Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kwaliteit a la Salah, Mané, KDB, Haaland, enz… hebben we toch niet vind ik

Mount, James, Chillwell, Kante, die sowieso wel van dat niveau, maar de rest staat er net onder.
Haaland moet hem eerst nog bewijzen, topspeler ja. Maar spelen in Engeland is niet iedereen gegeven + system pep...

Hoh, zoals ik op het begin van het seizoen zei, niemand van de eerste ploeg van Chelsea is een starter bij LFC, buiten Kante. (Hoewel die dus een minder seizoen draait)

Zelfde met City, dus op kwaliteit is er toch een verschil. Maar ze hebben zo een brede kern en toch vlot de beste ploeg buiten die 2, dus zou er toch meer als laag 70 punten halen van verwachten.

Ook wel wat kort door de bocht, VVD en TAA zijn mss ongenaakbaar in de verdediging maar als Chelsea met hun beste defensie (lees zonder de zware blessures voor James & Chilwell) speelt is die imo nog beter, getuige de eerste seizoenshelft, pas bij het uitvallen van James & Chilwell is het beginnen omslaan. Rudiger, James, Chilwell das toch echt wel top. Het middenveld bij Chelsea lijkt me ook bijzonder competitief met Liverpool, Mount is een twijfelgeval, kerel heeft talent, maar is imo. veel te wisselvallig. Vooraan is het een ander geval. ga ze niet individueel opnoemen maar vooral Pulisic dat is echt geen materiaal voor de PL, die mogen ze van mij part deze zomer asap. verkopen.
Dit dus.

Positie per positie vergelijken is sowieso al een beetje onnozel vind ik. Het is altijd makkelijker om zoiets te zeggen over twee ploegen die een heel seizoen erg goed staan te spelen ten opzichte van een ploeg die matig voetbal brengt. Dan is er een logisch verschil in de statistieken/vorm van de topspelers.

Je kan het ook omdraaien natuurlijk hè. Zou een City of Liverpool minder goed zijn als daar nu Havertz staat in plaats van Foden/Firmino? Of Thiago Silva ipv Ruben Dias/Van Dijk? Of zou Chelsea meegedaan hebben om de titel als men pakweg Bernardo Silva/Thiago had ipv Mount.

Daarnaast ben ik het ook gewoon eens met chomo. Dat enkel Kanté aanspraak zou maken op een basisplek vind ik niet correct. Indien iedereen beschikbaar is de defensie van Chelsea zelfs de beste van de drie.

Guardiola en Klopp zijn al jarenlang aan hun team aan het bouwen, Tuchel zit er net anderhalf jaar. Of Tuchel trouwens de juiste man op de juist plaats is laat ik in het midden, maar ergens is het wel logisch dat die eerste hun ploegen beter voetbal brengen.

Maakt idd een groot verschil dat Klopp en Guardiola kunnen bouwen en er ook qua werking een gewoonte kunnen instoppen.
Als je haast ieder seizoen een andere coach zet is het onmogelijk om iets op te bouwen. Zeker als er dan enkele spelers tussenzitten die niet in het "systeem" passen.
Anderzijds moet je natuurlijk ook slim aankopen, en van de 3 genoemde ploegen doet vooral Liverpool dat. City is geld en bon we geven uit en zien wel. Heb toch de indruk dat Klopp hier iets gerichter in te werk gaat.

Ook wel wat kort door de bocht, VVD en TAA zijn mss ongenaakbaar in de verdediging maar als Chelsea met hun beste defensie (lees zonder de zware blessures voor James & Chilwell) speelt is die imo nog beter, getuige de eerste seizoenshelft, pas bij het uitvallen van James & Chilwell is het beginnen omslaan. Rudiger, James, Chilwell das toch echt wel top. Het middenveld bij Chelsea lijkt me ook bijzonder competitief met Liverpool, Mount is een twijfelgeval, kerel heeft talent, maar is imo. veel te wisselvallig. Vooraan is het een ander geval. ga ze niet individueel opnoemen maar vooral Pulisic dat is echt geen materiaal voor de PL, die mogen ze van mij part deze zomer asap. verkopen.

Dit dus.

Positie per positie vergelijken is sowieso al een beetje onnozel vind ik. Het is altijd makkelijker om zoiets te zeggen over twee ploegen die een heel seizoen erg goed staan te spelen ten opzichte van een ploeg die matig voetbal brengt. Dan is er een logisch verschil in de statistieken/vorm van de topspelers.

Je kan het ook omdraaien natuurlijk hè. Zou een City of Liverpool minder goed zijn als daar nu Havertz staat in plaats van Foden/Firmino? Of Thiago Silva ipv Ruben Dias/Van Dijk? Of zou Chelsea meegedaan hebben om de titel als men pakweg Bernardo Silva/Thiago had ipv Mount.

Daarnaast ben ik het ook gewoon eens met chomo. Dat enkel Kanté aanspraak zou maken op een basisplek vind ik niet correct. Indien iedereen beschikbaar is de defensie van Chelsea zelfs de beste van de drie.

Guardiola en Klopp zijn al jarenlang aan hun team aan het bouwen, Tuchel zit er net anderhalf jaar. Of Tuchel trouwens de juiste man op de juist plaats is laat ik in het midden, maar ergens is het wel logisch dat die eerste hun ploegen beter voetbal brengen.

Akkoord dat Chelsea hun beste verdediging niet moet onderdoen voor die van Liverpool, maar ze hebben daar wel een mannetje meer voor nodig. Chelsea is dit seizoen even naar een back 4 gegaan en het was een absolute ramp. Ook niet onlogisch als je dat nooit speelt natuurlijk.

Maar net zoals Jonas zei, dat tikkeltje extra kwaliteit dat je bij Liverpool en City ziet hebben ze voor mij niet buiten Reece James en Kante, die 2 zijn speciaal.

Wel goed punt, er zijn er inderdaad wel die zouden meedraaien bij Liverpool en City zonder dat die kwaliteit verliezen.

MC gaat de titel nog verspelen vrees ik als ze vandaag niet beter gaan spelen , net zoals ze de finale van de CL knullig hebben laten liggen.

Hopelijk voor MC maakt Haaland het ook waar in Engeland, want als ze ooit de CL willen winnen moeten ze een topspits hebben EN moeten ze hun verdediging versterken. Want daar zitten toch nog een paar hiaten in.

Ja, al is het ook bij Liverpool echt zwakjes. Als Liverpool niet beter gaat spelen, dan zie ik Real Madrid de CL winnen.
T'is precies een zwaar seizoen geweest voor de Engelse ploegen (overkill van de overvolle agenda?)

Maar wel mee eens. Vermoeidheid of niet na een lang seizoen, als je de titel niet kan pakken nadat je alles volledig in eigen handen hebt, dan is de magie er niet meer en kan je beter met een schone lei herbeginnen.

0-2 Coutinho :laugh: Wat een absolute faalploeg is dat City eigenlijk.
Als mijn naam Kevin is, ik zou ik nog even wachten op Haaland maar als ze volgend jaar ook zo bibberende naar de grote finales gaan, dan zou ik toch eens beginnen nadenken om niet voor een andere ploeg te spelen. :unsure:

Zo even nieuwe lucht opsnuiven zou niet slecht zijn voor hem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan