Fallout - Season 2 (2026)

Heb er nochtans al redelijk wat promo van tegengekomen de laatste weken. Op discord ging het er ook al een tijdje over

De sfeer bij de eerste aflevering zit weer goed maar ik moet wel zeggen dat ik bijna alles vergeten was van de recap. Dus zo memorabel moet het eerste seizoen bij nader inzicht toch niet geweest zijn dan.

kijkt vlot weg, was veel kwijt van het plot maar na aflevering 2 ben ik volgens mij weer volledig mee.
Ik kijk geen recaps, vaak komt dat wel vanzelf terug.

De audio mix is wel wat 'vreemd' merk ik in aflevering 2, sommige dialoog komt zeer goed door, andere is bijna niet verstaanbaar. iets te veel low-end bij momenten, ook. zal wel een keuze geweest zijn, het eerste seizoen was op dat vlak wel goed te pruimen.

kijkt vlot weg, was veel kwijt van het plot maar na aflevering 2 ben ik volgens mij weer volledig mee.
Ik kijk geen recaps, vaak komt dat wel vanzelf terug.

De audio mix is wel wat 'vreemd' merk ik in aflevering 2, sommige dialoog komt zeer goed door, andere is bijna niet verstaanbaar. iets te veel low-end bij momenten, ook. zal wel een keuze geweest zijn, het eerste seizoen was op dat vlak wel goed te pruimen.
je kan deze ook aanpassen heb ik gezien, audioboost enzo

EP3

ik hoop nu wel dat het niet het laatste is wat we gezien hebben van het Legion, anders was het ook maar magertjes.
en ook typisch Amerikaans, die discussie over de uitspraak.

best een goeie EP4, gebeurt veel in

was dat al canon dat Deathclaws bestonden vóór de nukes? was voor mij wel een big surprise.

Verbaasd me wel dat een Deathclaw ne plafond kan wegduwen met zijn rug gelijk niks en hun klauwen in een wagen kunnen drukken alsof het boter is, maar ne poort houdt ze blijkbaar tegen? En 't volk loopt er overdag onverstoord langs.

Niettemin dik genoten van de afleveringen tot nu toe. Het blijft een zalig niveau hanteren.

Het is wel nooit geweten geweest of degene voor de oorlog dezelfde eigenschappen en/of uiterlijk hadden. Ik ging er van uit dat ze door de bommen verder gemuteerd zijn geweest tot het type dat wij kennen.
Volgens de serie is het 1 op 1.

Het nieuwe is er wat af voor mij, k vind het niet zo memorabel ook al is er niet speciaal iets negatief over te vertellen.

Ik denk dat, buiten de fans van de lore, voor gewone kijkers niet erg veel achteraf te discussiëren is. De afleveringen zijn zeker niet slecht maar er speelt geen onheilspellend gevoel waar je de volgende aflevering al meteen moet zien.

Ik vind het heel leuk, voor mij blijft Fallout een van de leukste settings ooit gemaakt en de serie capteert die eigenlijk bijna perfect.

Ik denk dat, buiten de fans van de lore, voor gewone kijkers niet erg veel achteraf te discussiëren is. De afleveringen zijn zeker niet slecht maar er speelt geen onheilspellend gevoel waar je de volgende aflevering al meteen moet zien.
ik vind het wel eens verfrissend dat niet elke aflevering op een enorme fomo cliffhanger moet eindigen.
tegenwoordig gebeurt dat te veel, en dan heb je series waar die cliffhangers in de volgende aflevering op een sisser eindigen en teleurstellend afgehandeld worden

ik vind deze serie nu gewoon top.

Het nieuwe is er wat af voor mij, k vind het niet zo memorabel ook al is er niet speciaal iets negatief over te vertellen.

Dit klinkt simpel als een verklaring, maar als ik er iets langer bij nadenk, is het vrij logisch waarom. S1 intrigeert Fallout-fans en casuals met een (relatief) unieke wereld en personages.

Ik denk dat de meesten hier zullen herinneren hoe cool de hele Fallout-setting is: de bommen vallen, mensen gaan de vaults in en leiden/ondergaan "speciale" levens daar en dan wordt het nog "specialer" als ze eenmaal naar de oppervlakte gaan. Voor S1 is het zeer cool om die wereld gerealiseerd te zien worden met mooi ontworpen sets/kostuums/monsters. Cooper Howard is met voorsprong het beste(geschreven) personage en Walton Goggins is gewoon geweldig in quasi elke rol die hij speelt. Lucy is vriendelijk, maar naïef terwijl Maximus... eerlijk ik vond hem al mild oninteressant in S1 en in S2 is het alleen maar erger geworden. Hij heeft het minst persoonlijkheid van onze 3 hoofdpersonages, dus ik snap waarom ze hem constant coole shit moeten geven om te doen met zijn power-armor.

S2 probeert zoveel verschillende mysteries klunzig op te bouwen zonder echt veel interessante groei te presenteren voor de personages. Lucy blijft ondraaglijk naïef en veel persoonlijkheid toont ze daarbuiten niet. De humor is vrij lauw, Maximus heeft nog minder te doen dan in S1 en eerlijk... S2 lijkt veel minder geïnteresseerd te zijn in deftige worldbuilding en ontwikkeling van personages.

Wat ze wel goed kunnen doen, is de fans memberberries blijven voeren....
Member FEV virus?
Member Mr House?
Member Enclave?
Member Liberty Prime?
Member NCR elite rangers and antimatter-rifle?

In mijn ogen is het een zeer middelmatig verhaal met een unieke wereld waarvoor ze ideeën kunnen plukken uit de games en er zit genoeg budget in om het redelijk overtuigend weer te geven. De games zijn ook capabeler in hun boodschap en de thema's die ze aankaarten. De serie pikt dezelfde boodschap en thema's regelmatig op, maar blijft zeer oppervlakkig in plaats van iets echt diepgaand te zeggen.

Terug
Bovenaan