Ervaring maaltijdboxen?

Nu het hier over kant en klare maaltijden ging was ik eens aan het googlen en kwam op deze site uit

Lijkt me wel wat... Ik vind nu de meal hero merken we dat er in elk gerecht wel iets zit die we niet lusten door de hoeveelheid aan ingredienten per gerecht. Zouden beter eens wa klassiekers inzitten gewoon vlees met stoemp en wortels ofzo lol :D

Maar deze site leek me wel wat:

Ik bestel altijd voor 1 persoon bij Hellofresh maar krijg altijd de hoeveelheid voor 2 personen. Denk dat het ook gewoon moeilijk is om nog minder dan 2 personen te voorzien. Veel goedkoper is het ook niet...

Ah is dat?

Want ik ben single en neem dus altijd die voor 2 personen om iets meer vlees/ingredienten te hebben.

Nu het hier over kant en klare maaltijden ging was ik eens aan het googlen en kwam op deze site uit

Lijkt me wel wat... Ik vind nu de meal hero merken we dat er in elk gerecht wel iets zit die we niet lusten door de hoeveelheid aan ingredienten per gerecht. Zouden beter eens wa klassiekers inzitten gewoon vlees met stoemp en wortels ofzo lol :D

Maar deze site leek me wel wat:

Hoe kan dat bv 50gr eiwitten zijn?

Er zit amper vlees in

Onze hello fresh staat op pauze en zijn nu de eerste week meal hero begonnen.

Natuurlijk naar gebruiksgemak is dit wel fantastisch he.

Maar vind het wat beperkt in keuze van gerechten en ingredienten moet ik zeggen
Hoeveel gerechten neem je per week en voor hoeveel personen ?

Ik heb hier ook al naar zitten kijken, maar ik geraak totaal niet aan hun prijzen uit (zonder een account te maken)
4 weken, 24 maaltijden = 47,25€/week dus 189€ dan voor 4weken
Maar dan heb je voor één persoon eten of hoe moet je dat lezen ? Want dan is het wel een stuk duurder dan Marley Spoon

Ik geraak ook niet uit aan hun prijzen lol.

Je moet al je gerechten dubbel bestellen als je met 2 wil eten.

Wij gaan het stoppen al, niet om dat het niet goed is, want het is wel makkelijk én ook nog wel lekker.
Maar omdat we te verschillend zijn in eten. Teveel overlappende dingen die mijn madam of mezelf dan niet lusten waardoor er niemand echt content is. En om verschillende gerechten te eten heb je 2 stomers nodig dusja.

Wij zijn nu hello fresh aan het proberen met 2 personen, met 50% black friday korting, anders vind ik het veel te duur. De porties vinden we vaak te klein, één keer was het echt onvoldoende en dat was dan een 'caloriebewuste' maaltijd. Toen er zalmfilet op het menu stond, stond op de foto een mooi groot stuk, maar we kregen 2 kleine plakjes van 100gr. 😒

Hallo, Ik ben een masterstudent Handelswetenschappen. Voor mijn masterproef omtrent maaltijdboxen ben ik op zoek naar jongvolwassenen (18-28 jaar) die zo’n box al individueel gebruikt hebben en hun ervaringen hierover willen delen. Dit zal gebeuren via een online focusgroep. Help je ons afstuderen en vul je deze google form even in? https://forms.gle/RX1bkDTmdzXT1zHR6
PS: ik verloot onder de deelnemers een maaltijdbox voor twee personen!
😊

Heb je nog vragen over het onderzoek? Aarzel dan niet om vragen te stellen.
Groetjes

Recentere ervaringen van food boxen of andere makkelijke manieren om te eten? Zag dat meal hero failliet is, of maakten die toch een doorstart?

Die Every boxen lijken mij ook wel interessant.

Laatst bewerkt:
Vorige week nog eens Hello Fresh besteld (met 50% korting) en elke maaltijd was zeer lekker en qua voedingswaardes zeer goed. Enkel de prijs (als je de volle pot betaalt) houdt me tegen.

Vorige week nog eens Hello Fresh besteld (met 50% korting) en elke maaltijd was zeer lekker en qua voedingswaardes zeer goed. Enkel de prijs (als je de volle pot betaalt) houdt me tegen.

Wat kost dat mss aan volle pot? Wij gaan vanaf september wss ook er mee beginnen voor 2 á 3 maaltijden per week, wegens drukke agenda's (en ik ni altijd tijd meer heb om uitgebreid te koken)

Wat kost dat mss aan volle pot? Wij gaan vanaf september wss ook er mee beginnen voor 2 á 3 maaltijden per week, wegens drukke agenda's (en ik ni altijd tijd meer heb om uitgebreid te koken)
pakt dan foodbag. Wij zijn overgeschakeld van hello fresh naar foodbag.
Lijkt me iets beter qua ingredienten en je hangt niet vast aan een of ander abbo. Vergeet je te bestellen, pech, naar de winkel dan maar.

pakt dan foodbag. Wij zijn overgeschakeld van hello fresh naar foodbag.
Lijkt me iets beter qua ingredienten en je hangt niet vast aan een of ander abbo. Vergeet je te bestellen, pech, naar de winkel dan maar.

Makkelijk van Hello fresh afgeraakt? We gaan het eigenlijk enkel nemen om Lies een plezier te doen. Soort van referral program? Maandje proberen en dan foodbag.

Makkelijk van Hello fresh afgeraakt? We gaan het eigenlijk enkel nemen om Lies een plezier te doen. Soort van referral program? Maandje proberen en dan foodbag.
Moet ge nekeer aan de wederhelft vragen. Wij zijn al tijdje gestopt. Links en rechts lees je toch verhalen van gekke verkoopstactieken en niet zo zuivere zaken.
https://www.hln.be/buitenland/hellofresh-past-beleid-aan-na-klachten-over-abonnementen~a4d218cc/

Allez stom voorbeeld maar als je vergeet te bestellen bij hello fresh sturen ze je gewoon random iets op. Als je allergisch bent of bepaalde zaken echt niet lust kan dat wel problematisch zijn.

Wij hebben al meerdere keren ons HF account stopgezet (kan je gewoon doen) wegens te duur zonder korting.
Na enkele maanden willen ze je terug en dan kan je opnieuw een maand verder met boxen met wat korting.
In tegenstelling tot Bofrost hang je niet vast aan HF. Gewoon account stopzetten en klaar.

Wij hebben al meerdere keren ons HF account stopgezet (kan je gewoon doen) wegens te duur zonder korting.
Na enkele maanden willen ze je terug en dan kan je opnieuw een maand verder met boxen met wat korting.
In tegenstelling tot Bofrost hang je niet vast aan HF. Gewoon account stopzetten en klaar.
Hier ook weer even stopgezet en lukt telkens niet onder problemen. Na een tijd kun je weer met korting aan de slag.

Op zich wel tevreden van HF. Leveren ook altijd stipt, bij warme weer met koelelementen, nog nooit iets slecht of tekort gehad.. en qua prijs is het niet goedkoop maar ook niet overdreven duur imo.

Eens kijken naar die foodbag.

We doen geregeld foodbag, vroeger was dat Hello Fresh maar de porties proteïnen waren toch telkens erbarmelijk... Foodbag nog nooit een probleem geweest, altijd voldoende grote porties vlees/vis en naar prijs toe zeker in orde voor ons vieren. Voldoende keuze ook, denk elke week dat je uit een stuk of 20 gerechten kan kiezen.

Wij doen het af en toe gewoon uit gemak.
Niet nadenken over gerechten en vooral niet zelf een uur rondlopen in de supermarkt. Het is wel goedkoper om alles zelf te kopen, dat zeker.

Wel elke keer gebroken producten. De ene keer een ei, dan een paprika, wortel, peper...

Wij doen het af en toe gewoon uit gemak.
Niet nadenken over gerechten en vooral niet zelf een uur rondlopen in de supermarkt. Het is wel goedkoper om alles zelf te kopen, dat zeker.

Wel elke keer gebroken producten. De ene keer een ei, dan een paprika, wortel, peper...
Welke leverancier precies, Hello Fresh?

Het denkwerk en een uur in de supermarkt rondwandelen is ook tijd dat je wint en wel "iets waard", je mag niet enkel de producten gaan vergelijken met de prijzen in de supermarkt.

Terug
Bovenaan