Heb lang met een 330e (G20 pre LCI) gereden, en was een leuke wagen.
Vermogen van een 330i zal zeker voldoende zijn, echter wel een heel andere koppelcurve, in de 330e heb je dat extra "instant" koppel van de elektromotor waardoor alles wat vinniger aanvoelt. Totaal prestaties zullen niet verschillen, of toch zeer weinig, die extra power tijdens Xtraboost (292 PK voor max 10 seconden) wordt min of meer opgesoupeerd door het hogere gewicht.
Met veel binnenwegen en een rustige rijstijl, gecombineerd met korte ritten, ga je hoofdzakelijk elektrisch rijden. Verbruik zal dan ook navenant laag zijn.
Van het ogenblik je op de autostrade zit rij je meestal op je ICE motor (benzinemotor neemt over aan 110km/h tenzij je hem in EV mode zet).
Ik zat met pakweg 60% elektrisch/40% benzine op minder dan 5l/100km gemiddeld, redelijk sportieve rijstijl.
Rijden is alles wat BMW is natuurlijk, ook naar comfort toe, ik had de M-sport met runflats, maar gecombineerd met de adaptive vering was dat nog steeds voldoende comfortabel. Dubbel glas etc zorgde ervoor dat het stil was binnen, bij normaal vlot rijden hoor je zelfs de benzinemotor niet aanspringen.
In sportmode en stevig gassen wel natuurlijk, dan wordt ook de tweede uitlaatpijp opengezet!
Heb er wel een paar keer kleine probleempjes mee gehad, maar niets met de aandrijflijn, en die kleine dingetjes heb ik nu ook al voorgehad met mij i4-M50 (internetverbinding weg, dus geen remote app en telkens melding dat het noodbelsysteem niet meer werkte).
Bij mij, sinds nieuwe wagens, altijd snel onder garantie opgelost.
Als ik een minpunt moet geven, bij koud weer en lage snelheid wordt de benzinemotor niet gebruikt, als je dan eens plots volgas gaat, heb je slechts gereduceerd vermogen daar het systeem de motor wil beschermen tot hij voldoende warm staat!