Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop dat ze hem de tijd gunnen om iets op te bouwen.
Sportief gezien hebben ze echt wel meer dan 1 seizoen nodig om die kern te gaan uitmesten. Dat lukt denk ik zelfs niet in FM, laat staan in het echt.
Met Rangnick als DoF (gok ik toch) en Ten Hag als trainer zie ik het op zich wel goed komen, binnen een jaar of 3-4 dan. Maar dan moeten ze natuurlijk wel die jaren krijgen.

Het enige voordeel aan heel de Glazer situatie is dat zolang de ploeg winst maakt, die ze kunnen uitkeren aan de aandeelhouders en zichzelf, de raad van bestuur eigenlijk niet geïnteresseerd is in de sportieve situatie. Zolang de supporters dus blijven consumeren en niet te hard klagen zullen ze wel mogen aanblijven maw.
Ze hadden Moyes meer tijd moeten geven, die had dat wel gekunnen - denk ik. Toch als je kijkt wat hij bij WH heeft kunnen neerzetten.
Geduld is een probleem daar, en als ze Ten Hag gaan afrekenen na 1 seizoen dan is het 'on to the next one' opnieuw.

Ferguson lag ook bijna buiten in het begin, maar toen hadden ze gelukkig net iets meer geduld. Als je dan ziet wat dat heeft gegeven..
Same story for Wenger bij Arsenal.

Als Liverpool fan zie ik United toch ook graag terug wat naar glorie terugkomen, al is het maar om iets meer concurrentie te hebben en niet elk jaar een 2-way battle te hebben met City. Die mogen terug naar de achtergrond verdwijnen :unsure:

Ze hadden Moyes meer tijd moeten geven, die had dat wel gekunnen - denk ik. Toch als je kijkt wat hij bij WH heeft kunnen neerzetten.
Geduld is een probleem daar, en als ze Ten Hag gaan afrekenen na 1 seizoen dan is het 'on to the next one' opnieuw.

Ferguson lag ook bijna buiten in het begin, maar toen hadden ze gelukkig net iets meer geduld. Als je dan ziet wat dat heeft gegeven..
Same story for Wenger bij Arsenal.

Als Liverpool fan zie ik United toch ook graag terug wat naar glorie terugkomen, al is het maar om iets meer concurrentie te hebben en niet elk jaar een 2-way battle te hebben met City. Die mogen terug naar de achtergrond verdwijnen :unsure:

Klopp had bij Liverpool ook efkes tijd nodig, eerste seizoen was nog niet denderend.
Inderdaad is er wat tijd nodig en een echte vakman. Ten Hag lijkt me daar wel toe in staat.

Ge hebt natuurlijk ploegen die op eigen jeugd kunnen rukken he ( hmmm vtij fout , maybe a signature )
Een stap terugzetten is toch geen probleem .
Het probleem is dat jullie(de media helpt daar natuurlijk ook in) op alles rukken van de jeugd. Jullie lat om het verschil tussen jeugdspeler en topper uit de jeugd te duiden ligt veel te laag.

Wij hadden trouwens ook een hele goeie jeugd voor ons faillisement. Wij waren 10 jaar terug bijna hofleverancier van de Rode Duivels! Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Nainggolan, Dembele. Allemaal Germinal Beerschot-boyoos. En toen Rene Vandereycken dronken was ook even Tom de Mul!

Maar ja, goed, dat is te lang geleden voor de pubers van tegenwoordig. En dat waren effectieve klasbakken.

Fun fact, Doku komt trouwens van Beerschot-jeugd. Daar is Anderlecht hem komen weghalen na het faillisement. Daar zijn ze wel goed in, de betere jeugd in de rest van het land weghalen.

Fun fact, Doku komt trouwens van Beerschot-jeugd. Daar is Anderlecht hem komen weghalen na het faillisement. Daar zijn ze wel goed in, de betere jeugd in de rest van het land weghalen.
Schering en inslag he. Tegenwoordig zijn ze allemaal weg op hun 14 en heb je als kleinere club enkel nog geluk met een jeugdspeler als het een laatbloeier is.
KSKB had ook een geweldige jeugdwerking maar tegenwoordig is het quasi onmogelijk om je spelers bij te houden. Allemaal weg naar RSCA, Antwerp, Gent, Genk of Brugge. Maar wel bleiten in de gazetten als die gasten dan op hun 16 naar Ajax gaan...

Wij hadden trouwens ook een hele goeie jeugd voor ons faillisement. Wij waren 10 jaar terug bijna hofleverancier van de Rode Duivels! Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Nainggolan, Dembele. Allemaal Germinal Beerschot-boyoos. En toen Rene Vandereycken dronken was ook even Tom de Mul!

Maar ja, goed, dat is te lang geleden voor de pubers van tegenwoordig. En dat waren effectieve klasbakken.

Misschien zou het geholpen hebben om niet failliet te gaan? Doku is op zijn 10 jaar naar Anderlecht gegaan. Beerschot heeft hem ook weggehaald bij Borgerhout dan?

Misschien zou het geholpen hebben om niet failliet te gaan? Doku is op zijn 10 jaar naar Anderlecht gegaan. Beerschot heeft hem ook weggehaald bij Borgerhout dan?

Damn, dat ze daar niet aan gedacht hebben. Niet failliet gaan. Zo simpel, en dat is ze blijkbaar ontgaan.

Wij hebben hem ontdekt bij Borgerhout :cool: Een deelgemeente van onze stad, misschien dat Anderlecht ook de jeugd kan afgaan bij de kleine Brusselse clubs uit 3e en 4e provinciale in plaats van de jeugd van 1e klassers?

Damn, dat ze daar niet aan gedacht hebben. Niet failliet gaan. Zo simpel, en dat is ze blijkbaar ontgaan.

Wij hebben hem ontdekt bij Borgerhout :cool: Een deelgemeente van onze stad, misschien dat Anderlecht ook de jeugd kan afgaan bij de kleine Brusselse clubs uit 3e en 4e provinciale in plaats van de jeugd van 1e klassers?
Inderdaad, simpel toch. Anderlecht haalt een speler van een club die failliet is, lijkt mij dat die speler geen club meer heeft dan.

Dus dat jullie de kleine broertjes kaalplukken in uw stad is geen probleem dan? Pot en ketel eh. Gebeurt gewoon op elke niveau en elke club klaagt wanneer het bij hun is.

Inderdaad, simpel toch. Anderlecht haalt een speler van een club die failliet is, lijkt mij dat die speler geen club meer heeft dan.

Dus dat jullie de kleine broertjes kaalplukken in uw stad is geen probleem dan? Pot en ketel eh. Gebeurt gewoon op elke niveau en elke club klaagt wanneer het bij hun is.
Gebeurt evengoed in de bedrijfswereld. Zo gaat dat nu eenmaal. Er zijn toch ook sowieso spelers die kiezen voor een kleinere ploeg in de hoop dan op te vallen bij de grotere. Waarom zou dat dan niet mogen? Een speler is geen bezit en mag nog altijd zelf keuzes maken.

Sorry, ik was in de war met de tijdlijn. Beerschot ging pas failliet in 2013, Anderlecht kwam hem halen in 2012. We waren dus nog steeds een gewone eersteklasser zonder problemen op die moment.

Als jij dan het verschil niet ziet tussen een jongen weghalen bij een 4e provincialer uit dezelfde stad, en weghalen bij een concurrent uit dezelfde reeks, ja, dan hoeven we natuurlijk niet verder te praten.

Edit: Ik zeg overigens niet dat dat niet mag. Wel dat Anderlecht dat tot een kunst verheven heeft en om dan achteraf te geilen op de Neerpede-jeugd of te bleiten als er iemand naar Ajax gaat als 16-jarige, heel ironisch is.

Sorry, ik was in de war met de tijdlijn. Beerschot ging pas failliet in 2013, Anderlecht kwam hem halen in 2012. We waren dus nog steeds een gewone eersteklasser zonder problemen op die moment.

Als jij dan het verschil niet ziet tussen een jongen weghalen bij een 4e provincialer uit dezelfde stad, en weghalen bij een concurrent uit dezelfde reeks, ja, dan hoeven we natuurlijk niet verder te praten.

Edit: Ik zeg overigens niet dat dat niet mag. Wel dat Anderlecht dat tot een kunst verheven heeft en om dan achteraf te geilen op de Neerpede-jeugd of te bleiten als er iemand naar Ajax gaat als 16-jarige, heel ironisch is.
Anders gaan we naar alle zwangere vrouwen rond het Brusselse en claimen we al hun zonen al…
Ge moet ergens beginnen hè

Beerschot die een jongen weg haalt bij een 4 provincialer is toch het equivalent van Anderlecht die een speler weg haalt bij Beerschot? :coolbrows:

Geen idee waarom je wel een speler zou mogen weghalen bij een kleinere club maar dat je dat niet mag doen bij een club die een concurrent is? Onrechtreeks zorg je er zelf ook voor dat die kleinere club nooit jou concurrent gaat worden omdat je daar zelf de beste spelers gaat halen. Spelers zijn gewoon vrij om te kiezen naar waar ze gaan.

Ik heb daar absoluut geen problemen mee eigenlijk. Ik vind het jammer dat we Bounida niet meer gaan zien maar dat is gewoon hun keuze, net zoals dat bij Doku ook geweest zal zijn.

Btw. Rukken, geilen, bleiten.. :wallbash:

Wat Beerschot bij kleinere clubs doen, doen de Belgische topclubs in België, en dat doen de Chelsea's van deze wereld met Anderlecht en co. Dat is het watervalsysteem en elke club rekruteert bij de laag eronder. Beerschot pikte zo net zo goed Vertonghen bij Tielrode, Nainggolan en Doku bij Borgerhout en Dembele bij Berchem. Jongeren die van hun 6de tot de eerste ploeg bij 1 club zitten zijn uiterst zeldzaam, en ook daar zullen er weinig clubs beter doen dan Anderlecht (Kompany, Tielemans, Vanden Borre, Kana, De Medina - allen tot het hoogste niveau geraakt, en er gaan er steeds meer komen). En ook bij ons worden spelers die we van hun 6de aan 't opleiden zijn weggepikt (Matazo, Mangala, Lokilo bv.).

Ja kom zeg. Tot een kunst verheven nog wel. Dat is absolute zever. Tenzij je daar cijfertjes over hebt zie ik dat bij ons niet meer gebeuren dan bij Club, Genk, Standard of doen kleine clubs dat even goed bij andere clubs. Alleen zien weinigen het nut om de opleiding van de topclubs te verlaten voor de opleiding van kleinere clubs, nogal wiedes natuurlijk.
Supporters van kleinere clubs denken soms dat een club als Anderlecht niet weet hoe het voelt om toppers te verliezen maar sta me toe daar hard mee te lachen als ik denk aan Musonda, Januzaj, Matazo, Mangala, Bounida, Lokilo, etc. Of Genk met Praet, Carrasco en Origi.

En dat mag en je mag dat als club dan spijtig vinden. Toch? Jij doet hier nu net alsof de Neerpede-opleiding niets voorstelt en men onterecht fier is op het werk wat daar verzet wordt.

Laatst bewerkt:
Het zou toch zonde zijn om een jonge speler met potentieel bij een club als Tubantia Borgerhout te houden? Leuk voor club als ie later in de eerste ploeg alles kapot speelt, maar zonde van het talent.
Het zou eveneens zonde zijn om een jonge speler met potentieel bij een club als Beerschot-Wilrijk te houden. Leuk voor de club als ie later alles kapot zou spelen op't Kiel, maar zonde van het talent.
Het zou ook zonde zijn om die jonge speler met potentieel bij een club als Anderlecht te houden. Leuk voor de club als ie later dan alles kapot speelt in de JPL, maar zonde van't talent.
etc etc etc

Dat is hoe het gaat en altijd zal blijven gaan.
Keerzijde: evenwaardige clubs (zoals Club-Anderlecht-Genk-Gent...) die jonge spelers naar hun jeugd lokken met dikke contracten. Dat is iets helemaal anders vind ik. Dat is jammer genoeg in opmars.

Het zou toch zonde zijn om een jonge speler met potentieel bij een club als Tubantia Borgerhout te houden? Leuk voor club als ie later in de eerste ploeg alles kapot speelt, maar zonde van het talent.
Het zou eveneens zonde zijn om een jonge speler met potentieel bij een club als Beerschot-Wilrijk te houden. Leuk voor de club als ie later alles kapot zou spelen op't Kiel, maar zonde van het talent.
Het zou ook zonde zijn om die jonge speler met potentieel bij een club als Anderlecht te houden. Leuk voor de club als ie later dan alles kapot speelt in de JPL, maar zonde van't talent.
etc etc etc

Dat is hoe het gaat en altijd zal blijven gaan.
Keerzijde: evenwaardige clubs (zoals Club-Anderlecht-Genk-Gent...) die jonge spelers naar hun jeugd lokken met dikke contracten. Dat is iets helemaal anders vind ik. Dat is jammer genoeg in opmars.
Voila. Er zit wel degelijk een niveauverschil in de jeugdopleidingen, en jongeren moeten doorgroeien naar het niveau waar ze zich het beste kunnen ontplooien. Op een gegeven moment kunnen ze bij die opleidingen dan de boodschap krijgen dat ze terug weg moeten omdat ze niet (meer) voldoen, dan is het tijd om af te zakken.
Het wordt pas problematisch als er geld komt kijken en dat is op wat bedenkelijke uitzonderingen na vanaf de leeftijd van 15. Dan is het belangrijk om als jeugdspeler en entourage de juiste keuze te maken en te zien of ze speelkansen en ontwikkeling op lange termijn juist afwegen tegenover het contract. Daar loopt het vaak mis.

Anderlecht rekruteert dan ook vooral in de eigen Brusselse regio hoor, zeker onder de leeftijd van 12. De visie van de laatste 5 à 10 jaar is dat men onder die leeftijd jongeren liefst in hun thuisomgeving wilt laten.

Iedereen snapt hier wel het waterval systeem hoor...

Ik denk niet dat iemand een probleem maakt dat die ene echte topspeler van Beveren, Lommel, Oostende,... naar Antwerp, Genk of Brugge gaat.
Ook al zou er niks mis mee zijn om die jongen zijn eerste profcontract te laten tekenen bij de club van zijn gemeente zodat de G5 wat sollen op tafel mag gooien om dat talent te komen halen maar soit.
Het probleem ondertussen is dat er veel echt goeie jeugdopleidingen half zijn opgedoekt omdat ze vanaf de U14 quasi gedoemd zijn om enkel nog met provincialers te spelen in de hoop dat er daar een laatbloeier of 2 tussen zit want iedereen met een beetje talent is al lang weg. Ook voor een deel omdat de echt goeie 15 jarigen van een Neerpede ook al lang in Engeland of Amsterdam zitten natuurlijk, dat weet ik ook.

Voor een minder grote ploeg is een jeugdwerking enkel nog een kost en wat binding met de gemeenschap in de hoop van wat abbo's te verkopen aan vaders van spelers.
Maar dan wel liggen zagen over de vele "derderangs" buitenlanders en het feit dat al die clubs op de rand van het faillisement balanceren en met louche investeerders in zee moeten gaan.

Voor een minder grote ploeg is een jeugdwerking enkel nog een kost en wat binding met de gemeenschap in de hoop van wat abbo's te verkopen aan vaders van spelers.
Maar dan wel liggen zagen over de vele "derderangs" buitenlanders en het feit dat al die clubs op de rand van het faillisement balanceren en met louche investeerders in zee moeten gaan.
Waarom is er eigenlijk geen opleidingsfee voor de volledige opleiding ?
Allez ik weet dat dat bestaat, allez heb er al van gehoord. Maar ik was niet zeker of dat ook handelde over de opleiding van jongeren van 6 - vb 15j

Dan halen die kleinere clubs daar toch ook nog wat sollen uit ?

Maar hoe ver moet je dan terug gaan?
Moet je dan terug gaan naar de dorpsploeg waar je ooit als Duiveltje startte? Of begin je pas vanaf de preminiemen, miniemen, juniors?
En over hoeveel geld gaat het dan?
Stel u nu voor dat 1 van mijn broers die ooit allebei bij de jeugd van Antwerp speelden, het toch zouden gemaakt hebben tot in de eerste ploeg en dan pakweg door Dortmund zouden zijn weggeplukt. Moet dan ook hun oorspronkelijk ploeg (KFC Antonia) een vergoeding krijgen? Broer 1 tot z'n 9 daar gespeeld, broer 2 tot de 6 (dus 1 jaar Duiveltje en dan weg).
Anders hebt ge de hele financiële malaise in het provinciaal voetbal wel snel opgelost zo :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan