Fallout - Season 2 (2026)

Als iemand die de games niet gespeeld heeft, voelt dit seizoen behoorlijk incoherent aan. Het verhaal springt van de hak op de tak zonder echt ergens de diepte in te gaan. Visueel is het allemaal wel erg sterk, maar ik heb toch het gevoel dat er veel nuances en context aan mij voorbijgaan net omdat ik de games niet ken.

Als iemand die de games niet gespeeld heeft, voelt dit seizoen behoorlijk incoherent aan. Het verhaal springt van de hak op de tak zonder echt ergens de diepte in te gaan. Visueel is het allemaal wel erg sterk, maar ik heb toch het gevoel dat er veel nuances en context aan mij voorbijgaan net omdat ik de games niet ken.
Meh, ik ken de games, maar het verhaal gaat inderdaad alle kanten uit.
Er zit heel erg veel fanservice in, maar ik heb dan liever een sterke verhaallijn tbh. Soit, ik vond het al met al wel best meevallen, al was S1 inderdaad beter voor mij.

Het verhaal gaat idd alle kanten uit, 't is een beetje overdaad van verhaallijnen

- Lucy en haar vader
- The ghoul en zijn familie + flashbacks
- Maximus en de Brotherhood
- Norm en zijn vlucht uit de Vault
- De vault zelf.
- en dan sowieso al de background politics en facties

en dat allemaal in 8 afleveringen per seizoen.
Ik snap wel dat je dat allemaal niet even goed kan volgen als je de games niet kent.

Ik heb de eerste twee games lang geleden gespeeld en ben wel fan van de setting (die destijds toch soms een pak donkerder was dan hier wordt weergegeven lijkt me), maar ik volg de algemene kritiek. Het is een beetje rommelig, ze hadden denk ik zich beter geconcentreerd op twee verhaallijnen per seizoen. De meerwaarde van Maximus, met zijn traumatische ervaringen als kind in Shady Sands en dan zijn "ik doe maar wat"-verhaal bij het Brotherhood of Steel, voor de algemene beleving vind ik niet zo groot.

Nu goed, ik blijf wel kijken, want slecht vind ik het niet. Maar ik vrees wel een beetje voor de toekomst, ik zou liefst toch niet nog eens een cancellation meemaken.

Moet wel zeggen, heb terug zin om fallout 4 nog eens op te pikken, maar ik weet dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb. :headshake:

Terug een jaar wachten :cry:
Ik neem aan dat ze gokken op 4 seizoenen. Dan moet het snel gaan natuurlijk.
Daarna switchen naar de oostkust voor een spin-off.

Ik deel de mening van de meesten hier. 't Is een deftige reeks met goeie production value. Maar het blijft allemaal heel oppervlakkig. De personages en het verhaal missen wat diepgang. Ondanks de mysteries en verschillende storylines sta ik niet te springen om te weten hoe de vork in de steel zit. Wat nogal vreemd is.

Het seizoen is afgelopen en vond het een toffe finale maar in lijn van mijn vorige post zit ik niet te balen dat het nog een jaar duurt voor het volgende seizoen. Welke factie het haalt maakt me niet echt enthousiast, van de verschillende verhaallijnen vind ik enkel Lucy en de Ghoul (vooral van de flashbacks) iets waar ik nog meer van wil weten de volgende seizoenen.

De factor engagement zit er niet in met de volgestouwde finale.

Gisteren ook volledig uit gekeken en best wel van genoten ook al is het soms wat vlak. De seizoensfinale vond ik iets minder en het verhaal van Cooper Howard is veruit het meest interessante en uitgewerkt lijkt me. Enkel de episode met Macaulay Culkin vond ik niks. Vind dat dus echt geen goede acteur. 7/10

Laatst bewerkt:
Gisteren ook volledig uit gekeken en best wel van genoten ook al is het soms wat vlak. De seizoensfinale vond ik iets minder en het verhaal van Cooper Howard is veruit het meest interessante en uitgewerkt lijkt me. Enkel de episode met Macaulay Culkin vond ik niks. Vind dat dus echt een geen goede acteur. 7/10
Nu ben ik toch benieuwd welk woordje er te veel staat.

Ook net uitgekeken, ik kan alleen maar beamen wat hier al gezegd is. Het blijft wel een zeer genietbare serie, maar het is wat rommelig allemaal.

Ben er nu maar eerst aan toegekomen en sluit me jammer genoeg aan bij de rest. Visueel best knap maar verhaalsgewijs deed het mij niet veel. De cast is op zich leuk en doet het best goed maar ze krijgen niet echt materiaal waar ze mee zouden kunnen schitteren. Hopelijk herpakken de schrijvers zich een beetje met volgend seizoen.

Hier ook uitgekeken. Vond het nog meevallen, maar minder goed dan het eerste seizoen. Ze willen precies wat te veel verschillende verhaallijnen door elkaar gebruiken, zodat er niet echt veel vooruitgang gemaakt wordt.

Terug
Bovenaan