Update bouwgeschil met aannemer.
ZIJN Architect heeft alles nagemeten en we hebben zojuist alles opnieuw nagemeten tezamen. We komen uit op een totale verschil van € 2000
Die klootzak zat er letterlijk € 6300 naast EN zijn architecte en advocaat bevestigen dit. Alles was dus verkeerd: graafwerken, fundering, betonplaat, gevelwerken, dakwerken.
En nog even ter reminder: hij moet een derde van het dak opnieuw doen!
Nu is het afwachten of ze akkoord gaan om die € 2000 te compenseren door niet meer aan mijn dak te komen. Die architecte was al aan het kijken: "zijn jullie serieus

?" Ja kalf. Alsof ik niet weet dat die platen los liggen, maar het heeft al twee stormen meegemaakt. Ik leg er wat zandzakken op of zonnepanelen en het is opgelost. Zo blijft het ten minste dicht en ben ik zeker dat die prutser het niet weer verpest. Zij was dan weer van: "maar dat is uw probleem toch niet?" Euh jawel? Gij doet alsof een dak opnieuw open leggen in de herfst geen risico is en dat ik geen nieuwe problemen ga kunnen ondervinden.
Dit was trouwens de derde meeting en het valt voor de aannemer niet onder aansprakelijkheid. Dus die heeft al zeker meer dan € 2000 betaald aan die advocaat en architect.
Het zou gewoon te zot voor woorden zijn dat die nu nog verder gaat doen. Maar ja die lijkt totaal niet slim bezig te zijn. Den advocaat zat er ook bij en werd een paar keer op zijn plaats gezet door de expert. Was wel grappig om zien.
Ook werden een aantal posten magisch SOG gerekend ook al stond dit niet op de offerte als dusdanig vermeld. Het lef. Vervolgens nog opmerkingen over dingen die ze niet kon zien. Bitch please, ik heb foto's gestuurd met duidelijke afmetingen. Ge hebt gewoon niet bekeken, zo weinig mogelijk tijd insteken. Fucking enerverend was dat. Tot drie maal toe op moeten wijzen.
Aan iedereen, neem globale rechtsbijstand. Het geeft zo veel voldoening om zonder een cent te moeten betalen die kutaannemers op hun plaats te zetten. Natuurlijk wel met de opmerking dat het verschil iet of wat voelbaar is en dat je grond hebt om te betwisten. Voor 1K moet je het ook niet doen wss. Maar voor 5K en meer, wees maar zeker dat ik het doe.