EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat doen de Engelse? Goed verdedigen en zorgen dat Italië niet kan aanvallen. Meer niet hè, creëren zelf ook niks. Ze moeten niet blind en naïef aanvallen maar dit is ook geen aantrekkelijk voetbal
Italië stelt daar toch bitterweinig tegenover. De Engelsen hebben een veel mindere ploeg dan de Italianen en doen het gewoon goed.

Die rice leek me daar een trap beweging te doen wanneer de bal al lang weg was?
2x. Eerst trekken en als hij voorbij is nog eens trappen
Ook al kan die Italiaan nog trappen, moogt/moet ge nog geel geven.. vergelijkbaar met die Portugees VS Lukaku

? Trippier, Philips, Mount, ... zijn niet groot
Niet groot, maar toch lijken ze groter dan de Italiaan die ernaast staat.
Je merkt gewoon dat elke hoge of terugvallende bal voor Engeland is. En Italië beslist (om welke reden dan ook) om veel met diepe ballen te spelen...

Italië stelt daar toch bitterweinig tegenover. De Engelsen hebben een veel mindere ploeg dan de Italianen en doen het gewoon goed.
Mindere ploeg? Buiten Courtois en KDB zou geen enkel van onze landgenoten die starten tegen de Italianen spelen bij Engeland (Tielemans mss maar die was niet goed dit EK).

Dat is een feit, en dat ligt aan de trainer. Die bank is aanvallend echt wel indrukwekkend.
Dus mag ik het toch erg vinden dat ge zo lelijk thuis een EK finale speelt.
Als voetballiefhebber en fan van mooi verzorgd technisch voetbal is dit frustrerend om te zien op dit niveau

Italië zet er effectief weinig tegenover, maar continu dat tijdtrekken. Die dubbele gordel voor de 16, 3dubbele dekking en maar trappen op alles wat beweegt.
Terwijl ze zo goed zouden kunnen voetballen moesten ze willen

Als voetballiefhebber en fan van mooi verzorgd technisch voetbal is dit frustrerend om te zien op dit niveau

Italië zet er effectief weinig tegenover, maar continu dat tijdtrekken. Die dubbele gordel voor de 16, 3dubbele dekking en maar trappen op alles wat beweegt.
Italië was toch ook aant tijdrekken tegen ons? :tongue:

De match die we nu zien is waarom die 2 ploegen in die finale staan hè. Die hebben geen enkele schaamte en geven geen fuck over of ze goed spelen of niet. Engeland scoort op den domme en zijn sindsdien bezig met het spel lam te leggen en tijd te rekken.

En wij maar zitten mekkeren of de RD goed gespeeld hadden :thinking: Als je die 2 ploegen hier vandaag ziet spelen, die hadden we 10x onder de grond gestoken met een fitte KDB en Hazard. En misschien ook nog schoon spel laten zien.

Ik hoop dat we verlengingen krijgen, dan penalties en als apotheose Kane die de beslissende penalty Wembley uitschiet. Viva Italia!

Ik vind dat het echt wel nog goed meevalt. Italië duikt toch ook bij elke minste aanraking? Alsof ook maar 1 Engelsman zal klagen als ze de beker winnen? En alsof wij Belgen geklaagd hebben na ons defensief spel tegen de Portugezen?

De match die we nu zien is waarom die 2 ploegen in die finale staan hè. Die hebben geen enkele schaamte en geven geen fuck over of ze goed spelen of niet. Engeland scoort op den domme en zijn sindsdien bezig met het spel lam te leggen en tijd te rekken.

En wij maar zitten mekkeren of de RD goed gespeeld hadden :thinking: Als je die 2 ploegen hier vandaag ziet spelen, die hadden we 10x onder de grond gestoken met een fitte KDB en Hazard. En misschien ook nog schoon spel laten zien.

Ik hoop dat we verlengingen krijgen, dan penalties en als apotheose Kane die de beslissende penalty Wembley uitschiet. Viva Italia!
Italië speelde tegen ons veel beter (door ons ondertal op middenveld + Spinazolla).

Een beetje zoals Frankrijk op het WK. Een kern om u tegen te zeggen, maar toch kiezen voor saai (maar efficiënt) voetbal. Daarom dat het spijtig zou zijn moest dit soort voetbal het 2x op rij halen op een groot toernooi.

Ik vind dat het echt wel nog goed meevalt. Italië duikt toch ook bij elke minste aanraking? Alsof ook maar 1 Engelsman zal klagen als ze de beker winnen? En alsof wij Belgen geklaagd hebben na ons defensief spel tegen de Portugezen?
Wij zijn tegen de Portugezen wel blijven voetballen, nog kansen gecreëerd. Nooit liggen tijdrekken of mekkeren. Ook niet met 10 voor onze goal liggen.
Is toch een verschil vind ik

Een beetje zoals Frankrijk op het WK. Een kern om u tegen te zeggen, maar toch kiezen voor saai (maar efficiënt) voetbal. Daarom dat het spijtig zou zijn moest dit soort voetbal het 2x op rij halen op een groot toernooi.
Is het niet meer de vraag kunen die wel samenspelen en mooi voetbal brengen als land? Talent is iets, maar samenspel in enkele weken… Een echte machine bedoel ik dan

Wij zijn tegen de Portugezen wel blijven voetballen, nog kansen gecreëerd. Nooit liggen tijdrekken of mekkeren. Ook niet met 10 voor onze goal liggen.
Is toch een verschil vind ik
Dan hebben we een andere wedstrijd gezien. We hebben geen enkele kans meer bij elkaar gevoetbald de 2e helft en overleefden door tijd winnen en defensief spel (en een portie geluk, maar dar heb je sowieso nodig).

Inderdaad, ook nog zo'n ploeg. Zoveel kwaliteit en niet willen/durven voetballen.
Dan liever ploegen met minder kwaliteit die tenminste willen voetballen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan