FC De Voorzitters

Ik vind dat die er maar voor spek en bonen bij stond eerlijk gezegd.
Waarschijnlijk verzorgt die gewoon de contacten, met zijn verleden in het wereldje.

Die robot zal wel genoeg opbrengen als ze daar met 2 wat sales praatjes kunnen staan verkopen. Of ze wisten dat de camera er was, nog wat extra reclame meegenomen.

Die kerel dat de lijnen verkeerd had getrokken zat er toch ook maar in zak en as tijdens die vergadering.

goed dat je bij fc latem voetbalt :)

neen nu serieus. In vele landen is voetbal eigenlijk de 'arme mensen sport'. Lang niet zo in Vlaanderen, maar begint er ook aan te komen.
Ik heb een aantal zuid afrikaanse ingenieurs collega's (recent geïmmigreerd naar vlaanderen), op voetbal kijken ze volledig neer.
Mijn vroegere franse collega's speelden ook rugby etc., voetbal was ook te min.
Jeugd Hockey ligt aan de andere kant van het spectrum (bvb helft van ouders bij La Gantoise in gent spreken frans onder elkaar). Er liggen nog voldoende andere sporten tussenin.
Heerlijk. Hautaine zakken moeten zoveel mogelijk wegblijven uit deze mooie sport. Alleen jammer dat op het hoogste niveau het al naar de klote is.

Omdat er hier zoveel over marginaliteit werd gesproken, ook eens gekeken. Ofwel ben ik dus zelf een marginaal zonder dat te beseffen, ofwel zit er maar zeer weinig marginaliteit in dit programma. :unsure:

Zeg, maar dienen Eddy, heb ik die niet onlangs gezien in Wij zijn van Ninof? Is dat niet de broer of neef van den ouwen burgemeester?

Laatst bewerkt:
Typische sales: een vertegenwoordiger die standaard producten aanbiedt en af en toe eens iemand kan overtuigen om een specialleke te testen, waarna ze dan komen met een technische expert en het resultaat altijd iets minder is dan ze beloven.

Over het product zelf: 20k is veel omdat die clubs leven van vrijwilligers, die geen uurloon hebben en je dus eigenlijk geen kosten bespaart. Maar op dat niveau zal dat (mijn inschatting) ook “maar” één maand spelerslonen zijn, maar kiezen ze liever voor daar meer geld aan uit te geven.

Zeg, maar dienen Eddy, heb ik die niet onlangs gezien in Wij zijn van Ninof? Is dat niet de broer of neef van den ouwen burgemeester?
Klopt dat is de neef. Eerste stuk "Sint-Antelinks" was niet in Sint-Antelinks opgenomen zoals gezegd wordt maar in Eddy zijn woonplaats in een deelgemeente van Ninove goed 5km verder.

Laatst bewerkt:
Over het product zelf: 20k is veel omdat die clubs leven van vrijwilligers, die geen uurloon hebben en je dus eigenlijk geen kosten bespaart. Maar op dat niveau zal dat (mijn inschatting) ook “maar” één maand spelerslonen zijn, maar kiezen ze liever voor daar meer geld aan uit te geven.
Welk niveau is dat? Met die lijnentrekker van 20k? Is dat 1e of eerder 4e provinciale?

Het grote verschil tussen eerste provinciale en het oude vierde klasse, was dat in 4e er veelal delen int wit betaald werden, waardoor je daar meer jong talent zag en gerenommeerde spelers (bv. op retour van eerste klasse) in eerste provinciale ging voor het (zwart) geld.

Daar is dan volgende regel int leven geroepen:

Sinds die regel zit ik niet meer zo dicht bij het voetbal maar ik zie meer ploegen promoveren dus volgens mij zal er meer “wit” betaald worden (en de rest int zwart)

Deze aflevering is ook weer een lege doos he. Toch wel heel weinig over de werking zelf van die clubs buiten bij Sint-Lenaerts. Met alle respect voor de hommage aan die moeder maar daar zit ik niet op te wachten in een aflevering over voorzitters. Want waar ik niet aan wil twijfelen is dat dit heel veel tijd opslorpt en dat je het toch ook maar moet willen doen...

Daeseleire komt toch maar eerder over als een gladde paling in deze aflevering. Veel te veel praatjes, maar dat heeft hij eigenlijk altijd wel gehad.
Het was een talent maar heeft toch ook wel gewoon heel veel geluk gehad dat hij schoonzoon was van het management Dekoster en Devroe. Als profclub geen zaken doen met dit management was onmogelijk want 75 % van de makelaars zat onder hen.

Ik heb nog meegemaakt destijds dat P. De Vlaeminck, die nota bene onder hetzelfde management zat, in de ochtend op de club een back kwam tekenen, we gingen akkoord. In de middag Devroe en Dekoster langs kwamen voor een centrale middenvelder maar dan op tafel smeten dat de transfer van De Vlaeminck niet door mocht gaan en het Daeseleire moest zijn. We zaten toen ook wel in ambetante papieren want we hadden toen al 2 spelers van hen in de club. Devroe en dat is me altijd bijgebleven heeft toen in niet misverstane woorden komen zeggen dat als het ooit het geval was we 3 punten te kort kwamen voor de titel of voor in de eindronde destijds en we tekende Daeseleire niet, hij er persoonlijk ging voor zorgen dat die twee spelers niet zouden presteren. Die mannen speelde het in ieder geval heel vuil...

Ik vind het zalig om te zien. Dat soort vrijwilligers en voorzitters zijn goud waard. Die doen dat met veel liefde voor de club. Dat mis ik soms wel sinds ik in Nederland voetbal. Daar is alles zo zakelijk en groot. Ik heb zelfs geen idee wie de voorzitter is bij ons :unsure:

Terug
Bovenaan