EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaken uit de jupkes league ging het idd veel beter doen. Onze bank is gewoon niks waart. Als we een blessure hebben in de basiself dan is het al naar de zak van voor het begint.
Daarin geef ik je gelijk, maar er was echt niemand die op dat moment op het veld stond die het verdiende om vervangen te worden door Chadli of Mertens.

Als Bobby er nu Carrasco - die een topseizoen achter de rug heeft bij Atlético maar toegegeven niet te vet heeft gepresteerd dit EK - wou inbrengen, dan zou ik zwijgen. Maar fucking Chadli? Echt?

Fijne match. De Italianen, zonder grote vedetten, waren beter. Een veel beter gevoel dan er tegen Frankrijk uitgaan zoals vorige keer. Benieuwd naar de finale.

En tegen Italië weet men dat het centraal middenveld belangrijk is maar ge staat met 2 (Youri en Axel) tegen 3..
Lukaku moet op recht inzakken (want Kevin blijft centraal in balverlies) en doet dat niet, waardoor Meunier tegen 2 man staat. Dan moet Tielemans uitstappen waardoor ge centraal 1 VS 3 staat.

Op voorhand is heel duidelijk gemaakt dat centraal op het middenveld de sleutel ligt, maar ge verstopt uw sleutel niet, nee ge zet zelfs uw deur open voor Italië. Roberto is hier in zijn hemd gezet door Mancini en eerlijk gezegd moeilijk was het niet

Dat hij dan nog durft Chadli, Mertens en Praet op te zetten en niet het laatste kwartier alles of niks gaat sorry dat kan er bij mij niet in. Ge hebt 3 spitsen, 3 verschillende types en Romelu won geen enkel duel. Dan verander eens iets!!
Vooral veel te makkelijk de goals weggegeven

Vanaken uit de jupkes league ging het idd veel beter doen. Onze bank is gewoon niks waart. Als we een blessure hebben in de basiself dan is het al naar de zak van voor het begint.

Vind ik een pover argument. Zwitserland heeft ook meerdere spelers uit de Zwitserse competitie op het veld en op de bank. Zelfs een speler uit fooking Kroatie. En sommige spelers van Italie spelen bij Sassuolo, en ik denk niet dat Brugge onder moet doen voor zo'n ploeg.

Ik ben noch een brugge fan noch een Vanaken fan, maar snap echt niet waarom er zo denigrerend over hem en Club gedaan wordt wanneer we in de context van de Rode Duivels bezig zijn.
Ik denk dat landen als Zwitserland, Kroatie, Hongarije, Oostenrijk, etc toch net bewezen hebben dit EK dat het op zich niet belangrijk is waar je speelt, mits je bepaalde kwaliteiten hebt, zolang je maar op je sterke punt wordt uitgespeeld??

Eric Gerets is vrij
Als dat een serieus voorstel is, vrees er een beetje voor. Na zijn hersenbloeding gaat het helemaal niet goed met hem. Kan nog amper een paar stappen zetten. Is er helaas zeer fel op achteruit gegaan. Gaat nog iedere week zijn wedstrijdjes zien bij Patro Eisden en Standard maar that's it.

Je gaat toch niet zeggen dat wij de kwaliteit hebben om deze kant van de tabel te verslaan? Ik had al gedacht dat we tegen Portugal eruit zouden gaan. En niet door Martinez maar wel doordat debruyne, hazard en witsel in de lappenmand lagen de laatste maand(en).

Dan nog een Tielemans, Carrasco, Mertens die totaal hun niveau niet halen.

De enige kans die we hadden om iets te winnen was 5 jaar geleden en voor de rest hadden we de kwaliteit er niet voor.

En voor hetzelfde geld scoren we die 2 kansen en dan is het weer feest olé olé tot de volgende keer dat er verloren wordt.

Ik zie hier nu ook geen enkele speler commentaar geven op Martinez zoals in de tijd met Wilmots dus het zal zo slecht nog niet zijn zeker?
Tuurlijk is er kwaliteit genoeg. Uiteraard is er ook wat geluk mee gemoeid, en zijn we niet de beste ploeg van de wereld. Maar de kans om te winnen, bestond zeker. Italië had er uit kunnen liggen tegen Oostenrijk. De halve finale had op een haar na tegen Zwitserland kunnen zijn.

Dat we geen automatismen hebben omdat de Duivels in verschillende competities spelen, vind ik lachwekkend. Weinig ploegen die zoveel spelers hebben die al zoveel matchen samen gespeeld hebben. En de meeste komen uit Engeland. Soit.

Ik kan hier gerust een essay schrijven over Martinez, maar veel nut heeft het niet. Opnieuw, zeg ik dat we het WK/EK winnen met een goede coach? Nee, maar dan zouden we wel een kans hebben. Nu is het gewoon onmogelijk.

Ge weet toch dat Zwitserland daarstraks ook naar huis gestuurd is?

Als je het verschil in doorzettingskracht en winnersmentaliteit tussen de Zwitsers en de Belgen niet ziet, tjaaa.
Tegen dat Frankrijk dat van Zwitserland verloor had België geen kans gemaakt (als het speelde zoals vandaag en vorige week). Net zoals het tegen de Portugezen al bibberen en beven was en we geluk hebben dat de 20 kansen van Portugal allemaal tegen de paal, deklat, net buiten of de hand van Courtois belandden en dat onze enigste kans meteen binnen was.

Jammer, we hebben het gewoon niet en hebben het ook nooit gehad.

Dit Frankrijk is ook wel wereldkampioen en 2e geworden op het vorige EK.

Ze hebben nu wel andere problemen. Daar heeft samenspel weinig mee te maken.

Bwah, dat en Deschamps die gewoon compleet de mist is ingegaan met de opstelling van de verdediging.

En tegen Italië weet men dat het centraal middenveld belangrijk is maar ge staat met 2 (Youri en Axel) tegen 3..
Lukaku moet op recht inzakken (want Kevin blijft centraal in balverlies) en doet dat niet, waardoor Meunier tegen 2 man staat. Dan moet Tielemans uitstappen waardoor ge centraal 1 VS 3 staat.

Op voorhand is heel duidelijk gemaakt dat centraal op het middenveld de sleutel ligt, maar ge verstopt uw sleutel niet, nee ge zet zelfs uw deur open voor Italië. Roberto is hier in zijn hemd gezet door Mancini en eerlijk gezegd moeilijk was het niet

Dat hij dan nog durft Chadli, Mertens en Praet op te zetten en niet het laatste kwartier alles of niks gaat sorry dat kan er bij mij niet in. Ge hebt 3 spitsen, 3 verschillende types en Romelu won geen enkel duel. Dan verander eens iets!!
Vooral veel te makkelijk de goals weggegeven
Ik vind ook wel dat Martinez tactisch toch wel wat steken heeft laten vallen. Het is niet alsof er zoveel talent nog op de bank zat maar we hebben gewoon telkens dezelfde wedstrijden gezien. Geen flexibiliteit in de opstelling. Zoals je zegt was middenveld niet te zien.

Van mij hoeft hij niet perse de fakkel door te geven maar ik zou het niet erg vinden. Helaas lijkt mij niemand anders geschikt voor de job (aan dat loon).

Het zijn toch altijd dezelfde mensen die enerzijds niet kunnen stoppen met klagen over hoe slecht onze ploeg wel niet is, anderzijds lijken te verwachten dat we elk groot toernooi winnen.

Ik vind dat KDB het in zijn interview goed samenvatte. We hebben een ploeg met kwaliteit die kan meedoen met de grote jongens. Dat wil niet zeggen dat we elke wedstrijd zullen winnen. We zijn ook nog nooit aan een toernooi gestart waarbij we duidelijk de beste kern hebben en topfavoriet zijn.
Daar ben ik mee akkoord, ja. Is Martinez een toptrainer zoals Mancini? Nee, uiteraard niet en dat merk je vandaag in hoe spelers zoals Insigne vrij spel hadden tussen de linies door. Ik denk dat je altijd instructies moet geven aan Lukaku om mee druk te zetten en de Bruyne evt. dieper laat inzakken. Maar anderzijds zien we met Martinez wel al vier jaar lang attractief voetbal, we winnen en scoren veel en op grote toernooien presteren we ook naar de verwachtingen.

In 2018 liggen we eruit tegen de wereldkampioen na twee keer Engeland en Brazilië te hebben geklopt. Nu liggen we eruit tegen de ploeg die toch het meeste indruk heeft gemaakt dit EK na een nagelbijtende match waarin we net zo goed twee goals meer hadden kunnen scoren. Twee keer hebben we pech gehad dat we in de moeilijkste tabelhelft terecht kwamen. De enige echte gemiste kans die je deze generatie kan kwalijk nemen is 2016, daar lag de weg naar de finale wagenwijd open. Maar daar heeft Martinez niks mee te maken.

Opnieuw, zeg ik dat we het WK/EK winnen met een goede coach? Nee, maar dan zouden we wel een kans hebben. Nu is het gewoon onmogelijk.

Ik denk dat het hier vooral op neerkomt. We hebben een kern van 26 spelers meegenomen (24 als je de realistische bedenking maakt dat niemand Courtois gaat vervangen in doel) en in het EK zijn er 15 of 16 aan bod gekomen. Dan heb je een toch liever een coach die op dat moment al weet wie hij voor wie kan vervangen zodat er een zekere rotatie is. Martinez heeft eigenlijk zelden, en zeker niet onze laatste 2 wedstrijden, die indruk gegeven.

Ik zal het nog eens zeggen, gewoon omdat dit het internet is en dat dit de enige plek is waar ik wilde voorspellingen kan herhalen zonder dat het impact heeft op mijn dagelijks leven: Martinez had bij de match tegen Portugal geen plan B, en daarom had hij nu geen plan A. We hadden Eden nodig om het open te breken - zeker in dit systeem.

En after all, het blijft maar de belangrijkste bijzaak ter wereld. In ieder geval ben ik maandag de 12e een frisse mens ipv een half wrak na 's nachts 5 keer te moeten kotsen omdat ik ni kan drinken en te veel gemixt hebt. sike

En after all, het blijft maar de belangrijkste bijzaak ter wereld. In ieder geval ben ik maandag de 12e een frisse mens ipv een half wrak na 's nachts 5 keer te moeten kotsen omdat ik ni kan drinken.
Jamaar, als ge niet oefent gaat dat er ook gewoon nooit van komen hé. Dus eigenlijk is uw pro een dikke contra.

Italie verdiend gewonnen , het is zo , Martinez slechte wissels , geen Batsuayi Benteke Trossard Carrasco , Italie terecht door , punt aan de lijn. Was toch een feest achter de match hier desondanks .

Daar ben ik mee akkoord, ja. Is Martinez een toptrainer zoals Mancini? Nee, uiteraard niet en dat merk je vandaag in hoe spelers zoals Insigne vrij spel hadden tussen de linies door. Ik denk dat je altijd instructies moet geven aan Lukaku om mee druk te zetten en de Bruyne evt. dieper laat inzakken. Maar anderzijds zien we met Martinez wel al vier jaar lang attractief voetbal, we winnen en scoren veel en op grote toernooien presteren we ook naar de verwachtingen.

In 2018 liggen we eruit tegen de wereldkampioen na twee keer Engeland en Brazilië te hebben geklopt. Nu liggen we eruit tegen de ploeg die toch het meeste indruk heeft gemaakt dit EK na een nagelbijtende match waarin we net zo goed twee goals meer hadden kunnen scoren. Twee keer hebben we pech gehad dat we in de moeilijkste tabelhelft terecht kwamen. De enige echte gemiste kans die je deze generatie kan kwalijk nemen is 2016, daar lag de weg naar de finale wagenwijd open. Maar daar heeft Martinez niks mee te maken.
Ge kunt evengoed zeggen dat België twee nutteloze & overbodige wedstrijden tegen Engeland gewonnen heeft. Heck, die eerste hadden we beter verloren. Die Engelsen zelf deden geen moeite. En toplanden willen liever naar huis dan een wedstrijd voor een 3e plaats te spelen waar ge nix mee zijt dus die reken ik ook ni mee.

Tegen Japan moesten we er altijd uitgelegen hebben. Lagen lange tijd onder in het spel. Stonden nog steeds 0-2 achter rond minuut 70(?) en de japanners waren voetballend en tactisch beter. Zonder die lucky kopbal (die een voorzet was en per ongeluk bij de tweede paal binnendwarrelde) van Vertonghen rond minuut 70 ofzo wint ge die wedstrijd nooit.

Tegen Brazilië komt ge voor met een own goal. De rest van de match is het meer door geluk dan kunde dat ge die wedstrijd alsnog wint en door gaat naar de volgende ronde. Maar zowiezo zonder da cadeau van die own goal schakelt ge nooit, jamais Brazilië uit.

Zelfde in de vorige tornooien. In 2014 overklast door Argentinië in de knock-out fase. Argentinië, het eerste deftige team waar tegen we moesten, had 3 of 4 absoluut 100% goals op de counter en kon makkelijk ruimer gewonnen hebben dan 0-1 terwijl we zelf amper kansen hadden. Tactisch overklast. In 2016 tactisch overklast tegen Wales en kansloos verloren tegen Italië in de groepsfase. In 2018 zoals eerder gezegd, hadden we gewoon megaveel mazzel om die wedstrijden tegen Japan & Brazilië te winnen. Tegen Frankrijk in de halve finales tactisch overklast. En op dit tornooi dankzij 1 topgoal van Hazard en weeral meer geluk dan kunde wint ge alsnog die wedstrijd tegen Portugal. Vandaag tactisch en technisch overklast tegen Italië.

Geef toe, een geweldig record is dat toch ook niet als het puur door geluk is dat we dan nog zo'n degelijk record kunnen voorleggen? Wanneer waren wij eens tactisch of voetballend de betere tegen een iet of wat deftig team op een tornooi? De enige wedstrijden die we echt winnen omdat we de betere zijn, zijn tegen Panama, Tunesië, Verenigde Staten, Denemarken, Finland, Rusland, etc... en dat is gewoon puur op basis van het te grote verschil in talent. Dat kunnen we waarschijnlijk met Georges Leekens ook als bondscoach.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan