Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het probleem niet gewoon dat hij van bij een matig draaiend Anderlecht ineens naar die Engelse (sub)top is gegaan?
Er zijn nochtans hopen voorgangers die hebben aangetoond dat het dan meestal fout loopt. Dat is hier ook gezegd geweest maar gezien hij van Neerpede komt werd je neergesabeld als je ook maar iets van kritiek had op zijn transfer.

Tenzij hij volgend seizoen plots boven zich uit stijgt gaat hij ook gewoon de weg van die signature op gaan hoor. Ik kan me de details niet meer herinneren van zijn transfer dus ik weet niet meer of hij zelf heeft aangedrongen op een vertrek naar de top ipv naar pakweg de nummer 8 in Duitsland. Hij kan ook gewoon naar daar gestuurd zijn omdat ze in Brussel geld nodig hadden en Arsenal de hoogste bieder was. Indien het eerste heb ik er eerlijk gezegd weinig compassie mee. Tis niet dat hij geen voorbeelden genoeg had van spelers die net hetzelfde gedaan hebben om te falen.

Is het probleem niet gewoon dat hij van bij een matig draaiend Anderlecht ineens naar die Engelse (sub)top is gegaan?
Er zijn nochtans hopen voorgangers die hebben aangetoond dat het dan meestal fout loopt. Dat is hier ook gezegd geweest maar gezien hij van Neerpede komt werd je neergesabeld als je ook maar iets van kritiek had op zijn transfer.

Tenzij hij volgend seizoen plots boven zich uit stijgt gaat hij ook gewoon de weg van die signature op gaan hoor. Ik kan me de details niet meer herinneren van zijn transfer dus ik weet niet meer of hij zelf heeft aangedrongen op een vertrek naar de top ipv naar pakweg de nummer 8 in Duitsland. Hij kan ook gewoon naar daar gestuurd zijn omdat ze in Brussel geld nodig hadden en Arsenal de hoogste bieder was. Indien het eerste heb ik er eerlijk gezegd weinig compassie mee. Tis niet dat hij geen voorbeelden genoeg had van spelers die net hetzelfde gedaan hebben om te falen.
Bij mijn weten was het inderdaad vooral dit. Als een club met zo'n bod afkomt, kan je als Anderlecht (in de situatie waarin ze zitten) niets anders doen dat dat aanvaarden he. Ik denk ook niet dat er ook maar iemand had verwacht dat hij ineens vlot ging meedraaien bij Arsenal en alles zou spelen? Een uitleenbeurt volgend seizoen lijkt me ook verre van schande, integendeel, het zal hem waarschijnlijk goed doen om ergens anders meer ervaring op te doen. Net zoals ene Lukaku en De Bruyne dat ook hebben gedaan, dat heeft hen geen windeieren gelegd (waarmee ik voor alle duidelijkheid niet wil beweren dat Sambi sowieso ooit het niveau van die twee zal halen).

Ik hoop dat hij die uitleenbeurt krijgt hoor. Het zal hem inderdaad goed doen om wat meer matchen te spelen, bij een club waar de concurrentie voor je plaats ook een trapje lager ligt zodat je niet bij elke fout uit de ploeg vliegt.
Want als hij bij Arsenal blijft doet hij gewoon zijn contract uit en kan hij beschikken vrees ik.

Hebt gij er nu eigenlijk plezier in dat een jongen van 22 zijn weg nog aan 't zoeken is aan de Engelse top?

Ik heb niks tegen Sambi zelf, maar hoe die hier werd opgehemeld door de Neerpede-rukkers, goh hooh.

Ik ben vooral blij dat er eindelijk eens een voorspelling van mij blijkt te gaan uitkomen. Dat is al van 2010 geleden.
Al denk ik dat hij uiteindelijk wel goed genoeg zal zijn voor Engelse middenmoot en niet naar een degradatiekandidaat moet gaan. Daar is overigens op zich niks mis mee he en dat zei ik ook nergens. Dus misschien ga ik toch niet helemaal gelijk krijgen. Shit.

Ik heb niks tegen Sambi zelf, maar hoe die hier werd opgehemeld door de Neerpede-rukkers, goh hooh.

Ik ben vooral blij dat er eindelijk eens een voorspelling van mij blijkt te gaan uitkomen. Dat is al van 2010 geleden.
Al denk ik dat hij uiteindelijk wel goed genoeg zal zijn voor Engelse middenmoot en niet naar een degradatiekandidaat moet gaan. Daar is overigens op zich niks mis mee he en dat zei ik ook nergens. Dus misschien ga ik toch niet helemaal gelijk krijgen. Shit.
Ik vond je focus nogal groot (ook met die sig) maar als het hier iets intern van hier is, ok... Zelf hoop ik van elke jongeren, of die nu van ons, van Club, van Standard of wie dan ook komt, in het buitenland doorbreekt.
Geen idee of je mij ook viseert maar dat Sambi vorig jaar er met Nmecha bij ons met kop en schouders bovenuit stak lijkt me niet zo vreemd. Een stap naar een betere club was logisch, was hier al kapitein. Dat hij dan voor 20 miljoen vertrekt toont dat ook aan. Kan me niet inbeelden dat ikzelf (anderen misschien) zou gezegd hebben dat hij het daar direct allemaal ging tonen.

Jonge spelers die zo'n stap zetten hebben vaak wel wat tijd nodig. Castagne (toen even oud) de eerste jaren bij Atalanta ook tussen bank, tribune en veld, Tielemans 1 jaar jonger toen ie bij Monaco leek te gaan floppen, Dendoncker even oud toen hij een half jaar nodig had om bij the Wolves in de ploeg te raken. Als Sambi er volgend jaar niet in geraakt moet hij het elders gaan zoeken maar 1 jaar leergeld betalen is heus niet zo problematisch denk ik, op die leeftijd.

Ik vond je focus nogal groot (ook met die sig) maar als het hier iets intern van hier is, ok... Zelf hoop ik van elke jongeren, of die nu van ons, van Club, van Standard of wie dan ook komt, in het buitenland doorbreekt.
Geen idee of je mij ook viseert maar dat Sambi vorig jaar er met Nmecha bij ons met kop en schouders bovenuit stak lijkt me niet zo vreemd. Een stap naar een betere club was logisch, was hier al kapitein. Dat hij dan voor 20 miljoen vertrekt toont dat ook aan. Kan me niet inbeelden dat ikzelf (anderen misschien) zou gezegd hebben dat hij het daar direct allemaal ging tonen.

Jonge spelers die zo'n stap zetten hebben vaak wel wat tijd nodig. Castagne (toen even oud) de eerste jaren bij Atalanta ook tussen bank, tribune en veld, Tielemans 1 jaar jonger toen ie bij Monaco leek te gaan floppen, Dendoncker even oud toen hij een half jaar nodig had om bij the Wolves in de ploeg te raken. Als Sambi er volgend jaar niet in geraakt moet hij het elders gaan zoeken maar 1 jaar leergeld betalen is heus niet zo problematisch denk ik, op die leeftijd.

Jij was hier nog niet, gelet op jouw registratiedatum dus dat slaagt niet op jou. Het is inderdaad puur iets intern van destijds op het forum en niet negatief tegenover Sambi zelf.
De ploegen van die andere spelers (Leicester, Wolves) zijn inderdaad de ploegen van het niveau waar ik Sambi bij zie slagen, zonder daar een negatieve connotatie aan vast te hangen. Dat is, wat mij betreft, zijn niveau. Ik was destijds iets te negatief met mijn uitspraak, toegegeven.
Maar goed, ik kan me nog altijd vergissen en mits een goed seizoen volgend jaar komt hij er toch nog bovenop? Arsenal is ook niet meer de top van de top natuurlijk.

Als Ajacied gun ik hem van harte deze transfer, maar ik blijf het geen goede keuze vinden. Een ploeg dat nog altijd verwacht te presteren als een topploeg, maar daar gewoon de middelen niet meer voor heeft (sportief gezien).
Ik hoop dat ze hem de tijd gunnen om iets op te bouwen.
Sportief gezien hebben ze echt wel meer dan 1 seizoen nodig om die kern te gaan uitmesten. Dat lukt denk ik zelfs niet in FM, laat staan in het echt.
Met Rangnick als DoF (gok ik toch) en Ten Hag als trainer zie ik het op zich wel goed komen, binnen een jaar of 3-4 dan. Maar dan moeten ze natuurlijk wel die jaren krijgen.

Het enige voordeel aan heel de Glazer situatie is dat zolang de ploeg winst maakt, die ze kunnen uitkeren aan de aandeelhouders en zichzelf, de raad van bestuur eigenlijk niet geïnteresseerd is in de sportieve situatie. Zolang de supporters dus blijven consumeren en niet te hard klagen zullen ze wel mogen aanblijven maw.

Als Ajacied gun ik hem van harte deze transfer, maar ik blijf het geen goede keuze vinden. Een ploeg dat nog altijd verwacht te presteren als een topploeg, maar daar gewoon de middelen niet meer voor heeft (sportief gezien).
Schijnt dat er wel 7 à 10 nieuwe spelers zouden komen, maar ja, het heeft ook tijd nodig om die als team te laten klikken. Er is gewoon al jaren geen voetbalfilosofie meer bij United waardoor de aanpassing voor elke speler zwaar is

Ik hoop dat ze hem de tijd gunnen om iets op te bouwen.
Sportief gezien hebben ze echt wel meer dan 1 seizoen nodig om die kern te gaan uitmesten. Dat lukt denk ik zelfs niet in FM, laat staan in het echt.
Met Rangnick als DoF (gok ik toch) en Ten Hag als trainer zie ik het op zich wel goed komen, binnen een jaar of 3-4 dan. Maar dan moeten ze natuurlijk wel die jaren krijgen.

Gaat inderdaad een werk van meerdere jaren zijn en ik veronderstel dat ze wel door hebben dat het niet anders zal gaan daar.

Ze hebben geld genoeg bij united dus deze zomer moeten ze hun focussen op de ruggengraat van het team. Keeper, centrale verdediger, centrale middenvelder en spits. Toch al minstens 1 deftige full back kopen zal ook al veel helpen. De rest vul je op met wat je al hebt, het is nu niet dat daar geen talent is.

Met die nieuwe ruggengraat gaat hij na 1 seizoen duidelijk weten wie er mee kan met wat hij wil en wie niet. Vandaar bouw je weer verder.

Dat gezegd zijnde, hopelijk faalt het en blijven ze sukkelen :unsure:

Dat is niet veel beter kwa commentatoren 😅

Peter Drury daarentegen, the 🐐.
Peter Drury is de beste commentator ooit. Geniaal.

Burnley pakt de 3 punten tegen de Saints, 1 punt verschil. Ik heb ze niet graag, de bitters, maar afzakken moeten ze nu niet voor mij.

Peter Drury is de beste commentator ooit. Geniaal.

Burnley pakt de 3 punten tegen de Saints, 1 punt verschil. Ik heb ze niet graag, de bitters, maar afzakken moeten ze nu niet voor mij.
Van mij mag het gerust 😝. Gedaan met hun beenhakkerij in de derby..

Ge hebt natuurlijk ploegen die op eigen jeugd kunnen rukken he ( hmmm vtij fout , maybe a signature )
Een stap terugzetten is toch geen probleem .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan