Renegadexxripxx
Well-known member
Wat bedoel je precies met 'net als je contract eindigt' ? Een contract loopt toch steeds door dus hoe zou je dat in praktijk doen ?
Thanks voor de info trouwens
Uw contract heeft een bepaalde duurtijd. Of de promotie heeft een bepaalde duurtijd. Na die duurtijd wordt dit "stilzwijgend" verlengd aan dezelfde voorwaarden.
Waarom je bij de verlenging van je energiecontract te veel betaalt
Veel leveranciers verlengen je contract impliciet, vaak ten nadele van de consument. Hoe je een gepeperde rekening vermijdt lees je hier.
Ik zit nu bij Luminus met een vast tarief.
Na de V-test te doen raadt men mij Eneco en Engie voornamelijk aan met variabel tarief.
Na het bekijken van de berekeningen zitten er ook enkel promo's bij waardoor het toch wel veel scheelt op jaar. (+/- 300/jaar)
Dit geeft wel een vertekend beeld doordat het vooral de promo's zijn die het aantrekkelijk maken om de veranderen en niet echt de tariefprijs.
Ikzelf sta niet echt te springen voor een variabel tarief.
Heeft iemand hier een inzicht in?
Opmerking: Zelfs met vast tarief kom ik ook uit bij Eneco en Engie.
Het grootste verschil in het contract kwam door het aanbod van de korting. Maar die korting is niet van toepassing door bij dezelfde firma te blijven. Ik ben ook gegaan van Luminus naar Engie. En potentieel binnen een jaar weer terug. Toch zolang het fenomeen blijft duren. Toch voor zolang dat een minoriteit switcht.
Vrijstelling van het vaste tarief en korting van +/- 30% op de energieprijs heeft nu eenmaal een significante impact. Ook al heb ik zonnepanelen.
Ik heb gekozen voor een vast tarief. Ik ben geen grote voorstander van variabel (en met mijn huidig contract zal ik +/-50€/mnd betalen voor mijn energieverbruik - dus klagen kan ik echt niet doen). Maar het zou potentieel nog iets voordeliger kunnen zijn met variabel.
Echter heb ik liever een zekere kost boven een onzekere. Als alles goed gaat dan zal variabel voordeliger zijn. Maar als ik de toekomst zou kunnen voorspellen zou ik op euromillions spelen.
Kortom geen reden om niet die korting te nemen met een vast tarief.

Distributie en taksen etc. er nog bij natuurlijk.