Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
DE vraag is meer moet Tuchel het systeem aanpassen aan Rom, of moet Rom zich aanpassen aan een ander systeem.
Als je een speler voor 100 miljoen haalt, dan pas je ofwel je systeem op z'n minst een beetje aan, zodat je wereldspits kan doen waar ie goed in is. Ofwel geef je hem de tijd om zich aan te passen, en geef je hem daarin alle vertrouwen en steun, zodat hij tegen volgend seizoen wél rendeert in je systeem.

Nu is het gewoon verkwanseling van geld en potentieel.

Ik heb ook nooit gesnapt waarom Chelsea in de zomer opeens 100 miljoen op tafel is gaan smijten voor Lukaku. Die ploeg draaide zo goed eind vorig seizoen en dan haal je een spits waarvan je eigenlijk al op voorhand weet dat die enkel kan teleurstellen.

Ik weet nu ook niet of het Tuchel was die aandrong op de komst van Lukaku of niet, maar het is duidelijk dat daar absoluut niet goed over nagedacht is.

Ik heb ook nooit gesnapt waarom Chelsea in de zomer opeens 100 miljoen op tafel is gaan smijten voor Lukaku. Die ploeg draaide zo goed eind vorig seizoen en dan haal je een spits waarvan je eigenlijk al op voorhand weet dat die enkel kan teleurstellen.

Ik weet nu ook niet of het Tuchel was die aandrong op de komst van Lukaku of niet, maar het is duidelijk dat daar absoluut niet goed over nagedacht is.
Dat klopt ook niet, ze hebben de CL gewonnen en dat geeft een beetje een vertekend beeld. Maar ze speelden toen eigenlijk alles behalve een sterk seizoenseinde, in de laatste 3 matchen spelen ze de 4de plaats eigenlijk kwijt maar Leicester heeft hun op de laatste speeldag een handje geholpen. FA cup finale ook verloren vs Leicester.

Edit: of ze daarom Lukaku moesten gaan halen, dat is natuurlijk een ander verhaal.

Als je een speler voor 100 miljoen haalt, dan pas je ofwel je systeem op z'n minst een beetje aan, zodat je wereldspits kan doen waar ie goed in is. Ofwel geef je hem de tijd om zich aan te passen, en geef je hem daarin alle vertrouwen en steun, zodat hij tegen volgend seizoen wél rendeert in je systeem.

Nu is het gewoon verkwanseling van geld en potentieel.
ik denk toch wel dat hij steun krijgt, want staat elke week in de basis 11. En Werner EN landgenoot op de bank

Dat is ook ineens de reden dat hij niet in het rijtje staat van de beste spitsen.

Dat is ook ineens de reden dat hij niet in het rijtje staat van de beste spitsen.
Welk rijtje is dat? Enfin, ik kan mij het rijtje wel inbeelden, maar dat zijn bijna allemaal namen die quasi heel hun carrière voor dezelfde club hebben gespeeld met een systeem dat perfect on hun is ingesteld, waar het systeem bij hun nieuwe club wél aan hen werd aangepast of dat ze er op voorhand al in pasten.

Welk rijtje is dat? Enfin, ik kan mij het rijtje wel inbeelden, maar dat zijn bijna allemaal namen die quasi heel hun carrière voor dezelfde club hebben gespeeld met een systeem dat perfect on hun is ingesteld, waar het systeem bij hun nieuwe club wél aan hen werd aangepast of dat ze er op voorhand al in pasten.
Benzema, Lewandowski en Kane hebben toch al bewezen dat ze in verschillende systemen (van verschillende coaches) kunnen redeneren.

Zoveel (nog actief) volk zal er nochtans niet voor hem staan in dat rijtje.
Hij is geen top 3, dat klopt. Maar er zijn genoeg grote clubs waar hij niet moet onder doen voor die hun spits #1

Die spitsen hebben meestal gewoon een minder grote mond waardoor ze niet zo vaak een polemiek worden.

Goh, het ding is toch vooral dat iedereen weet wat voor type spits Lukaku is en dat Chelsea momenteel ten eerste niet op zijn sterktes inspeelt en ten tweede in het algemeen misschien niet echt supergoed draait.

