Eurovision Song Contest 2023

Dat van ons heeft zo een generische nineties dance vibe, dat wordt echt helemaal niks. Frankrijk vind ik prima, eigenlijk zelfs te goed voor Eurovisie.

holy moly Denemarken, zet die ploat af.
Btw zag ik daar Daði Freyr zitten ? Doet die ook mee ? Nog altijd dik jammer dat ze "Think about Things" niet hebben kunnen brengen door Covid.

Laatst bewerkt:
holy moly Denemarken, et die ploat af.
Btw zag ik daar Daði Freyr zitten ? Doet die ook mee ? Nog altijd dik jammer dat ze "Think about Things" niet hebben kunnen brengen door Covid.
Ik denk het niet, anders was er wel meer 'fuss' over gemaakt.

Awel, het was een feestje op't podium en het publiek was helemaal mee. Zo moet een ESC-optreden zijn. Ik hoop dat hij door mag, al grotere bagger gezien dinsdag en vandaag.

Gustaph heeft ook wel het geluk dat de voorgaande nummers niet bepaald vrolijk waren. Het was een opvallend nummer en dat blijft mensen wel bij, denk ik.

Ik had wel de indruk dat de video's helemaal niet in sync waren met het nummer?

Ook niet echt mijn stijl maar het is toch een van de betere songs van dit jaar en hij kan wel zingen.
Meestal heeft België een draak van een lied (9/10 - no offense), maar ditmaal valt het wel mee.

Op naar de finale zeker?

Gustaph heeft ook wel het geluk dat de voorgaande nummers niet bepaald vrolijk waren. Het was een opvallend nummer en dat blijft mensen wel bij, denk ik.
Dat denk ik ook.

Ik zie toch veel mensen hiervoor stemmen via televoting.

Laatst bewerkt:
Momenteel 92% kans om door te gaan naar de finale, dus dat lijkt wel in orde te zijn. We stijgen ook snel bij de bookmakers momenteel.

Ik snap ondertussen ook wel waarom ze de eerste halve finale de sterkste vonden :shutup:.

Ook niet echt mijn stijl maar t'is toch een van de betere songs van dit jaar en hij kan wel zingen.
Meestal heeft België een draak van een lied (9/10 - no offense), maar ditmaal valt het wel mee.
De laatste jaren waren inderdaad teleurstellend. Spijtig dat we niet zijn verder gegaan op het elan van Loic Nottet, Laura Tesoro en Blanche. Jeremy Makiese vorig jaar was 'meh', Elliot zijn lied was best ok maar vocaal veel te slap, Hooverphonic dikke drol, Sennek ook niks

De laatste jaren waren inderdaad teleurstellend. Spijtig dat we niet zijn verder gegaan op het elan van Loic Nottet, Laura Tesoro en Blanche. Jeremy Makiese vorig jaar was 'meh', Elliot zijn lied was best ok maar vocaal veel te slap, Hooverphonic dikke drol, Sennek ook niks
J'aime la vie! :tongue:

9/10 is wat overdreven (eerder 7/10 volgens de cijfers, al blijft een liedje leuk vinden of niet persoonlijk), maar sinds 2004, op 18 keer, 10x de finale niet gehaald, en 3x ergens in de achterhoede

5 op 18 ... gene vette over het algemeen buiten een paar uitschieters :)

Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd jammer dat "She's after my piano" niet is mogen gaan ;-)
Da's ondertussen ook al 9 jaar geleden ...

Als je naar de jaren van Xandee, Sergio, Kate Ryan en Ishtar kijkt, om te zwijgen van Witloof Bay - mogen we nog ons pollekes kussen. Zijn de laatste jaren allemaal fatsoenlijke nummers, maar bvb Hooverphonic nam zichzelf te serieus en was geen ESC.

Mikken op de finale is goed genoeg, organisatie kost veel te veel.

Terug
Bovenaan