) zie ik nog groeien maar is normaal gezien de doublure van een Castagne.
Weet niet goed wat er met Dendocker is gebeurd bij de Wolves maar kan toch veel beter spelen. Dito met Praet ( maar blessure en niet veel gespeeld blijkbaar).

Weet niet goed wat er met Dendocker is gebeurd bij de Wolves maar kan toch veel beter spelen. Dito met Praet ( maar blessure en niet veel gespeeld blijkbaar).
Hebben wij een andere match gezien? Praet was als voetballende middenvelder van de twee toch gewoon goed? In de 2e helft zakte hij er stilletjes aan mee door, wat geldt voor iedereen die op het veld stond

Klopt toch niet per sé?
Volgens mijn pronostiek (tornooiverloop) komen we tegen Wales, Turkije en dan Frankrijk uit om vervolgens de 'Ollanders te kloppen in de finale :coolbrows:.

als ik het zo lees gaan den ollanders blij mogen zijn dat ze een wedstrijd winnen laat staan de finale bereiken.

Waar haal je het dat Mechele mentaal niet sterk zou staan?
Als je gelijk hoe, je elke keer in de ploeg knokt zou ik hem geen mentaal broze speler zonder ruggengraat noemen.
De verdediging dragen als leider is iets anders, maar op de plaats van Boyata had ie gisteren zeker niet ontgoocheld volgens mij.

Was trouwens ijzersterk als centrale pion in een driemans verdediging onder Leko.
Maar ja, laat ons Boyata nog wat kansen geven, dat gaat helpen 😼

Die heeft recent een interview gegeven waarin ik ook de indruk kreeg dat hij nog altijd teveel worstelde met het gevoel dat hij niet voor vol wordt aanzien. Het zelfvertrouwen spatte er imo niet vanaf. (edit: Dat geposte interview idd, maar ik heb dat eens volledig gelezen zonder paywall)
En dat los van de vergelijking Mechele - Boyata, want ik ben ook geen fan van die laatste. Op dat vlak toch jammer dat Engels zo een blessuregevoelige speler is. Ik had gehoopt dat die tegen deze tijd verder zou staan.

Die heeft recent een interview gegeven waarin ik ook de indruk kreeg dat hij nog altijd teveel worstelde met het gevoel dat hij niet voor vol wordt aanzien. Het zelfvertrouwen spatte er imo niet vanaf. (edit: Dat geposte interview idd, maar ik heb dat eens volledig gelezen zonder paywall)
En dat los van de vergelijking Mechele - Boyata, want ik ben ook geen fan van die laatste. Op dat vlak toch jammer dat Engels zo een blessuregevoelige speler is. Ik had gehoopt dat die tegen deze tijd verder zou staan.
Hoop dat hij naar een ploeg gaat waar hij terug kan voetballen, bij Villa komt hij niet meer aan bod. Was niet slecht begonnen maar door omstandigheden niet meer aan de bak geraakt. Ook wel wat traag tov Konsa/Hause en Mings, maar verdiende wel zijn plek volgens mij... Helaas

Klopt toch niet per sé?

Niet per se, nee. Maar Zwitserland is een pak beter dan Wales, dus ik verwacht die op plaats 2 ipv Wales. Hoe we tegen 2 landen uit dezelfde poule direct na mekaar komen, snap ik niet goed. In de Kwart Finale spelen we (mits we 2e in de groep eindigen) tegen de winnaar van Nr 1 Groep C (NL, AU, UA, FYROM) vs Nr 3 groep E (ES, PL, SE, SK). Dat is dus NL/UA vs PL/SE. Geen Turkije te zien.
Tenzij je denkt dat Wales of Turkije de groep wint, moet een van hun tegen ons (mits we gaan voor de 2e plek in de groep) en de andere tegen Frankrijk/Duitsland/Portugal.

maar goed, een pronostiek die de Nederlanders in de Finale zet, moet in die uberhaupt serieus nemen? :unsure:

