FC De Voorzitters

Aangename TV, zeker als je zelf zowat in gelijkaardige wereld zit. Mag gerust nog eens terugkomen.

Hoepertingen en Uikhoven toch wel heel weinig schermtijd gehad in vergelijking met de rest. Bij die laatste was ook niet veel te zien denk ik.

Ik vind dat sowieso contradictorisch dat vrijwilligers voor een gratis drankje werken, terwijl de spelers soms €1000 bijverdienen iedere maand. Dat gaat er bij mij niet in :) dat bestaat ook al zo lang, dat het niet gemakkelijk zal zijn om dat nog om te vormen, het is normaal zeg maar

ik zou dat nog wel willen doen als ik op pensioen ben, maar een minimum-flexi-job-verloning is toch niet zoveel gevraagd denk ik
Ik denk dat je onderschat hoeveel uren er gepresteerd worden door al die mensen. Als je morgen eender welke fuif/evenement de mensen zou moeten betalen voor de uren, begint niemand er meer aan.

Natuurlijk zijn er ploegen die goed betalen, maar dat is toch vaker door een lokale baltazar boma dan de inkomsten die gegenereerd worden.

Ik kan genieten van de reeks. Herken nog wel veel van mijn tijd toen ik in België speelde. En uiteraard zitten er specialekes tussen, maar die mensen zijn goud waard.

Bij onze ploeg, enfin, ik was toen net weg, hebben ze indertijd nog reclamespots gemaakt. Dat was om te bewijzen dat reclame werkte :unsure: .
Een reclameploeg in Kanne?

Die dachten dat ze op safari gingen zeker 😂

Doet mij allemaal denken aan Werchter, ook nooit geld om hun vrijwilligers te betalen maar wel 1 miljoen voor Metallica. Geef die barman toch gewoon €50 voor zijn zondag te werken. Is dat nu zoveel gevraagd? Of geef die spelers wat minder, die spelen in 2e provinciale ffs. Alsof dat iets van niveau is. Er kan nog voor tijdens en na de match Jupiler gedronken worden bij wijze van spreken. Ze zouden die voetballers €50 per match moeten geven, evenveel als de vrijwilligers. Om nog maar te zwijgen over de trainers van de jonge gasten. Die verdienen nog het meeste. Heel die geldverdeling zit al decennia scheef. Die voorzitters die we op televisie zien… het lijkt alsof die daar 60u per week hun leven geven aan zo’n club. En dat terwijl die spelers voor €100 meer per maand direct hun transfer aanvragen.

Laatst bewerkt:
Doet mij allemaal denken aan Werchter, ook nooit geld om hun vrijwilligers te betalen maar wel 1 miljoen voor Metallica. Geef die barman toch gewoon €50 voor zijn zondag te werken. Is dat nu zoveel gevraagd? Of geef die spelers wat minder, die spelen in 2e provinciale ffs. Alsof dat iets van niveau is. Er kan nog voor tijdens en na de match Jupiler gedronken worden bij wijze van spreken. Ze zouden die voetballers €50 per match moeten geven, evenveel als de vrijwilligers. Om nog maar te zwijgen over de trainers van de jonge gasten. Die verdienen nog het meeste. Heel die geldverdeling zit al decennia scheef. Die voorzitters die we op televisie zien… het lijkt alsof die daar 60u per week hun leven geven aan zo’n club. En dat terwijl die spelers voor €100 meer per maand direct hun transfer aanvragen.
Natuurlijk zit het scheef en gaat het nergens over, maar zolang niet iedereen meedoet met minder geven, gaat en kan het nooit veranderen.

Aangename TV, zeker als je zelf zowat in gelijkaardige wereld zit. Mag gerust nog eens terugkomen.

Hoepertingen en Uikhoven toch wel heel weinig schermtijd gehad in vergelijking met de rest. Bij die laatste was ook niet veel te zien denk ik.
Idd, en Niel eigenlijk veel teveel schermtijd, want daar gebeurde ook niets.

Reeks duurde ook 1 of 2 afleveringen te lang vond ik.

Ontspannende tv idd. Ook graag naar gekeken. Maar zo slecht gemaakt. Die vragen van Boeckske ook.

Is een onderwerp waar je volgens mij veel meer uit kan halen met een goeie tv maker.

Ontslagen trainer uit Niel veroorzaakt ophef met zoektocht naar jeugdspelers: “Liefst momenteel blank, geen allochtonen”

Opvallend zoekertje op Facebook: K. H. probeert in naam van voetbalclub Nielse SV in het Antwerpse Niel nieuwe jeugdspelers in te lijven, maar wel met de voorkeur dat ze “momenteel blank” zijn, zo schrijft hij. “Geen allochtonen.” Bij Nielse SV reageert voorzitter Bart De Troetsel geschokt: “K. H. was trainer, maar is intussen ontslagen. Bij onze club is iederéén welkom.”

Ben Conaerts 10-04-25, 15:24 Laatste update: 15:57
Spoiler

Afbeelding

Links: Bart De Troetsel, voorzitter van Nielse SV / Rechts: de Facebookpost van K.V. © Play / Facebook

In de Facebookgroep ‘Voetbalclub of spelers gezocht België’ schrokken ze zich donderdag een hoedje. K. H. liet er weten dat Nielse SV op zoek was naar een zevental spelers en twee doelmannen voor de U15. “Wel liefst momenteel blank”, voegde K. H. eraan toe. “Geen allochtonen.” Het zoekertje ontlokte heel wat verontwaardiging en werd niet veel later offline gehaald.

(Lees verder onder de foto)

Afbeelding

De Facebookpost van K.V. © Facebook

Bart De Troetsel, voorzitter van Nielse SV, reageert eveneens aangedaan: “K. H. was inderdaad jeugdtrainer bij ons, maar is intussen ontslagen. Bij onze club is natuurlijk iederéén welkom. We hebben meer dan 150 jeugdspelers van allerlei origine. Hun achtergrond is van geen enkel belang. We hebben ook drie toptrainers met allochtone roots.”

“Totaal fout”

“Dit kan natuurlijk niet”, vindt ook Nand De Klerck van Voetbal Vlaanderen. De voetbalbond had al verschillende meldingen van de Facebookpost van de trainer van Nielse gekregen en bereidt een klachtendossier voor bij het bondsparket.

“Het is nu aan de Nationale Kamer Discriminatie en Racisme van het bondsparket om daar gevolg aan te geven. Er is een breed scala aan maatregelen tegen de trainer, gaande van een schorsing over geldboetes tot alternatieve straffen - verplicht een cursus moeten volgen, bijvoorbeeld. Want het mag duidelijk zijn: voor Voetbal Vlaanderen is dit totaal fout.”

K. H. was niet bereikbaar voor een reactie.

Ik denk dat het belangrijkste criterium voor voetbaltrainers toch vooral “tijd” is en niet altijd didactisch of pedagogisch vermogen.

Hetgene dat jammer is, is dat wij als samenleving er bijna niet in slagen om een gezonde mix van afkomst te verkrijgen.

In dat opzicht was Unico toch wel het meest inspirerend met hun project, want die namen altijd voor jeugdige spelers alvast financiële discriminatie weg.

Terug
Bovenaan