Eurovision Song Contest 2023

Mijn top:

12 Australië
10 Oostenrijk
8 Armenië
7 Cyprus
6 België
5 Litouwen
4 Albanië
3 Polen
2 Estland
1 Slovenië

Georgië
Ijsland
Denemarken
Roemenië
San Marino
Griekenland

Denk dat mijn eerste 6 wel doorgaan. Daarna twijfel ik wel. Georgië, Ijsland en Denemarken kunnen ook wel door. Laatste 3 denk ik echt niet.
12 points

Hoeveel volk zou er eigenlijk nog naar Eurovision kijken? Toen ik in de lagere school (10-15 jaar geleden) zat keek quasi iedereen die ik kende naar Eurovision. Als ik nu eens rondvraag zijn het alleen de queers die er nog warm voor lopen. 😂 Nuja, als je het ziet, het heeft elk jaar meer en meer weg van een LGBT-bijeenkomst met steeds slechtere muziek.

Op wikipedia staat dat naar de 1e halve finale er al 560.000 Belgen keken. Zullen er vanavond wel nog een stukje meer geweest zijn.

Hop, Gustaph mag in de tweede helft optreden. Nu nog een mooi plaatje in de running order en een top 10 zit er wel in.

Hop, Gustaph mag in de tweede helft optreden. Nu nog een mooi plaatje in de running order en een top 10 zit er wel in.
11ste volgens de bookmakers, maar ik gok toch top-10 (Voornamelijk door televoting, als ik even kijk op social media en zo rondom mij kijk)

Wie wint? Ik denk Australië, ironisch genoeg, aldus geen Europees land.

Amai.. wat een clash. Gaat als een tang op een varken zijn, spijtig...

Al vind ik Australia lauwe kost. Mooie staging maar het nummer is niet overtuigend.
Maar lijkt wel typisch volgens de juiste Eurosong ingrediënten in elkaar gestoken.

Dan vergeet je nog het beste dat België ooit gestuurd heeft:

Die zaten al 2168, dus niemand was er al klaar voor.

Hoeveel volk zou er eigenlijk nog naar Eurovision kijken? Toen ik in de lagere school (10-15 jaar geleden) zat keek quasi iedereen die ik kende naar Eurovision. Als ik nu eens rondvraag zijn het alleen de queers die er nog warm voor lopen. 😂 Nuja, als je het ziet, het heeft elk jaar meer en meer weg van een LGBT-bijeenkomst met steeds slechtere muziek.
Beste herrinnering uit mijn eurovison jeugd.
En ik zie nog zo de verontwaardiging op het gezicht van mijn ouders en ons bezoek toen , terwijl ik daar als 9 jarige stond te freaken voor tv :biglaugh:

Zo goed is dat van Australië nu ook weer niet.

Wel ook benieuwd naar Israël hun eindresultaat, als je naar de views op youtube kijkt van de eerste halve finale:
1. Kroatië
2. Finland
3. Israël
4. Zweden

Al de rest op grote achterstand.

Laatst bewerkt:
Een mooie visuele voorstelling van de running order.
Fv4pgETWcAIS_DN

Feit dat ze Finland als laatste land van de eerste helft gezet hebben, doet me vermoeden dat ze wel hééél goed gescoord hebben dinsdag -- En Kroatië, Slovenië en Israël ook, aan hun plaats bij de laatste optredens. Speculaties enzo, maar ik ben nieuwsgierig, ik denk niet dat Loreen haar tweede zege al mag opschrijven, maar ze zal er wel dicht bij zijn natuurlijk.

Goeie act van Gustaph, en goed gezongen, maar ik erger mij in dat nummer gewoon enorm aan die CEBbC riff die constant terugkomt.
Gaat als een tang op een varken zijn, spijtig...

Ik vind het nummer van Australië sowieso al als een tang op een varken. Wat een rommelige song. En die intro wringt gewoon langs alle kanten. Ik moet ook zeggen dat ik altijd het schijt krijg van obvious playback van de instrumenten (wat altijd het geval is op Eurosong). Zeker de lead zanger op zijn keytar, waar hij een gegeven moment bij een korte snelle riff gewoon maar wat random over de keys lijkt te gaan alsof hij nog nooit een synth bespeeld heeft (wat wellicht ook gewoon het geval is).

Gustaph vind ik dan toch wel veel beter, en meer consistente song en act. Enige wat ik me blijf aan storen aan die song is die steeds terugkomende CGBbC lijn die gewoon veel te prominent aanwezig is en na een paar listens enorm tegensteekt.

Laatst bewerkt:
Gustaph gaat wel enorm hard bij de bookmakers. Voor de repetities stonden ze nog ergens in de 30, tijdens de repetities rond de 25ste plaats en ondertussen al 11de en vrijwel het enige land waar de odds nog aan het zakken zijn.

Man man al da circus. Schreeuwen ze van de daken in de kranten dat Gustaph internationaal lof krijgt... Alsof dat iets van waarde heeft, de boekses die eurovisie recenseren...

Gustaph kan zingen en zingt zuiver, maar om één of andere reden vind ik zijn stem niet mooi, klinkt voor mij te vrouwelijk om het cru te zeggen. En het nummer vind ik persoonlijk vreselijk, maar dat is echt smaak. Zingen kan hij wel degelijk en daardoor alleen moet hij er met kop en schouders bovenuit steken boven de middelmoot. Heb flarden gezien en wat klonk Laureen slecht live. Hoogtepunt voor mij was een dwerg die fluit speelt, de rest meh.

Ik was in het begin heel sceptisch over Gustaph als inzending, maar na zijn optreden tijdens de halve finale ben ik wel overtuigd dat hij de top 10 gaat halen. Ik ben nog altijd geen fan van het nummer, maar het past wel bij Eurovision en de act en zijn zangprestaties zijn gewoon erg goed.

Zweden zal wel winnen dit jaar, net zoals met Euphoria is er niks dat in de buurt komt.

Terug
Bovenaan