Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
Ik zag gisteren enkel de samenvatting. De meeste figuren inclusief de presentatie leken wel weggelopen uit een of andere C- horror film. Mijn god, toon dit met een teletijdmachine 100 jaar geleden en het lijkt van een andere planeet.
Ik vond vooral de winnaar van vorig jaar er wat speciaal uitzien met dat gekleurd haar.
Hij deed me denken aan deze prins uit Monty Python:

Waarom zijn niet-eu landen eigenlijk toegelaten in het verleden?
In sport is dat toch ook. Ze doen mee aan EK's en hun clubs spelen in Europese tornooien. Israel omdat moesten die in Aziatische kampioenschappen meedoen het constant hommeles zou zijn tegen landen uit het midden-oosten, en omdat bijvoorbeeld in voetbal de Aziatische bond Israel heeft geband enkele decennia geleden.
De ex-Sovjetlanden (Georgië, Armenië, Azerbeidzjan,...) liggen geografisch gezien op z'n minst een deeltje in Europa en de Sovjet-Unie was uiteraard ook Europees.

De échte winnaars van vorige edities ipv dat zonder reden gehypte nummer van Laureen en de vreselijke winnaar van vorig jaar.

Heerlijke collab :music:

Is al 3e jaar op rij zeker dat de popular vote niet wint?
Van mij part mag de jury vote weer afgeschaft worden imho. Wil bijlange NIET zeggen dat ik pro Israel ben hé, laat dat duidelijk zijn. Maar het is wel frappant dat de winnaar nu enkele jaren na elkaar wordt bepaald door de jury en niet door de popular vote, en dat is imho fout.

Laatst bewerkt:

De échte winnaars van vorige edities ipv dat zonder reden gehypte nummer van Laureen en de vreselijke winnaar van vorig jaar.

Heerlijke collab :music:

Is al 3e jaar op rij zeker dat de popular vote niet wint?
Van mij part mag de jury vote weer afgeschaft worden imho. Wil bijlange NIET zeggen dat ik pro Israel ben hé, laat dat duidelijk zijn. Maar het is wel frappant dat de winnaar nu enkele jaren na elkaar wordt bepaald door de jury en niet door de popular vote, en dat is imho fout.

De jury vote mag er zeker zijn, maar soms zit er een te groot verschil op , ik dacht dat Zwitserland 2de was bij de vakjury en 0 punten bij het publiek.
Dat hebben we de afgelopen jaren nog gezien ook in omgekeerde richting.
Misschien moet die samenstelling vakjury ietwat aangepast worden.

Voor de fun toch eens wat youtube filmpjes bekeken en die on stage performance van Tommy Cash (Estland) was wel zalig eigenlijk, houd wel van dat soort humor.

Gewoon de uitslag een weekje uitstellen en ondertussen in elk land een referendum houden, waarbij iedereen die dat wil één keer mag gaan stemmen. :unsure:

Gisteren trouwens toevallig ontdekt dat San Marino (laatste in de finale) beter een ander nummer had gestuurd. Het staat in mijn wekelijkse Discovery lijst in Spotify. Geen idee hoe dat maar tweede is geworden in hun voorselectie (San Marino Song Contest), maar het had volgens mij wel potten kunnen breken.

Laatst bewerkt:
Voor de fun toch eens wat youtube filmpjes bekeken en die on stage performance van Tommy Cash (Estland) was wel zalig eigenlijk, houd wel van dat soort humor.
Inderdaad echt een goede act in cabaret-stijl. Terecht hoog geëindigd - en maar 1 punt minder dan runner-up Israël gekregen!

Laatst bewerkt:
Thread uitgekuist, over de zin en onzin van Eurosong kunnen jullie naar P&A! Alle nieuwe berichten voor P&A wis ik vanaf nu, dus steek er hier vooral je tijd niet meer in.

Voor de muziek meer dan welkom!

Gewoon de uitslag een weekje uitstellen en ondertussen in elk land een referendum houden, waarbij iedereen die dat wil één keer mag gaan stemmen. :unsure:

Gisteren trouwens toevallig ontdekt dat San Marino (laatste in de finale) beter een ander nummer had gestuurd. Het staat in mijn wekelijkse Discovery lijst in Spotify. Geen idee hoe dat maar tweede is geworden in hun voorselectie (San Marino Song Contest), maar het had volgens mij wel potten kunnen breken.
The Rumpled - You get me so high?

Terug
Bovenaan