Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De Prijshistorie bekijken is 30 kliks tegenover saxo.Wat doe je in die app buiten selecteer etf, vul hoeveelheid in, klik op koop?
Ja je aankoophistorie kan je vlot vinden.Ik zie de prijzen die ik betaald heb in de historie van aankopen en die zit toch vrij eenvoudig bereikbaar in de app.
En resultaat zie je toch als je de app opent? Het staat op je hoofdpagina hoeveel % en euro je winst hebt.
Voor aankoop zelf vind ik medirect niet zo gebruiksvriendelijk, maar zoals mazzi ook al aangaf, ik gebruik die enkel voor ETF's te kopen.
Wat doe je in die app buiten selecteer etf, vul hoeveelheid in, klik op koop?
Daar heb je toch google voor?Je wilt toch ook wel een beetje meer info over je belegging of niet?
Als jij dat niet wil dan is dat uw keuze, maar iemand die een beetje bezig is met waar hij zijn geld in steekt heeft daar wel iets aan.
Als het enkel maar te doen is over groene cijfers en totale waarde dan voldoet MeDirect ja.
Ja waarschijnlijk.Daar heb je toch google voor?

Serieus? Vriendin nog maar net klant geworden met de bedoeling deze ETF te nemen, maar nog geen onboarding gedaan, dus geen idee hoe het eruitziet.Nu bied medirect geen webn meer aan![]()
No results found.Serieus? Vriendin nog maar net klant geworden met de bedoeling deze ETF te nemen, maar nog geen onboarding gedaan, dus geen idee hoe het eruitziet.
Kan je niet zoeken op ISIN? IE0003XJA0J9
Tis weer in ordeNo results found.
En als ik vanuit mijn portefeuille op de webn lijn klik krijg ik een error.
Ook geen iwda, imei, spyy, ...
(Ik ga ze zo dadelijk is een berichtje sturen naar hun helpdesk)
klopt ik heb kunnen aankopen (en ze staan wat goedkoper dan deze voormiddagTis weer in orde
)Lump sum (nu in 1x kopen) is in principe een betere beslissing dan DCA (verspreiden). Angst dat de markt de dag na aankoop crasht en de volgende 2 jaar niet herstelt doet heel wat rendement missen. Maar je moet zo’n scenario emotioneel aankunnen, er is niets verkeerd met spreiden in tijd als dat gemoedsrust geeft.Ik wil meer van mijn portefeuille naar beleggingen trekken.
Aanpak die ik nu wil hanteren is ETF IMIE en elke maand instappen voor 50 stuks. (voor de volgende 24 maanden.)
Beter nu voor een groter pakket instappen?
Is het nodig om nog andere ETF's aan te schaffen? (extra spreiding) met een rendement van 6-7% ben ik al tevreden.
Het risico is ook gewoon groter. Al veel aan bod gekomen in dit topic. Statistisch gezien is het beter, tot je pech hebt, dan zit je veel slechter dan DCA.Lump sum (nu in 1x kopen) is in principe een betere beslissing dan DCA (verspreiden).
Over welk risico spreken we eigenlijk? Ik verzin even wat: als we spreken over na 10 jaar aanhouden bij lump sum 10% kans op 20% minder meerwaarde te hebben dan DCA - tov bij DCA 90% kans om 10% minder meerwaarde te hebben dan lump sum …? OK, dikke pech als je lump sum doet en de markt crasht, maar maakt dat risico dan eigenlijk veel uit op iets wat normaalgesproken niet heel je vermogen is? Dat je -50% kan zien staan is dan puur nog een emotionele trigger.Het risico is ook gewoon groter. Al veel aan bod gekomen in dit topic. Statistisch gezien is het beter, tot je pech hebt, dan zit je veel slechter dan DCA.
Kijk maar naar de dotcom bubbel, als je daar lump sum had gedaan zat je +10 jaar in de min. En wellicht tot 15 jaar vooraleer je inflatie bijgebeend hebt. Een risico die compleet vermeden wordt bij dca van enkele jaren.Over welk risico spreken we eigenlijk? Ik verzin even wat: als we spreken over na 10 jaar aanhouden bij lump sum 10% kans op 20% minder meerwaarde te hebben dan DCA - tov bij DCA 90% kans om 10% minder meerwaarde te hebben dan lump sum …? OK, dikke pech als je lump sum doet en de markt crasht, maar maakt dat risico dan eigenlijk veel uit op iets wat normaalgesproken niet heel je vermogen is? Dat je -50% kan zien staan is dan puur nog een emotionele trigger.
Kheb geen echte cijfers, dus mss zit ik er mijlenver naast.
Daar valt veel over te zeggen. Ik volg het allemaal niet zo actief, ik heb geen glazen bol en beweer zeker niet de markt te kennen, maar ik heb wel bedenkingen bij zo’n uitspraken.Kijk maar naar de dotcom bubbel, als je daar lump sum had gedaan zat je +10 jaar in de min. En wellicht tot 15 jaar vooraleer je inflatie bijgebeend hebt. Een risico die compleet vermeden wordt bij dca van enkele jaren.
En de kans dat we nu weer in zo’n periode gaan zitten lijkt mij (en vele anderen die ook een grote crash verwachten binnen nu en een paar jaar) niet onrealistisch.
Een groot bedrag DCA'en en de markt proberen te timen zijn imo nog wel twee verschillende dingen.Daar valt veel over te zeggen. Ik volg het allemaal niet zo actief, ik heb geen glazen bol en beweer zeker niet de markt te kennen, maar ik heb wel bedenkingen bij zo’n uitspraken.
Als de AI-crash er komt is het wrs de meest aangekondigde crash ooit, is dat dan niet ingecalculeerd? En veel van de bedrijven die risico lopen, hebben effectieve inkomsten naast AI. Een groot en stijgend aantal bedrijven maken gebruik van AI. De beurs is ook toegankelijker dan ooit met als gevolg dat bvb. index beleggers een heleboel stabiliseren - bij een eventuele crash staan er nu misschien ook sneller opportuniteitskopers klaar?
Los van het inhoudelijke, het is de markt proberen timen en dat is imo iets voor de happy few.
Wanneer het voornaamste pro-DCA argument een potentieel aankomende crash is?Een groot bedrag DCA'en en de markt proberen te timen zijn imo nog wel twee verschillende dingen.