Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
WTF deze eerste uitzending...
Hoe afgelikt kan een tv programma eigenlijk zijn? Om nog maar niet te spreken van de arrangementen en producties van de songs.
Minst slechte: Leez dan maar, maar dan nog...

Die Red Sebastian dat is toch tenenkrullend slecht of ligt da nu aan mij ?

Daar moet toch wel een hele PR campagne achter zitten ? En een pak fake YouTube comments dat kan toch niet anders ? Fake it till you make it ?

Ik zou Mentissa naar Bazel sturen.

Leuk nummer en een steengoede zangeres waarop je tenminste trots kunt zijn.

Die Red Sebastian dat is toch tenenkrullend slecht of ligt da nu aan mij ?

Daar moet toch wel een hele PR campagne achter zitten ? En een pak fake YouTube comments dat kan toch niet anders ? Fake it till you make it ?
Er wordt gesproken over een grote vocale breedte bij hem, maar ik vind het begin van het nummer gewoon slecht gezongen. In de hoge tonen vind ik 'm wel echt goed. En het imago en de show zijn er, dat werkt ook altijd op Eurosong.

Ik vind dat Red Sebastian wel echt terecht naar Bazel gaat. Voor- en tegenstanders zijn er met Eurosong liedjes sowieso maar ik vind dat dit een nummer is waar veel power achter zit en dan nog eens het feit dat hij zijn hoog stembereik etaleert kan mss wel eens raak zijn daar. Maar het is en blijft het Songfestival dus het kan heel erg mee vallen of heel erg tegenvallen.

Mijn favorietje was eigenlijk Jelle Van Dael. Leez en Mentissa mochten het wat mij betreft ook zijn. Stephanie vind ik als zangeres echt top maar haar lied is zoals gezegd te geforceerd om te tonen wat ze kan met haar stem en tis misschien ook té minimalistisch. Maar soit, in feite kan je gwn alles naar het Songfestival sturen en hopen dat het daar vooral enorm aanslaat.

Er wordt gesproken over een grote vocale breedte bij hem, maar ik vind het begin van het nummer gewoon slecht gezongen. In de hoge tonen vind ik 'm wel echt goed. En het imago en de show zijn er, dat werkt ook altijd op Eurosong.

Ze noemen het een ode aan de Belgische rave scène. Als ze zo iets vroeger op een rave durfden draaien dan ging 95% daar slecht op. Die vocals en de rest van de instrumenten zijn toch bar slecht gemixt ?

Maar hoe verloopt eigenlijk deze selectieprocedure van kandidaten? Er loopt nu toch echt wel veel beter talent rond in Belgie dan een artiest die zich in het geel, groen of rood dient te schilderen om er bovenuit te steken. Ik vond het helemaal geen ode aan welke scene dan ook. Ik zit eigenlijk met een soort plaatsvervangende schaamte, alleen denk ik, dat deze wel enorm zal scoren. En dan komt het toch weer altijd op hetzelfde neer want dan gaat het niet over kwaliteit maar eerder kwantiteiten en alles wat daar tegenwoordig bij hoort in het woke-landschap.

Bij de Odds blijft België wel gewoon op 1 staan. Dat betekent natuurlijk nog niet zo veel, er zijn weinig nummer gekend, maar is toch al een positief signaal.

Ik ken niet genoeg van die rave scene om daar over te oordelen maar ik zie wel iets in de stijl van Gustaph er in: een catchy beat en een nummer met vocaal wat range. Pas op als hij "feel the connection" zingt heb ik ook zoiets van "ge moet dat niet vragen ik moet dat gewoon voelen". Maar paar jaar geleden bracht Finland ook zo een ode aan nummer maar dan nu-metal. Enorm cringey zeker eens je de tekst leest maar is ook ver geraakt (6de). Eurosong publiek lijkt mij geen metal publiek en beats zijn makkelijker te verteren. Baby Lasagne is ook op een platte Rammstein rip off met Eurobeat naar de 2de plaats gekatapulteerd. Vocaal is zo hoog echt mijn ding ni (ik word ongemakkelijk van Whuthering Heights) maar ik schrijf hem echt niet af. Er hebben al onnozelere nummers en acts gewonnen.

De act deze week was al beter als in de halve, al vind ik wel dat dat platform ook zijn mogelijkheden om het podium te gebruiken beperkt. In een studio in Vilvoorde is de ruimte beperkt en valt dat niet op in Basel zal dat podium waarschijnlijk groter zijn en kan dat tegenvallen zeker in combinatie met zo een nummer, de registers moeten echt veel meer opengaan. Met een intiem nummer kan je al meer gaan tegelplakken.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk vond ik de meeste nummers wel 'iets hebben en hadden er vele wel die typischere eurosong sound met catchy snippet.

Terug
Bovenaan