Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Landen die niet tot de Europese Unie (EU) behoren kunnen nog steeds deelnemen aan het Eurovisie Songfestival omdat het Eurovisie Songfestival niet georganiseerd wordt door de EU, maar door de European Broadcasting Union (EBU).Waarom zijn niet-eu landen eigenlijk toegelaten in het verleden?
Israel 12 punten van Belgisch publiek gekregen.
Vakjury.Huh, ik ben hier op vrt aan het kijken naar Manu die de punten van BE geeft, en daar staat Israel toch niet eens bij? 12 punten voor Oostenrijk.
Vakjury.
De Vlaams Belangers vallen op X over elkaar om Israel te faiteren met hun 2de plaats. Bijvoorbeeld Sam Van Rooy die het festival, normaal beschouwt als een LGBTQ+ rariteitenwedstrijd, kan zijn mond er niet over houden en maakte zelfs reclame om te stemmen. In het buitenland doet bv Geert Wilders hetzelfde.Ik denk dat de grootste driver van de 12 punten gewoon de grote joodse gemeenschap in dit land is, net zoals wij vroeger altijd 12 punten gaven aan Turkije. Als een gemeenschap zich achter die voting zet krijg je dat resultaat.
En misschien een klein deeltje de mensen die de dagelijkse Pro Palestijnse betogingen beu zijn. Je kan naar geen optreden gaan of er staat zo'n lgbtq dragqueen met zijn/haar/het vlag voor je neus te zwieren.
Vraag ik me ook af , hoeveel mensen stemmen er eigenlijk ?Helft van de landen gaf 12 publiekspunten aan Israël
Zijn er ergens cijfers over aantal stemmers per land?
Van wat ik kan vinden zijn er bepaalde landen die sommige jaren hun aantal kijkers en aantal stemmers vrijgeven, en dat schommelt telkens tussen de 5 à 10%. Het feit dat stemmen vrij duur is, zal niet helpen om die cijfers op te trekken.Vraag ik me ook af , hoeveel mensen stemmen er eigenlijk ?

Het is inderdaad naar alle waarschijnlijkheid extreem rechts dat maximaal stemt als politiek statement. De gewone man stemt 1x op zijn favoriet nummer en geen 20x op zijn ideologische verwant.De Vlaams Belangers vallen op X over elkaar om Israel te faiteren met hun 2de plaats. Bijvoorbeeld Sam Van Rooy die het festival, normaal beschouwt als een LGBTQ+ rariteitenwedstrijd, kan zijn mond er niet over houden en maakte zelfs reclame om te stemmen. In het buitenland doet bv Geert Wilders hetzelfde.
Denken dat achter de score van Israel geen propaganda-machine schuilgaat, lijkt me eerder bijzonder naïef. Diaspora speelt altijd een grote rol op Eurosong maar nooit naar 1 enkel land.

En zijn daar bewijzen van ? Mss de hele diaspora die stemt op een land kan ook? Of toch gewone fans? Zou wel interessant zijn moest daar echt gegevens over zijn.Het is inderdaad naar alle waarschijnlijkheid extreem rechts dat maximaal stemt als politiek statement. De gewone man stemt 1x op zijn favoriet nummer en geen 20x op zijn ideologische verwant.
Mensen kunnen nog altijd stemmen omdat ze het een goed lied vinden, of omwille van de zangeres, een slachtoffer van een gruwelijke terreur-aanval.Ik zie geen andere reden?
De Israëlische regering die massaal mobiliseert en rechtse partijen die hier eveneens oproepen om voor Israël te stemmen.
![]()
Eurovision 2025 Results: Voting & Points
Eurovision 2025 results: All the voting and points from the Eurovision Song Contest 2025 in Basel. Austria won with the song "Wasted Love" by JJ with 436 pointseurovisionworld.com