Eurovision Song Contest 2021

Patje Krimson had dat in 2014 ook beter gedaan dan Axel Hirsoux.
Absoluut, maar ik denk dat praktisch iedereen het beter had gedaan dan Axel Hirsoux. Die kon wel goed zingen maar had zero presence en wat een vreselijke draak van een nummer was dat, al was dat nummer toen wel voor hem geschreven door "professionals".
Gelukkig gebruiken ze tegenwoordig geen voorrondes meer met televoting.

Absoluut, maar ik denk dat praktisch iedereen het beter had gedaan dan Axel Hirsoux. Die kon wel goed zingen maar had zero presence en wat een vreselijke draak van een nummer was dat, al was dat nummer toen wel voor hem geschreven door "professionals".
Gelukkig gebruiken ze tegenwoordig geen voorrondes meer met televoting.
Toen toch ook niet?

Geen idee wie van Belgie het goed zou kunnen doen, maar ik denk dat Angèle dat heel goed zou kunnen doen. In Vlaanderen hadden ze Natalia 10 jaar geleden moeten insturen. Die heeft zo nummers die dat in die periode zeer goed zouden hebben gedaan. Patje Krimson had dat in 2014 ook beter gedaan dan Axel Hirsoux.
Finally, nog iemand die ook zegt dat we Patje moesten gestuurd hebben. Gingen we sws zeer hoog gescoord hebben.

Geen idee wie van Belgie het goed zou kunnen doen, maar ik denk dat Angèle dat heel goed zou kunnen doen. In Vlaanderen hadden ze Natalia 10 jaar geleden moeten insturen. Die heeft zo nummers die dat in die periode zeer goed zouden hebben gedaan. Patje Krimson had dat in 2014 ook beter gedaan dan Axel Hirsoux.
Angèle zal ons 12 punten van Frankrijk opleveren, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat die wil meedoen aan dit circus.

Iemand die weet waarom IJsland zoveel punten heeft ?
Jammer van de winnaar ook mocht ook toch een plek of 10 omlaag van mij.
Het was een goed lied, ze waren vorig jaar de n1 favoriet dus ze hadden al veel fans, sympathie stemmen omdat ze niet konden optreden door corona.

De punten waren met momenten brutaal.

UK zero points : en ook niks van vakjury. Dat moet toch steken dat je niemand van jury of van publiek hebt kunnen overtuigen.

Duitsland : verwacht dat ze zo laag gingen eindigen. Het was een beetje een parodie maar niet goed genoeg om punten mee te verzamelen.

Beste optreden voor mij is Frankrijk : zij gaat zeker een mooie carriere maken in muziek.
Oekraïne is en blijft top, volgens mij gaat dit liedje een hitje worden in Europa.

België : welja met goed zingen alleen kom je er nooit in Eurovision. Mooie poging en toch 19de plaats gehaald maar veel meer zat er niet in.

België : welja met goed zingen alleen kom je er nooit in Eurovision. Mooie poging en toch 19de plaats gehaald maar veel meer zat er niet in.
Goed zingen? Geike haar stem kwam er totaal niet door. Ze zong niet vals, maar haar gebrabbel werd overstemd door de instrumenten en eigenlijk niet aangenaam naar te luisteren. Puur qua zang is waren er minstens 18 andere kandidaten beter en is die 19de plaats voor Belgie terecht.

Finally, nog iemand die ook zegt dat we Patje moesten gestuurd hebben. Gingen we sws zeer hoog gescoord hebben.
Sorry, maar voor Europa zou Patje maar een creepy ouwe vent geweest zijn die met één of andere del een carnavalsnummer kwam brengen hoor. Zou zeker ook de finale niet hebben gehaald.

Tot zover "wereldgroep" Hooverphonic.

Goed zingen? Geike haar stem kwam er totaal niet door. Ze zong niet vals, maar haar gebrabbel werd overstemd door de instrumenten en eigenlijk niet aangenaam naar te luisteren. Puur qua zang is waren er minstens 18 andere kandidaten beter en is die 19de plaats voor Belgie terecht.
Goed zingen met een goed nummer zonder teveel show en kostuums kan perfect winnen.

Goed zingen met een goed nummer zonder teveel show en kostuums kan perfect winnen.
Weet ik. Maar mijn punt is dat het ook dat eigenlijk niet was. :confused2:

Soit mijn favoriet heeft iig gewonnen. Toen ze de televote van italie afroepen gokte ik op 300 punten en ik zat er niet ver naast. :bow:
Oekraine, Lithouwen, Finland en Frankrijk was mijn top 5.

Weet ik. Maar mijn punt is dat het ook dat eigenlijk niet was. :confused2:
Klopt, ze kan zeer goed zingen maar het nummer op zich en haar stemgebruik vond ik niet top. Hoe ze de tekst 'last night' bracht vond ik 'lelijk' klinken.

Bovendien had je nummers die je na ieder overzicht beter vond terwijl je ze bij de volledige versie niet zo goed vond. Sommige nummers hadden een saai begin met wel een enthousiaste 'ontploffing' of extra oosters deuntje dat feest uitstraalde.

De punten waren met momenten brutaal.

UK zero points : en ook niks van vakjury. Dat moet toch steken dat je niemand van jury of van publiek hebt kunnen overtuigen.
In theorie kan het zo zijn dat UK bij alle landen op de 11de plaats is geëindigd in de stemmen hé, en dan eindig je ook met 0 punten. Dat heb je nu eenmaal met die grijze middenmoot liedjes: de meeste mensen stemmen maar op 1 of een paar landen, en dan ga je voor die acts kiezen die er voor jou uitspringen, en niet die in je persoonlijke ranking ergens rond pakweg de 15de plaats zou schommelen. En er zullen niet veel mensen zijn waar UK in de top 3 zat.

Sommige landen hebben daar wat meer geluk mee dan anderen (bv. Cyprus weet dat ze altijd punten van Griekenland zullen krijgen), maar de UK kan ook al niet op sterke relaties met andere landen rekenen, dus die moeten echt al een goed nummer sturen om niet kansloos in de bottom 3 te eindigen elk jaar.

Laatst bewerkt:
Klopt, ze kan zeer goed zingen maar het nummer op zich en haar stemgebruik vond ik niet top. Hoe ze de tekst 'last night' bracht vond ik 'lelijk' klinken.

Bovendien had je nummers die je na ieder overzicht beter vond terwijl je ze bij de volledige versie niet zo goed vond. Sommige nummers hadden een saai begin met wel een enthousiaste 'ontploffing' of extra oosters deuntje dat feest uitstraalde.
Voor mij was dat oekraine. Ik kreeg spontaan goesting in een middeleeuwse breughel feest met volksdans, geroosterd varken en lauw bier.

De typische classy hooverphonic vibe kwam ook totaal niet door. Klonk ouwbollig.

Kunnen we ook stoppen met die letterlijke & figuurlijke pannekoek in te huren als creative director? Als ik die naam hoor vallen, weet ik al: het gaat in grijstonen zijn, met een monotone display op een led-screen en een ronddraaiende camera.

Puur qua zang is waren er minstens 18 andere kandidaten beter.
Damn, ieder zijn/haar mening maar die 18 (pas op hier en daar misschien wel eentje) heb ik dan toch gemist. :eek:

Voor de rest had ik wel verwacht dat het publiek er niet op ging stemmen, niet genoeg eurosong.

Winnaar nu paar keer opnieuw geluisterd en ik blijf erbij, geef mij maar de nummers 2 tot 4, stukken aangenamer om naar te luisteren en meer 'eurosong'. Frankrijk dat was zingen op hoog niveau, IJsland is meer eurosong dan eurosong zelf en zat echt wel goed in elkaar qua act, Zwitserland was ook gewoon top gezongen en qua inlevingsvermogen (dat miste ik misschien een beetje bij ons?) ook goed.

Hooverphonic maar met 7 punten overschot naar de finale. Had het zonder de nieuwe puntentelling geweest, hadden we de finale trouwens niet gehaald, en had Kroatie er gestaan in plaats van ons.

Zonder Litouwen hadden we de finale ook duidelijk niet gehaald. Als Litouwen het gemiddelde punten geeft (zowel qua jury als qua televoting) hadden we het niet gehaald. Zelfs als de Litouwse kijker ons evenveel punten geeft als wat een ander land gemiddeld aan ons gaf, was het niet genoeg geweest.

Ook in de finale geeft zowel de Litouwse jury als de Litouwse kijker Belgie de meeste punten met 7 punten v/d jury en 2 punten v/d kijker.

Sinds zowel Oekraine als Litouwen ons punten gaven in de finale (en ook in de eerste halve finale bij ons ingedeeld waren), denk ik dat we zelfs het nodige geluk hebben gehad om de finale te halen. Bovendien gaf buurland Nederland - ook ingedeeld in de eerste halve finale - ons toen ook een steuntje in de rug.

Van de 9 jurylanden die ons minstens 4 punten gaven in de finale stonden er 7 ingedeeld in onze halve finale.

Charlotte Adigéry 💕

Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat de gunstige loting (zeker achteraf gezien) de reden is dat we zelfs uberhaupt de finale gehaald hebben. Dat is nu toch wel vrij duidelijk. In meer dan 50% van de gevallen als de loting van de halve finales opnieuw wordt gedaan, halen we het niet (hoewel natuurlijk de indeling v/d halve finales helemaal veranderd dan). Maar goed punt is... op basis daarvan was het zeker geen garantie dat we de finale zouden halen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan