Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
1% per seizoen, beginnende vanaf 6 jaar.
Die bijdrage mag niet gebruikt worden voor salarissen, maar enkel voor infrastructuur.

Afin, niet dat ik iets te zeggen heb.

Maar hoe ver moet je dan terug gaan?
Moet je dan terug gaan naar de dorpsploeg waar je ooit als Duiveltje startte? Of begin je pas vanaf de preminiemen, miniemen, juniors?
En over hoeveel geld gaat het dan?
Stel u nu voor dat 1 van mijn broers die ooit allebei bij de jeugd van Antwerp speelden, het toch zouden gemaakt hebben tot in de eerste ploeg en dan pakweg door Dortmund zouden zijn weggeplukt. Moet dan ook hun oorspronkelijk ploeg (KFC Antonia) een vergoeding krijgen? Broer 1 tot z'n 9 daar gespeeld, broer 2 tot de 6 (dus 1 jaar Duiveltje en dan weg).
Anders hebt ge de hele financiële malaise in het provinciaal voetbal wel snel opgelost zo :D
Ik zie niet in waarom dat de vorige clubs, ongeacht welk niveau dit is, daar niet zouden van mogen genieten. Zij hebben uiteindelijk toch ook op een manier bijgedragen aan die opleiding? Al is het via het feit dat dat met veel coaches is die dit als vrijwilliger doen.

Maar bon, ik ken niet zoveel van voetbal. Maar uiteindelijk lijkt mij zoiets gewoon fair.
Over op wat en hoe dat gebaseerd wordt, laat ik over aan mensen die van voetbal effectief iets kennen. Voor mijn part werk je zelfs met bepaalde modifiers door de jaren heen (dus ja zelfs preminiemen of whatever dat noemt) ipv een vast percentage van 1% per jaar (of whatever).

Maar ja voor mij enkel te gebruiken voor jeugdwerking en infrastructuur. Niet voor de lonen van de spelers of dergelijke meer. Al zou zo'n systeem komende vanuit de voetbalbond (europees/wereld) zelf nog altijd beter zijn.

Iedereen snapt hier wel het waterval systeem hoor...

Ik denk niet dat iemand een probleem maakt dat die ene echte topspeler van Beveren, Lommel, Oostende,... naar Antwerp, Genk of Brugge gaat.
Ook al zou er niks mis mee zijn om die jongen zijn eerste profcontract te laten tekenen bij de club van zijn gemeente zodat de G5 wat sollen op tafel mag gooien om dat talent te komen halen maar soit.
Het probleem ondertussen is dat er veel echt goeie jeugdopleidingen half zijn opgedoekt omdat ze vanaf de U14 quasi gedoemd zijn om enkel nog met provincialers te spelen in de hoop dat er daar een laatbloeier of 2 tussen zit want iedereen met een beetje talent is al lang weg. Ook voor een deel omdat de echt goeie 15 jarigen van een Neerpede ook al lang in Engeland of Amsterdam zitten natuurlijk, dat weet ik ook.

Voor een minder grote ploeg is een jeugdwerking enkel nog een kost en wat binding met de gemeenschap in de hoop van wat abbo's te verkopen aan vaders van spelers.
Maar dan wel liggen zagen over de vele "derderangs" buitenlanders en het feit dat al die clubs op de rand van het faillisement balanceren en met louche investeerders in zee moeten gaan.
Wie zaagt er dan exact over die buitenlanders? De topclubs? Denk het niet eigenlijk.
Eerder de media misschien, of supporters onder elkaar. Who cares.

Damn, dat ze daar niet aan gedacht hebben. Niet failliet gaan. Zo simpel, en dat is ze blijkbaar ontgaan.

Wij hebben hem ontdekt bij Borgerhout :cool: Een deelgemeente van onze stad, misschien dat Anderlecht ook de jeugd kan afgaan bij de kleine Brusselse clubs uit 3e en 4e provinciale in plaats van de jeugd van 1e klassers?
Als ge de tijd hebt om de laatste MAUVE aflevering te bekijken zegt Kindermans hetzelfde , wij halen jeugd bij clubs , andere clubs halen ze bij ons

Lukaku doet nu eens iets goed, laten we de man de het minst in vorm is de penalty nemen…

Burnley weeral gewonnen, ik hoop dat Everton hun wat inhoud in de derby. Had liever een B-ploeg gespeeld zodat ze onze beste spelers toch al niet kunnen van het veld kunnen trappen.

Wedstrijd niet gezien maar toch jammer zo'n nipte nederlaag.
Nu bon focus ligt op Europa League nu. En volledig terecht.

Bring on ze Zermans...

Blijkbaar een last minute bod binnen voor CFC. Ditmaal van Sir Jim Ratcliffe (de man achter Ineos) een bod van 4.25 miljard oO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan