Fenomeen Pommelien Thijs ...

Het is toch ook maar welk publiek je wil aanspreken hé. Als je meer de seksuele/sensuele toer op wil gaan, wie hoop je daar dan mee aan te trekken? De mannen? Jonge meisjes/vrouwen die daar naar opkijken? Niet iedereen ga je daar mee aanspreken. Ik ben ook niet zo gekend met het reportoire van pakweg een Roxy Dekker, maar dat lijkt me dan iemand die goed scoort bij pubers en twintigers, minder bij de jongere kinderen, ouders en 50+, ik weet niet...

Het voorbeeld van Merol is hier ook al gevallen. Ik denk niet dat ouders zitten te wachten op een dochter van 10 jaar die mee zit te brullen op 'hou je bek en b*f me'. Maar dat publiek trekt een Pommelien Thijs dan wél weer aan.

Talent heeft ze. Haar muziek/imago trekt in principe een breed publiek aan. Verder heb je ook gewoon een dosis geluk nodig en moet de timing goed zitten (om er te kunnen uitspringen bv.). Dat heb je niet allemaal zelf in de hand.

Huh? Zo werkt dat niet als je zelf een tournee doet he. Die 100k is als ze gevraagd wordt als artiest, nl als deel van een festival oid. In de AB is het gewoon zij zelf die de AB afhuurt om op te treden.
Klopt dit wel? Concertzalen hebben toch ook programmators in dienst.
Zeker in dit specifieke geval van de concerten in de AB van Pommelien is dit op initiatief van Tarik Vanrompaey van de AB in gang gestoken.
Dat staat vandaag in een artikel over Pommelien in De Morgen. En daarbij was het ook direct de insteek om de het record van langste concertreeks van dEUS te verbreken.

Laatst bewerkt:
Ze brengt pop, maar veel authentieker en met een stuk meer inhoud dan we gewoon zijn in dat genre. Zeker in de Nederlandse taal. Camille kan beter zingen, maar die brengt een product dat we al 1000 keer hebben gezien en gehoord. Ook vergeleken met de 'concurrentie' bij onze noorderburen klinkt ze veel unieker. Ik zie Pommelien niet snel haar relevantie verliezen. Ik had wel wat luisterbeurten nodig, maar nu kan ik haar echt wel smaken.

Hoe goed PT ook mag zijn, ik vind persoonlijk niet dat een Vlaams artiest 100k voor een optreden waard is. Al is iets waard wat men ervoor wil geven natuurlijk.

Hoe goed PT ook mag zijn, ik vind persoonlijk niet dat een Vlaams artiest 100k voor een optreden waard is. Al is iets waard wat men ervoor wil geven natuurlijk.
Puur vraag en aanbod.
De Pukkelpops van deze wereld zeggen het zelf, zet Pommelien op uw affiche en je bent direct uitverkocht = geld dubbel en dik waard.

Waarom verdienen voetballers/tennissers/... wat ze verdienen, exact hetzelfde.

Er is ook een bepaalde vorm van exclusiviteit. Ze doet deze zomer maar 4 festivals in België. Dat bepaalt ook deels de hogere prijs.

Die 100k gaat natuurlijk ook niet zuiver naar haar, maar het blijft ergens een systeemfout ja.

Lil Kleine, Marco Borsato en Boef verdienden in hun hoogtijdagen tussen de drie en vier miljoen euro per jaar.
Dat is gewoon een soort maximum voor Nederlandstalige artiesten.

100.000 voor een festival is niet zo gek hoor.
Een Ronnie Flex "deed" een paar jaar geleden 100.000 euro in een weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) met zes of zeven gigs.

Voor succesvolle artiesten valt er veel geld te rapen. Ook al is de markt beperkt tot 25 miljoen Nederlandstaligen.
PT tapt nu, als Vlaamse, in de hele markt van de Lage Landen. Alleen K3 lukt dat tot nog toe. Ook een miljoenenproject trouwens. Maar daar steekt vooral Gert en zijn bedrijf het geld in hun zak.

Mag toch hopen voor Thijs dat het hele verhaal niet groter wordt dan haarzelf en dat ze alle controle verliest. Voor bij de Hollanders ga je snel ten onder aan foute managers/adviseurs, drugs, vreemdgaan en een snoeiharde roddelpers en moral majority (zie Borsato)
Is ze tegen deze gevaren bestand?

Een paar jaar geleden is Niels Destadsbader hier nekeer op de dorspfeesten komen zingen. Uit goede bron van een persoon die mee organiseerde vernomen dat die ook rond de 100k+ vraagt.

Dan snap ik het voor Pommelien toch meer :unsure:

Naar het schijnt mede (vooral?) te danken aan het feit dat andere artiesten en masse(?) hun releasedatum verschoven hebben om uit het vaarwater van Swift te blijven
🤷‍♂️

Terug
Bovenaan