Ik spreek nu maar voor mijn eigen club, ik weet dat Lukaku een topspits kan zijn in het juiste systeem, maar ik zou 'm nooit bij Liverpool willen zien spelen omdat hij in dat systeem nooit zou passen. Eigenlijk zou Lukaku misschien wel supergoed renderen bij Spurs, die spelen lijkt mij in de PL nu wel een systeem waar hij kan in passen.

Zou beter ergens blijven na 1 goed seizoen. Het is altijd beter op een ander als hij een goed seizoen heeft gehad. Hij moest en zou slagen bij Chelsea om zijn ego te voeden, terwijl Chelsea echt geen club is voor hem.
En goh, sorry maar als CDK tegen Seraing 90 minuten lang maar 7 baltoetsen heeft, 4 passes en 0 gewonnen duels dan krijgt die ook gewoon een buis in onze pers. Het is niet zijn eerste non match bij Chelsea dit seizoen hé... + Zijn fratsen met dat interview. Geen compassie mee.

Zoveel (nog actief) volk zal er nochtans niet voor hem staan in dat rijtje.
Hij is geen top 3, dat klopt. Maar er zijn genoeg grote clubs waar hij niet moet onder doen voor die hun spits #1

Die spitsen hebben meestal gewoon een minder grote mond waardoor ze niet zo vaak een polemiek worden.
Spitsen bij ploegen uit de G5 die ik liever zou hebben dan Lukaku momenteel:
Lewandowski
Haaland
Mbappé
Benzema
Kane
Joao Felix
Dusan Vlahovic
Lautaro Martinez

't Is gewoon een probleem dat Romelu niet zomaar in elke ploeg en elk systeem in te passen valt en het rendement haalt dat je van een spits die 100 miljoen heeft gekost verwacht, wat met alle bovenstaande volgens mij wel het geval is (Vlahovic niet helemaal zeker want nog niet al te veel zien spelen, maar die is ook nog maar 22)

Zou beter ergens blijven na 1 goed seizoen. Het is altijd beter op een ander als hij een goed seizoen heeft gehad. Hij moest en zou slagen bij Chelsea om zijn ego te voeden, terwijl Chelsea echt geen club is voor hem.
Ging toch helemaal niet naar daar om zijn ego te voeden?

Chelsea is van kindsbeen af zijn droomclub waar hij nog iets recht te zetten had. Als die dan komen aankloppen na een sterk seizoen toch zeer begrijpelijk dat hij daarop ingaat.

Spitsen bij ploegen uit de G5 die ik liever zou hebben dan Lukaku momenteel:
Lewandowski
Haaland
Mbappé
Benzema
Kane
Joao Felix
Dusan Vlahovic
Lautaro Martinez

't Is gewoon een probleem dat Romelu niet zomaar in elke ploeg en elk systeem in te passen valt en het rendement haalt dat je van een spits die 100 miljoen heeft gekost verwacht, wat met alle bovenstaande volgens mij wel het geval is (Vlahovic niet helemaal zeker want nog niet al te veel zien spelen, maar die is ook nog maar 22)
Begrijp niet goed waarom Joao Felix hiertussen staat. Da's nog een grotere miskoop dan Lukaku en iemand die nog niks bewezen heeft op het hoogste niveau. Als je toch iemand van Atlético wil pakken, zeg dan Angel Correa aangezien hij de enige reden is dat Atletico nog in de buurt staat van de top 4 in Spanje.

Begrijp niet goed waarom Joao Felix hiertussen staat. Da's nog een grotere miskoop dan Lukaku en iemand die nog niks bewezen heeft op het hoogste niveau. Als je toch iemand van Atlético wil pakken, zeg dan Angel Correa aangezien hij de enige reden is dat Atletico nog in de buurt staat van de top 4 in Spanje.
Joao Felix is volgens mij gewoon een gigantische miscast bij Atlético, die past in dat pottekestamp voetbal van Simeone niet. Los daarvan, als ik voor een spits die direct inpasbaar moet zijn 100 miljoen neertel neem ik altijd Joao Felix ipv Lukaku.

Dat gezegd zijnde, als ik een spits mag pakken voor 100 miljoen waar ik een volledige ploeg rond kan bouwen, dan denk ik dat Lukaku een stuk hoger in dat lijstje komt te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan