Ervaringen met aannemers

Ik heb ooit een offerte gevraagd om mijn bouwplek bouwklaar te maken (hoge grassen maaien en zo)
Een boer zou er 150 euro voor gevraagd hebben.

Offerte tuinaannemer voor 3u werk: 6800 euro :laugh:
Tegenover mijn deur wordt gebouwd en daar is ene met zo een grote zitmaaier met grote bak achteraan op een paar keer komen maaien, die mens heeft heel zijn jaaromzet gedraaid door daar 5 keer te gaan maaien dan :lol:

Ha een 'leuke' thread om ook eens in te posten :)

Wij hebben een aannemer voor de tuin aangesproken vorig jaar. In ... de late zomer oid. Die ging vorig jaar nog komen. Tuin ophogen, gras zaaien. Bewust via aannemer omdat ik dacht 'dan moet ik het niet doen'. Redelijke prijs, direct getekend na een aanpassing.

Vorig jaar is er VEEL regen gevallen. ik versta dat, want het heeft echt weken/maanden geregend, quasi non-stop. Ondetussen beloven dat hij maart komt, april, dan mei. Nu hebben we hem gezegd dat hij niet meer moet komen als hij zich niet laat horen. Ik ben benieuwd wat het zal worden, maar verwacht geen woord meer. Op zich mega vervelend want de kleine NOG een zomer zonder tuin waarschijnlijk, langs de andere kant mag ik het nu ook zelf doen en misschien nog wat geld uitsparen. Het ambetante is alleen dat grond vinden die wordt gelost op een manier die hier zou lukken niet evident is precies. Soit, we zoeken verder.
Val nu van uwe stoel. Hij heeft gebeld na onze boze mail en komt volgende week al of zoiets.

Ik heb ooit een offerte gevraagd om mijn bouwplek bouwklaar te maken (hoge grassen maaien en zo)

Dat is toch de klassieker van een stielman?!

Prijs maken voor een werk die je niet wil. En uw gewone prijs vermenigvuldigen met 2/3/4/... Als de zot wil betalen heb je wel een werk die je liever niet doet, maar hij brengt wel serieus op.

Wij offertes gevraagd om een bos van 1400m2 om te kappen, hout mochten ze houden.

3 offertes:
- 13k
- 6k
- 3k

Die van 3k heeft het mogen doen en is goed gebeurd. Die van 13k had nog gebeld dat hij het ook wel kon doen voor 10k...

Wij offertes gevraagd om een bos van 1400m2 om te kappen, hout mochten ze houden.

3 offertes:
- 13k
- 6k
- 3k

Die van 3k heeft het mogen doen en is goed gebeurd. Die van 13k had nog gebeld dat hij het ook wel kon doen voor 10k...
Dit vind ik een rare... ik heb vorig jaar een paar bosgronden en apart ook brandhout verkocht. Hout is echt wel gewild en duur momenteel. Eén van de kopers heeft toen zelfs meer betaald omdat hij een gedeelte van het hout al kon verkopen voor het gekapt was.

Dit vind ik een rare... ik heb vorig jaar een paar bosgronden en apart ook brandhout verkocht. Hout is echt wel gewild en duur momenteel. Eén van de kopers heeft toen zelfs meer betaald omdat hij een gedeelte van het hout al kon verkopen voor het gekapt was.
Dan weet je al hoeveel winst ze daar op maken zeker?

Het was een dennenbos dus ben niet zeker hoeveel geld dat hout waard was. hij wist me te vertellen dat er OSB platen van zouden gemaakt worden. Denk dat hij zelfs met het hout alleen toch wel winst maakte. Het ging over 3 volle camions.

Hier al meer dan een jaar geleden een tuinman vastgelegd voor te komen snoeien op 13 juni 2024

Nooit niks meer van gehoord. Tot plots vandaag om 7:00 die mens in men tuin staat te snoeien. Toch zeer aangenaam verrast :)
Wie? Deftig tarief? Niet beperkt tot regio genk/oud-burgemeester? (Dacht dat ge va daar waart)

Wie? Deftig tarief? Niet beperkt tot regio genk/oud-burgemeester? (Dacht dat ge va daar waart)
Ik geloof €500 ongeveer. Maar het was een grote oppervlakte en een beetje onderkomen, is in totaal anderhalve dag bezig geweest.

Ik zal via pm sturen

Offertes gevraagd voor het gieten van een fundering in de tuin.
Laagste €1500, hoogste €5500, en zowat alles ertussen.
Nochtans is het altijd voor hetzelfde werk in dezelfde tuin en dezelfde sterkte beton.

Zeker na te vragen of het 'fixed-price' is.
Die van 5,5k heeft misschien ook gewoon geen goesting om daarvoor tot bij jou te raken.

Update bouwgeschil met aannemer.

ZIJN Architect heeft alles nagemeten en we hebben zojuist alles opnieuw nagemeten tezamen. We komen uit op een totale verschil van € 2000 :rofl:

Die klootzak zat er letterlijk € 6300 naast EN zijn architecte en advocaat bevestigen dit. Alles was dus verkeerd: graafwerken, fundering, betonplaat, gevelwerken, dakwerken.
En nog even ter reminder: hij moet een derde van het dak opnieuw doen!

Nu is het afwachten of ze akkoord gaan om die € 2000 te compenseren door niet meer aan mijn dak te komen. Die architecte was al aan het kijken: "zijn jullie serieus :oi22:?" Ja kalf. Alsof ik niet weet dat die platen los liggen, maar het heeft al twee stormen meegemaakt. Ik leg er wat zandzakken op of zonnepanelen en het is opgelost. Zo blijft het ten minste dicht en ben ik zeker dat die prutser het niet weer verpest. Zij was dan weer van: "maar dat is uw probleem toch niet?" Euh jawel? Gij doet alsof een dak opnieuw open leggen in de herfst geen risico is en dat ik geen nieuwe problemen ga kunnen ondervinden.

Dit was trouwens de derde meeting en het valt voor de aannemer niet onder aansprakelijkheid. Dus die heeft al zeker meer dan € 2000 betaald aan die advocaat en architect.
Het zou gewoon te zot voor woorden zijn dat die nu nog verder gaat doen. Maar ja die lijkt totaal niet slim bezig te zijn. Den advocaat zat er ook bij en werd een paar keer op zijn plaats gezet door de expert. Was wel grappig om zien.

Ook werden een aantal posten magisch SOG gerekend ook al stond dit niet op de offerte als dusdanig vermeld. Het lef. Vervolgens nog opmerkingen over dingen die ze niet kon zien. Bitch please, ik heb foto's gestuurd met duidelijke afmetingen. Ge hebt gewoon niet bekeken, zo weinig mogelijk tijd insteken. Fucking enerverend was dat. Tot drie maal toe op moeten wijzen.

Aan iedereen, neem globale rechtsbijstand. Het geeft zo veel voldoening om zonder een cent te moeten betalen die kutaannemers op hun plaats te zetten. Natuurlijk wel met de opmerking dat het verschil iet of wat voelbaar is en dat je grond hebt om te betwisten. Voor 1K moet je het ook niet doen wss. Maar voor 5K en meer, wees maar zeker dat ik het doe.

Laatst bewerkt:
Update bouwgeschil met aannemer.

ZIJN Architect heeft alles nagemeten en we hebben zojuist alles opnieuw nagemeten tezamen. We komen uit op een totale verschil van € 2000 :rofl:

Die klootzak zat er letterlijk € 6300 naast EN zijn architecte en advocaat bevestigen dit. Alles was dus verkeerd: graafwerken, fundering, betonplaat, gevelwerken, dakwerken.
En nog even ter reminder: hij moet een derde van het dak opnieuw doen!

...

Over hoeveel cm spreken we dan?

Ik dacht daar ook aan maar ik heb gewoon 0 vertrouwen in die zijn werk en ik heb echt geen zin in nog maanden van gezever tot die opdaagt.
Je staat nu gewoon sterk. Daarom zou ik het nu volledig correct laten oplossen waarbij je ook eist dat uw architect het van nabij opvolgt.

Als je het nu niet laat doen, en er scheelt achteraf iets komen al die kosten op uw nek. Want jij hebt aanvaard dat het niet volledig in orde volgens de regels der kunst moet aangepakt worden. Gewoon broddelwerk is voldoende. Doet er dan niet toe dat het is omdat je er geen vertrouwen meer in hebt in de aannemer dat die het wel goed doet.

Potentieel kan je ook vragen dat je nu stelt dat het moet in orde gebracht worden, en indien het dan nog niet in orde is. Dat het dan door een 3de moet in orde gebracht worden op kosten van (niet mij).

Terug
Bovenaan