EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor Wembley hebben ze het uiteindelijk afgeklopt op 75% capaciteit. 2 weken geleden was sprake om te verkleinen omdat de versoepelingen daar uitgesteld werden, maar de UEFA heeft "water in de wijn gedaan" om geen volle capaciteit te eisen. Wat zijn ze genereus!

MATCH DAAAAYYYY.

Ganse dag stress en straks sterven. Eigenlijk hoop ik dat we ofwel snel 3-0 voor staan of 0-3 achter, want zo'n nagelbijter als tegen Portugal kan ik niet meer aan.

Ben vrij rustig eigenlijk, dat betert precies met de leeftijd
tijdens de match zal't echter een ander paar mouwen zijn

Alle hoop op de Delta-variant. :unsure:
Die delta-variant kent ondertussen vele fans onder intellectuelen die toch naar voetbal kijken.
E5PI2DmX0AQZ5u9

Maar als Engeland in de finale raakt, dan is dat thuisvoordeel enorm ja, want die Britse supporters gaan helemaal los dan. Die hebben ook al heel lang geen prijs meer gewonnen he...
Dat kan alle kanten uit. Het kan een voordeel zijn want enkele landen hebben zo boven hun verwachtingen gepresteerd in de voetbalgeschiedenis, maar de laatste twee gastlanden die de finale speelden op hun kampioenschap, hebben die finale ook gewoon verloren. Als zware favoriet dan nog. In een finale kan dat ook best snel omslaan wanneer het niet meezit, ik reken wel op de domheid van Engelse supporter en het laffe coachen van Southgate moest het ooit tot die finale voor ons komen.

.

Ben vrij rustig eigenlijk, dat betert precies met de leeftijd
tijdens de match zal't echter een ander paar mouwen zijn
Hier hetzelfde. Momenteel is er een gezonde spanning, maar straks zal het weer roepen en tieren zijn aan de tv :)

En ja, ik voorzie ook verlengingen. 1-1 enkele minuten voor het affluiten en daarna nog een half uur nagelbijten.

met kdb win, zonder kdb verlies, zeker als Tielemans zijn abominabel niveau blijft aanhouden en hij Mertens opstelt omdat het tegen 'zijn' italie is.

Ik denk ook wel dat KDB gaat starten, Hazard niet maar wel als joker op de bank. Hopen dat hij dan toch Carrasco ipv Hazard zet. Of eventueel Doku of Trossard, maar zeker niet Mertens. Hoe die achter de bal aanholt, het is precies zo een kleintje op de speelplaats die niet meekan met de grote jongens en telkens overal te laat komt, beetje zielig toch.

Maar zelfs met KDB zie ik het toch heel erg moeilijk in, zit ook echt in twijfel. Voor de prono zegt mijn verstand dat Italië wint, maar als supporter denk ik dan weer dat we wel gaan winnen en krijg ik het precies niet over mijn hart. Moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk....

Ik zie eerlijk gezegd ook liever Carrasco starten dan een Hazard die zich eigenlijk niet goed voelt. Bij De Bruyne twijfel ik er niet aan dat die zijn beste niveau kan halen met een kleine blessure, maar bij Hazard is dat toch anders. Als je dan met Carrasco zit die toch wel echt een sterk seizoen gespeeld heeft, zou ik Hazard als joker houden.

Als De Bruyne toch niet meedoet wordt het wel echt bibberen, als we dan achterkomen zie ik het ons niet meer goedmaken. Lukaku, Mertens en Carrasco zijn toch niet al dat om tegen een Italiaans blok iets te forceren.
Als we eerst scoren kunnen we het in principe ook wel zonder De Bruyne uitcounteren. Al mag Martinez deze keer dan wel vanaf we scoren het middenveld meteen versterken met Praet of Dendoncker.

De 11 van Joos:

"Vooraan komt Mertens erbij. Dat is iemand die daar al 100 keer gespeeld heeft. Dat kan toch tellen. En hij kent de Italianen ook."

Slaagt op niks. Dat argument dat omdat hij speelt in het land hij de beste keus zou zijn.

De 11 van Joos:

Slaagt op niks. Dat argument dat omdat hij speelt in het land hij de beste keus zou zijn.
Hij zal zowiezo wel extra gemotiveerd zijn. Maar na wat hij al heeft laten zien zou ik hem toch niet laten spelen..

Mjah die spelers kennen Mertens ook, beter dan omgekeerd intussen waarschijnlijk. Typisch gezwets van Joos.

Ik denk dat als het tegen de rust nog 0-0 is, dat de wissels doorslaggevend gaan zijn. Indien de Italianen tegen hun doel plakken hebt ge momenteel niet veel aan een Doku. Maar als blijkt dat die ook tegen ons hoog durven te pressen... Bon ik ben benieuwd, het kan alle kanton op. Ik verwacht wel dat Italië gaat proberen door te stormen op hun elan en een heel hoog tempo gaat voeren tegen ons vanaf de aftrap. Ze hebben gezien wat Denemarken toen kon teweeg brengen en hun kwaliteiten liggen min of meer in dezelfde lijn. Onze counters zijn nog niet bijster consistent geweest dit tornooi, dus ik hoop dat we meteen op scherp staan.

Zet een geweer tegen mijn hoofd en ik gok dat we 2-0 winnen of iets dergelijks. We gaan een scherper elftal zien indien De Bruyne kan spelen.

Als De Bruyne speelt hoop ik dat hij niet uitvalt. Dan heb ik liever dat hij gewoon niet aan de match begint.
Het is voor alle spelers een mentaal verschil om aan de match te beginnen zonder hem dan hem tijdens de match te verliezen. Dat was tegen Portugal heel duidelijk een mentale dreun voor veel spelers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan