Koone
Active member
Spurs is toch het meest versterkt van de toppers, vind ik zelf. Met o.a. Perisic, Bissouma, Richarlison er bij + Conte die zijn systeem er ondertussen ingehamderd heeft, zie ik die wel meedoen voor een tijdje. Zullen wel tekortschieten uiteindelijk, maar dan ligt dat eerder aan hoe sterk City en Liverpool kunnen zijn.Die top 5 voorspellen is al moeilijk genoeg
Man City ziet er na deze transferperiode zeker niet zwakker uit (integendeel).
Liverpool zonder Mané, en geen echte vervanger voorlopig? (Nunes is een talent, maar kan nog wel even duren voor hij top is)
Chelsea ongeveer hetzelfde qua sterkte, dus niet te onderschatten. (Rudiger was wel belangrijk, en nu weg...
Tottenham, geen idee, maar precies toch een iets sterkere kern dan vorig jaar.
Man Utd, ik vind het maar een slappe transferperiode tot nu toe. Veel hangt af van Ten Hag, maar een coach kan ook niet zo veel meer uit een groep spelers halen dan wat er in zit.
Arsenal, absoluut sterker dan vorig seizoen, ook enkele jongere talenten die zich nu goed aan het ontwikkelen zijn.
Dus ja, beetje een loterij... Pak anders dit:
1. Man City
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Tottenham
6. Man Utd
7-20. al de rest![]()
Haaland is een aanzienlijke versterking voor City. Maar het verlies van Sterling, Jesus en Zinchenko wordt momenteel niet echt opgevangen. Iets minder rotatie-opties dan anders. Zal nog wel iets bijkomen zeker. Philips zie ik (nog) niet als een grote meerwaarde.
Liverpool had met Luis Diaz midden vorig seizoen al dé vervanger voor Mané gehaald. Ik zie dat wel goedkomen, Nunez zal wat tijd vragen maar op zich zijn we niet verzwakt. Desondanks zou het wel eens een iets minder seizoen kunnen zijn, ik vrees dat we keuzes moeten maken qua prijzen want naar eind vorig jaar toe was het duidelijk dat het zo goed als op was.
Nottingham Forest is een speciaal geval. Die hadden 8 huurspelers ofzo in de basis die ze moeten vervangen. Lingard, Toffolo, Neco Williams en consoorten zijn al wel leuke transfers, maar zo'n handvol nieuwe namen ineens laten samenspelen is geen evidentie.. Die gaan sowieso met een 0 of 1 op 18 starten met dat speelschema. Daarna gaan ze het al moeten bewijzen, willen ze er in blijven.

. Maar de laatste jaren hebben getoond dat we alle vertrouwen mogen hebben in Klopp.