Ik zal wel zien. In principe zal de economie door AI slechter worden (minder jobs) maar zal dat na een paar jaar wel terug loskomen. Met nieuwe AI jobs bijvoorbeeld. Dus we zien wel, voorlopig ga ik niets doen. Mijn 80k spaargeld brengt ook nog altijd €1500 op per jaar.
Wat exact hetzelfde is dan een investering van €15.000 in een ETF met 10% rendement.
Die eerste is vandaag nog een zekerheid, die tweede totaal niet.
In mijn vennootschap zit ook zo'n 50k, misschien moet ik dat er uit halen volgend jaar. Want zoals iemand hier zei, is het een goed idee om nog wat geld te hebben als het echt allemaal zou crashen. Binnen 5 jaar is mijn kantoor afbetaald en krijg ik daar privé sowieso 200k van. Uiteindelijk moet ik daar allemaal van alles mee doen.
Laat mij toe om te zeggen dat 25k in ETF vandaag de dag in mijn geval heel dom zou zijn. Vooral omdat ik niet zoveel afweet van ETF, buiten wat een paar anonieme members op een forum mij zeggen. Ik las hier op een pagina (begin van dit topic ergens) een member roepen over een zéér stérk aandeel. Ondertussen 5 jaar later staat deze aan -80%
Ik laat het even bezinken en bekijk het volgend jaar. Als ik nog vragen heb, kom ik hier wel eens langs.