EV - Het grote laadkaarten topic

Hmm, ik zie niet direct een mogelijkheid om met BTW nummer (dus zakelijk account) te registreren?
Privé lukt wel, maart ik heb BTW facturen nodig als zelfstandige...
Ik heb ipv mijn naam gewoon naam van de firma en btw nummer gezet.
Hoe werken jullie met freshmile? Telkens geld op storten of met kredietkaart?
En ik zie idd ook geen btw nummer invoer bij registratie/aanschaf van deze kaart.
Neen domicilie met kaart van de firma.

Ik heb ipv mijn naam gewoon naam van de firma en btw nummer gezet.
Neen domicilie met kaart van de firma.
Ook geprobeerd (nu enkel om de kaart te bestellen).

Echter, je krijgt geen correcte BTW factuur dan, het is voor te beginnen intra communautair (dus geen BTW), want het bedrijf is Frans.
Ook de lay-out van de factuur is niet conform.

Dat is waarom er normaalgezien een "BTW nummer" veld is, dan wordt er automatisch gecontroleerd dat het een correct nummer is, en krijg je een correcte BTW verlegde factuur.

Ik heb ze gecontacteerd met de vraag!

Laatst bewerkt:
Ook geprobeerd (nu enkel om de kaart te bestellen).

Echter, je krijgt geen correcte BTW factuur dan, het is voor te beginnen intra communautair (dus geen BTW), want het bedrijf is Frans.
Ook de lay-out van de factuur is niet conform.

Dat is waarom er normaalgezien een "BTW nummer" veld is, dan wordt er automatisch gecontroleerd dat het een correct nummer is, en krijg je een correcte BTW verlegde factuur.

Ik heb ze gecontacteerd met de vraag!
Wat doe je in tussentijd met die kaart? Niet gebruiken?

Had snel antwoord op mail.

Als bedrijf kost het je 1.5€ per maand per kaart.
Maar ik zie het probleem nog altijd niet.

Mijn btw nummer, die van hun en de btw staan allemaal mooi op de factuur.

Bijlagen

• share_9200557079087301236.png
    share_9200557079087301236.png
    186,3 KB · Weergaven: 49
Had snel antwoord op mail.

Als bedrijf kost het je 1.5€ per maand per kaart.
Maar ik zie het probleem nog altijd niet.

Mijn btw nummer, die van hun en de btw staan allemaal mooi op de factuur.
Maar zit je niet met dat intracommunautair gedoe dat die factuur eigenlijk zonder btw zou moeten zijn? Dus die Franse btw ben je wel kwijt, aangezien je die niet kan terugvorderen van de Franse staat?

Maar zit je niet met dat intracommunautair gedoe dat die factuur eigenlijk zonder btw zou moeten zijn? Dus die Franse btw ben je wel kwijt, aangezien je die niet kan terugvorderen van de Franse staat?
Dan heb je exact hetzelfde probleem met Shell... Die hebben voor mijn laatste trip een factuur gestuurd van uit Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk.

Bij benzine/elektriciteit afnemen in Frankrijk zal je altijd Franse btw betalen, verlegging van heffing is enkel bij goederen die vanuit Frankrijk geleverd worden in Belgie of bij diensten.

Bij benzine/elektriciteit afnemen in Frankrijk zal je altijd Franse btw betalen, verlegging van heffing is enkel bij goederen die vanuit Frankrijk geleverd worden in Belgie of bij diensten.
Wat betekent dit dan concreet? Btw terugvorderen van de Franse staat of zijn we de btw gewoon kwijt in dit geval?
Waardoor die freshmile kaart dan toch een stuk minder interessant wordt.

Wat betekent dit dan concreet? Btw terugvorderen van de Franse staat of zijn we de btw gewoon kwijt in dit geval?
Waardoor die freshmile kaart dan toch een stuk minder interessant wordt.
Volgens mij niet kwijt. Heb het nagekeken en staat exact op dezelfde manier op de tankkaart die ik de eerste maanden gebruikte... Dus BTW in Luxemburg & Oostenrijk te betalen.

Dus Total, Shell en freshmile factureren op dezelfde manier... Zal wel de juiste zijn.

Ik heb ook een elektrische auto besteld en moet door het oerwoud van laadpassen en tariefen mij een weg zien te banen, verschrikkelijk.

Als ik het goed heb, is het dus eigenlijk wel nuttig om een paar laadkaarten in huis te halen, zodat je afhankelijk van laadpaal het goedkopere tarief kan krijgen, right?

Als ik het goed heb, is het dus eigenlijk wel nuttig om een paar laadkaarten in huis te halen, zodat je afhankelijk van laadpaal het goedkopere tarief kan krijgen, right?
Inderdaad en dan heb je ook meer kans als je toevallig aan een paal staat dat er een pasje werkt :). Maar de voorbeelden van in de openingspost kosten enkel verzending voor de tag/kaart en rond de 30 cent per laadbeurt.

Kijk met de chargeprice app na aan de palen die je veel gebruikt welke tarieven de goedkoopste zijn.

Dus zelfs al liggen die 11 maanden per jaar gewoon in de wagen is er geen probleem.

Als je veel laadt per maand zal het handiger zijn om ergens een abbonement af te sluiten zoals bij Ionity.

Zal inderdaad het beste zijn van zulke facturen gewoon als "bonnetje" in te boeken.
Voordeel voor laadkosten is dat we die hele factuur 100% mogen inbrengen, BTW is sowieso maar maximum 50% recupereerbaar, dus veel zal het niet schelen.
Voor fossiele brandstof zou het meer voelbaar zijn daar je de totaalfactuur maar mag inbrengen per aftrekbaarheidspercentage gebaseerd op de CO².

Toch nog wat zoeken naar een cross-provider locale laadpas (dus met Belgische factuur) die de Freshmile prijzen kan evenaren, die 0.35€/kWh bij zo wat alle snellaad providers is echt wel makkelijk en competitief!.

Mijn Freshmile RFID kaart lijkt nergens te werken (engie, Lidl)... Scanned wel maar altijd: this RFID card is rejected ofzo

Werken niet al die stations die in die freshmile app staan?

Kaart is geactiveerd in de app. Heb visa gekoppeld aan die kaart. Moet je daar ook nog balance op zetten?

(Ter info: laden is nog nooit gelukt met die kaart).

Laatst bewerkt:
Mijn Freshmile RFID kaart lijkt nergens te werken (engie, Lidl)... Scanned wel maar altijd: this RFID card is rejected ofzo

Werken niet al die stations die in die freshmile app staan?

Kaart is geactiveerd in de app. Heb visa gekoppeld aan die kaart. Moet je daar ook nog balance op zetten?

(Ter info: laden is nog nooit gelukt met die kaart).
Zoals ik het lees wel ja :

How do I pay my charging sessions?
To pay your charging sessions, you can use the available balance on you account. The corresponding amount will be debited from your balance each time you charge. Remember to check the minimum balance required to start charging with this payment method.

EN

Can I charge even if I have no more credits?
A minimum balance is always required to start charging. To avoid any inconvenience during your next charge, we recommend that you add credit to your account regularly to ensure that you have a sufficient balance. At any time you can check your balance via your account. If a credit card is associated with your account, you will be debited automatically from your bank account.

EDIT : aan de andere kant spreken ze zichzelf tegen : If I have registered a credit card, do I also have to fund my account?
No, you can only pay for your charging sessions using your credit card. A bank guarantee will be set, only the price of your charging will actually be debited.

Ben je zeker dat uw kredietkaart is geregistreed bij uw app ? Meestal is er zo'n eerste registratietest die de app uitvoert om te verifiëren dat het een geldige methode van betalen is.

Terug
Bovenaan