Eurovision Song Contest 2023

Persoonlijk ben ik toch ook geen fan van Gustaph en zijn zong. Zal wel een goed resultaat halen maar om bovenaan te eindigen..

Vandaag alle studioversies enkele maken beluisterd.

Verdomd sterk weer hoor, van Loreen (live versie eigenlijk nog beter gewoon; ook 2x beluisterd vandaag). Ik kan er wel mee leven als ze een 2e keer zou winnen. Finland is wel sterk en zeer origineel, maar ik ga er geen traan voor laten.

Tsjechië vind ik geweldig ondertussen. Leuk: Israël, Spanje, Armenië, Oekraïne, Frankrijk. Oostenrijk klinkt beter in de studioversie dan live. Maar toch. Een iets magerder jaar voor mij wat betreft persoonlijke toppers.

2e halve finale ook weer 9 op 10, ik had er Litouwen nog uitgelaten voor Georgië. Mijn top 5 in no particular order: Finland, Zweden, Oostenrijk, Portugal en Noorwegen.

Dan krijgt de VRT een hartaanval. En wie gaat dat spel presenteren, Niels, Danira en Siska?
Niels, iemand van de RTBF en dan nog een transpersoon die ze ergens moeten zien te vinden. Festival zal doorgaan in Paleis 12. Ze zullen wel moeten duimen dat Stromae tegen dan genezen is om er een echt Belgisch feestje van te maken.

Niels, iemand van de RTBF en dan nog een transpersoon die ze ergens moeten zien te vinden. Festival zal doorgaan in Paleis 12. Ze zullen wel moeten duimen dat Stromae tegen dan genezen is om er een echt Belgisch feestje van te maken.
Verdorie, Aster is net verkocht aan VTM, die zou ook nog in het plaatje passen. 🤭

On topic: Ik zie Loreen liever niet winnen, nummer lijkt naar mijn gevoel veel te fel op Euphoria. Versta me niet verkeerd, het is een goed nummer maar ik mis iets.

Nummers die ik leuk vind: Oostenrijk en Finland, de halve dag Poe-poe-poe en Cha-cha-cha gezongen. Tsjechië ook 1 van de favorieten. En doe Portugal er ook maar bij.

orphan-black.gif

Edit: Press poll toegevoegd, ziet er goed uit voor Gustaph.

Laatst bewerkt:
Loreen heeft wel een goede, simpele act die eruit springt. Bouwt goed op naar het refrein, maar dan ontbreekt er ook iets voor mij. Ook niet zo'n fan van die oe-oe-oe 's in het refrein :tongue:

Finland heeft ook wel een zeer opvallende act en die cha-cha-cha blijft in eerste instantie wel hangen natuurlijk. Voor de rest niet echt fan, dat lied ben ik volgende week al vergeten.

Australië is zo'n lied dat zowel bij de eerste 5 als bij de laatste 5 kan eindigen. Winnen zie ik het wel niet doen.

We hebben de beste song die je in een club kan draaien, Zweden en die Oostblokkers hebben ballads voor bakvissen, de rest is allemaal kak.

Loreen is gewoon een doorslagje van Euphoria. En die Joe-oe-oe/Tatoe-oe-oe trekt toch echt op niets en verprutst het helemaal voor mij.

Zijn de backing vocals eigenlijk live bij ons?
Ik zou vermoeden in het begin wel, maar dan op het einde lijken ze dan weer heel erg afgelikt.

Heb Sandrine trouwens altijd een hele goede zangeres gevonden.
Had na haar Idool-deelname op z'n minst een carrière mogen hebben zoals Natalia (en voor mij persoonlijk zelfs in plaats van Natalia).

Laatst bewerkt:

Ik zou vermoeden in het begin wel, maar dan op het einde lijken ze dan weer heel erg afgelikt.

Heb Sandrine trouwens altijd een hele goede zangeres gevonden.
Had n ahaar Idool-deelname op z'n minst een carrière mogen hebben zoals Natalia (en voor mij persoonlijk zelfs in plaats van Natalia).
Ze zeggen van wel ondanks dat het niet meer moet sinds 2021.

Zijn backing vocals zijn live ook al is dat niet meer verplicht. Wel een heel goede zet om zijn backing vocals zo'n prominente rol in de act te geven want ze doen het fantastisch.

Good catch. Ik ging er van uit van wel, maar inderdaad, op het moment dat ze daar met hun roze waaiers staan zijn die backing vocals zeker niet meer (louter) die van hen, want je hoort precies een heel koor ipv 3 zangeressen. Dus dat zal zeker wel op band staan, wat niet wegneemt dat zij op dat moment ook nog altijd live erop mee kunnen zingen.

Ik snap het stemsysteem niet (ook maar kort opgevangen). Iedereen mag nu stemmen? Dan doet het er toch niet echt meer toe dat landen die 12 points tralala doen, als je dan achteraf achthonderd of wat punten ‘zomaar’ kan krijgen? Of hoe werkt dat systeem? Ik meen mij te herinneren dat Maneskin zo eerder onverwacht won?

Ik snap het stemsysteem niet (ook maar kort opgevangen). Iedereen mag nu stemmen? Dan doet het er toch niet echt meer toe dat landen die 12 points tralala doen, als je dan achteraf achthonderd of wat punten ‘zomaar’ kan krijgen? Of hoe werkt dat systeem? Ik meen mij te herinneren dat Maneskin zo eerder onverwacht won?
Als je niet in een deelnemend land zit wanneer je een stem uit brengt, valt je stem in de bucket "rest of world". Dat wordt gewoon als 1 extra land beschouwd dat ook 1-12 punten uitdeelt.

Dit is nieuw van dit jaar.

Als je niet in een deelnemend land zit wanneer je een stem uit brengt, valt je stem in de bucket "rest of world". Dat wordt gewoon als 1 extra land beschouwd dat ook 1-12 punten uitdeelt.

Dit is nieuw van dit jaar.
Dus het is niet als een eenzaat in Mozambique op België stemt wij er plots 12 punten bij krijgen.

Dan krijgt de VRT een hartaanval. En wie gaat dat spel presenteren, Niels, Danira en Siska?

Is bij overwinning enkel VRT aan zet?
Of moeten ze verplicht samenwerken met RTBF dan?

Kans is bijzonder klein dat België zou winnen. Het aantal views en dito reacties op de YouTube filmpjes van de halve finale zeggen toch al iets.
Sommigen zitten al aan een veelvoud miljoen views, terwijl België slechts iets meer dan een half miljoen views heeft.

Terug
Bovenaan