Niet per se, nee. Maar Zwitserland is een pak beter dan Wales, dus ik verwacht die op plaats 2 ipv Wales. Hoe we tegen 2 landen uit dezelfde poule direct na mekaar komen, snap ik niet goed. In de Kwart Finale spelen we (mits we 2e in de groep eindigen) tegen de winnaar van Nr 1 Groep C (NL, AU, UA, FYROM) vs Nr 3 groep E (ES, PL, SE, SK). Dat is dus NL/UA vs PL/SE. Geen Turkije te zien.
Tenzij je denkt dat Wales of Turkije de groep wint, moet een van hun tegen ons (mits we gaan voor de 2e plek in de groep) en de andere tegen Frankrijk/Duitsland/Portugal.

maar goed, een pronostiek die de Nederlanders in de Finale zet, moet in die uberhaupt serieus nemen? :unsure:
Los van Nederland, kwamen we zo uit volgens de prono tool omdat Wales als 1 vd beste 3des eindigt in mijn prono.

Los van Nederland, kwamen we zo uit volgens de prono tool omdat Wales als 1 vd beste 3des eindigt in mijn prono.

Hangt misschien af van wie er nog allemaal 3e eindigt, maar in principe kan je niet in de 1/8ste en 1/4e finale tegen landen van dezelfde poule uitkomen, dacht ik.

Denk je overigens dat Zwitserland laatst gaat eindigen met Turkije en Wales?

Hangt misschien af van wie er nog allemaal 3e eindigt, maar in principe kan je niet in de 1/8ste en 1/4e finale tegen landen van dezelfde poule uitkomen, dacht ik.

Denk je overigens dat Zwitserland laatst gaat eindigen met Turkije en Wales?
Ik heb een "gokske" gewaagd en gezet dat Turkije die groep wint en dat Zwitserland een compleet schijttornooi speelt idd :biglaugh: .

Ik heb een "gokske" gewaagd en gezet dat Turkije die groep wint en dat Zwitserland een compleet schijttornooi speelt idd :biglaugh: .

Wauw, dat is gedurfd. Dat is gokken op zowel Zwitserland als Italie die het laten afweten :D

Ik hoop het ook, ik heb Belgie vs Italie in Kwartfinale met wij die verliezen.

Wauw, dat is gedurfd. Dat is gokken op zowel Zwitserland als Italie die het laten afweten :D

Ik hoop het ook, ik heb Belgie vs Italie in Kwartfinale met wij die verliezen.
Er moeten toch "shockers" zijn op een tornooi, dus hopelijk op zo'n manier dat wij er optimaal van kunnen profiteren.

Soit, weer typisch Belgen wel om de dag na een oefenmatch die niet gewonnen wordt al te klagen. Martinez heeft gewoon wat tijd gegeven aan "fringe" spelers en wat getest, die matchen zeggen 0,0 over hoe het tornooi gaat lopen.

Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb, maar ik zou niet verbaasd zijn als het op vlak van voetbal een nogal matig toernooi gaat zijn. Dit was een overvol voetbaljaar, veel van die topvoetballers zijn mogelijk nu al uitgeput of toch niet 100%. Dus dan zouden er ook wat meer verrassingen kunnen zijn, grote landen die het laten afweten.

Nu ja maar eerste keer niet.
En Martinez zijn vrouw is schots he
eerste keer niet? Wat bedoel je daarmee?

Hij is al 2 jaar basisspeler in Duitsland. En daarom wordt hij mijns inziens ook terecht geselecteerd voor de Rode Duivels. Maar wat de nationaliteit van de vrouw van de bondscoach daar mee te maken heeft?

eerste keer niet? Wat bedoel je daarmee?

Hij is al 2 jaar basisspeler in Duitsland. En daarom wordt hij mijns inziens ook terecht geselecteerd voor de Rode Duivels. Maar wat de nationaliteit van de vrouw van de bondscoach daar mee te maken heeft?
Bij de eerste selectie was dat als speler van Celtic toch?

Bornauw is ook basisspeler in Duitsland en jonger. Dus als dat criteria is pak je die mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan