Ik bedoelde de afmetingen die niet klopte, is je huis dan te klein?Voor het plat dak? Totale lengte is 8 m en breedte is 3.5 m. Dus 28.32 m² en een derde is dan 9,44 m². Hij moet zowel de EPDM als de isolatie opnieuw doen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik bedoelde de afmetingen die niet klopte, is je huis dan te klein?Voor het plat dak? Totale lengte is 8 m en breedte is 3.5 m. Dus 28.32 m² en een derde is dan 9,44 m². Hij moet zowel de EPDM als de isolatie opnieuw doen.
De hoeveelheden is een raming , na de werken kan er tegensprekelijk worden na gemeten de eenheids prijzen die zijn vast indien er geen te grote schommelingen doen aan de aankoop prijzen van de te gebruiken materialen .
Hij verbouwt een oude woning, en de gerealiseerde afmetingen van de uitbouw kloppen voor zover ik het begrijp.Maar is u huis dan ne meter korter? Of klopte enkel zijn prijs niet?
Maar is u huis dan ne meter korter? Of klopte enkel zijn prijs niet?
De werkelijke afmetingen kloppen, maar idd, de aannemer heeft gewoon zijn geschatte afmetingen van de offerte gebruikt als werkelijke afmetingen terwijl deze er naast zaten.Hij verbouwt een oude woning, en de gerealiseerde afmetingen van de uitbouw kloppen voor zover ik het begrijp.
Maar de aannemer had in zijn offerte alles ingeschat met eenheidsprijzen, en rekende dan op de eindfactuur overdreven hoeveelheden van alle gebruikte materialen aan om op een sluwe manier de prijs op te drijven. Per "toeval" werden bijvoorbeeld ook grotere maten van stenen als eenheidsprijs gebruikt, terwijl er een realiteit een maat kleiner en dus goedkoper werd gebruikt.
Lees de vorige pagina's van dit topic maar eens door als je het verhaal in detail wil kennen, want deze farce duurt al bijna een jaar.
Hebben wij dezelfde aannemer?Ha een 'leuke' thread om ook eens in te posten
Wij hebben een aannemer voor de tuin aangesproken vorig jaar. In ... de late zomer oid. Die ging vorig jaar nog komen. Tuin ophogen, gras zaaien. Bewust via aannemer omdat ik dacht 'dan moet ik het niet doen'. Redelijke prijs, direct getekend na een aanpassing.
Vorig jaar is er VEEL regen gevallen. ik versta dat, want het heeft echt weken/maanden geregend, quasi non-stop. Ondetussen beloven dat hij maart komt, april, dan mei. Nu hebben we hem gezegd dat hij niet meer moet komen als hij zich niet laat horen. Ik ben benieuwd wat het zal worden, maar verwacht geen woord meer. Op zich mega vervelend want de kleine NOG een zomer zonder tuin waarschijnlijk, langs de andere kant mag ik het nu ook zelf doen en misschien nog wat geld uitsparen. Het ambetante is alleen dat grond vinden die wordt gelost op een manier die hier zou lukken niet evident is precies. Soit, we zoeken verder.

De onze is ondertussen geweest. We hebben gezegd dat hij niet meer moest komen als we hem niet hoorden binnen de week. Ineens kon hij dan binnen 2 weken beginnen. Dan nog wat miscommunicatie tussen hem en een onderaannemer maar bon, ondertussen hebben we een maand gras en ga ik het de 1e keer afrijden dit weekend.Hebben wij dezelfde aannemer?
Terrible. t Is hier dan nog ne maat. Al meermaals gezegd dat hij gewoon een realistische datum moet opgeven waarop hij hier zal staan en alles afwerken. Tevergeefs helaas.

wij hebben hetzelfde voorgehad met onze tuinaannemer. Daar is uiteindelijk vorige week het gazon ingezaaid (werk (incl nog wat verhardingen e.d.) was vorig jaar in november toegekend).De onze is ondertussen geweest. We hebben gezegd dat hij niet meer moest komen als we hem niet hoorden binnen de week. Ineens kon hij dan binnen 2 weken beginnen. Dan nog wat miscommunicatie tussen hem en een onderaannemer maar bon, ondertussen hebben we een maand gras en ga ik het de 1e keer afrijden dit weekend.
Op zich goed werk geleverd, maar die communicatie... geen enkele aannemer kan dat. Er zou beter iemand een dienst opstarten waarbij bv 1 persoon communicatie verzorgt voor een poule aannemers.
Als iemand dit leest: voor 10% aandelen mag je mijn idee hebben![]()
In mijn geval was 100% te betalen na oplevering, dus het was niet bepaald in zijn voordeel dat hij de werken bleef rekken. Zeker gezien het stuk dat hij in het voorjaar wel al deed bijna 25k€ waard is.Het is puur omdat er geen gevolgen voor hen zijn als ze niet opdagen. Wat ga je doen contract verbreken? Plotseling zijt gij den boeman.
Ah hoeveel keer hoor je het niet "ik doe dat al 25 jaar". Ja ok, maar dan doe je het al 25 jaar verkeerd. Of van die boerkes die nog vasthouden aan truuken van 40 jaar geleden die al 20 jaar niet meer relevant zijn.Daar speel ik dus mee. Het is steeds zo frustrerend dat ze willen doen alsof we hier niet met mensen bezig zijn. Alsof den aannemer na al dat gepruts plotseling beter werk zal lever. Ik heb letterlijk de contact info van twee andere personen die ook in betwisting zitten met hem. Maar neen. Dat kan niet, na decennia te prutsen is de volgende keer zeer zeker wel goed.
Bv. gisteren ook nog, hij erkent dat hij geen fundering heeft voorzien voor een steunpaal en dat deze in de betonplaat is gegoten terwijl zowel ZIJN architect als de expert erkende dat dit verkeerd is en dat er een soort fundering moest voorzien worden. Ik heb wel foto's dat er geen fundering is, maar die hebben ze natuurlijk niet gezien.
Ik zou het niet tekenen met die voorwaarden moet ik zeggen. Hier is geen enkele aannemer met zo'n clausule. Wel de algemene 'bij geschillen is rechtbank x of y bevoegd", maar dat is het dan ook.Ik sta op het punt om twee grote offertes te ondertekenen bij dezelfde aannemer, qua prijszetting zit ie goed en mijn architect heeft er al positieve ervaring mee. Maar ik zie hier in zijn offerte-voorwaarden volgende zin staan "Alle gefactureerde bedragen zijn steeds eisbaar en de klant verzaakt uitdrukkelijk aan zijn recht de opschorting van zijn betalingsverbintenissen in te roepen op grond van onvolledigheid, gebrekkigheid of laattijdigheid der werken of leveringen.". Dat doet bij mij alle alarmbellen afgaan eerlijk gezegd. Is dit een echte red flag, of is dit een courante praktijk?
Die zin schrappen, paraferen, en offerte ondertekenen? Lijkt mij op het eerste zich manifest in strijd met de consumentenwetgeving.Ik sta op het punt om twee grote offertes te ondertekenen bij dezelfde aannemer, qua prijszetting zit ie goed en mijn architect heeft er al positieve ervaring mee. Maar ik zie hier in zijn offerte-voorwaarden volgende zin staan "Alle gefactureerde bedragen zijn steeds eisbaar en de klant verzaakt uitdrukkelijk aan zijn recht de opschorting van zijn betalingsverbintenissen in te roepen op grond van onvolledigheid, gebrekkigheid of laattijdigheid der werken of leveringen.". Dat doet bij mij alle alarmbellen afgaan eerlijk gezegd. Is dit een echte red flag, of is dit een courante praktijk?