Eurovision Song Contest 2021

Ge weet dat die niet live speelden?
Enkel zang. Anderen doen wel alles live.
Tuurlijk, alleen zanglijn is live, muziek is nooit live maar het is wel een band die ik nog wel live ergens zie staan en show geven, bij al de rest mis ik dat toch wel, gewoon de mogelijkheid om echt 3 kwartier/1u op te treden

Serbia, Greece, Finland, Lithuania, Ukraine, Sweden

Ik kies altijd de fun en catchy songs die nooit zullen winnen, maar voor mij wel: ze zullen in mijn playlist staan :cool:

Algemeen wel een degelijk niveau deze editie. Weinig écht slechte dingen, maar ook weinig dat er echt bovenuit steekt. Ik zou het niet weten dit jaar...

Italië en Litouwen bleef wel hangen bij mij... En Azerbeidzjan :unsure:

Maar Oekraïne zal wel winnen :p

UK en Duitsland bikkelen wrs weer voor de laatste plaats.

De ballads van Bulgarije, Zwitserland en Spanje deden mij ook maar weinig

Tuurlijk, alleen zanglijn is live, muziek is nooit live maar het is wel een band die ik nog wel live ergens zie staan en show geven, bij al de rest mis ik dat toch wel, gewoon de mogelijkheid om echt 3 kwartier/1u op te treden
Niemand, is al járen verboden door de organisatie. Vroeger (jaren 60) was het verplicht: of zelf spelen, of het orkest gebruiken.

Geen enkel land gebruikt live muziek, mag niet meer sinds 1998.
Oops ...

Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Had dat ergens zo expliciet horen vertellen bij Italië dat het enkel live zang was.

Hopelijk Duitsland laatste plaats... Dat ze dat durven inzenden en dan een finaleplaats elk jaar krijgen... Ze mogen die gratis finaleplaatsjes echt afgeven, want eigenlijk hebben die grote landen (op Italie en soms Frankrijk na) er totaal geen recht op. 100 keer groter, maar landen als Azerbeidzjan, Malta, San Marino kuisen ze allemaal af.
Da zijn geen gratis plaatsjes he, de Big 5 zijn automatisch geplaatst omdat zij de grootste bijdrage aan het EBU-budget doen. If anything zijn dat gekochte plaatsen

Hopelijk Duitsland laatste plaats... Dat ze dat durven inzenden en dan een finaleplaats elk jaar krijgen... Ze mogen die gratis finaleplaatsjes echt afgeven, want eigenlijk hebben die grote landen (op Italie en soms Frankrijk na) er totaal geen recht op. 100 keer groter, maar landen als Azerbeidzjan, Malta, San Marino kuisen ze allemaal af.
De 'grote 5' verdienen hun plaats in de finale allesbehalve gratis. Zijn de grootste geldschieters van het ESC.

Terug
Bovenaan