DéWé
Active member
Mijn excuses Stungunner. Ik wilde helemaal niet kleinerend over komen. Ik dacht echt dat je de regels omtrent de SC nog altijd niet gelezen had. Er staat zwart op wit dat er 2 mogelijkheiden zijn ivm het gebruik van een SC. Wat Masi uiteindelijk besloten heeft staat er niet tussen.
Je hebt misschien een andere mening maar die snap ik dan weer niet want die mening staat gewoon niet in het reglement.
Met andere woorden, Masi kan beslissen over winst of verlies in de race, en in dit geval ook over het WK. Dit houdt in geen enkele rechtzaal stand denk ik.
Ik heb nergens gezegd dat hij zowiezo achter Lewis zou zitten. Ik heb gezegd dat zijn laatste pitstop buiten het voordeel van nieuwe banden ook een strategisch nadeel opgeleverd had. Masi veegde dat nadeel echter van tafel door een heel controversiële beslissing.
Finishen onder SC had ik dan weer niks gevonden. Max heeft een pracht van een seizoen gereden. Hij mocht van mij best zijn kans gaan. Maar Lewis ook. Die heeft deze keer geen faire kans gekregen want tegen Max op vers rubber was niks te beginnen.
Wat vooral zuur is, is het feit dat Lewis en Mercedes gisteren helemaal niks verkeerd gedaan hebben. Lewis reed een dijk van een race. Hij pareerde elke tegenslag op zijn weg. De start van P2, het inhalen van Perez, het feit dat hij na de actie van Gio met oude banden zijn voorsprong moest consolideren en de crash van Latifi. Maar tegen de beslissing van Masi, die nogmaals niet volgens de reglementen is, viel niks te beginnen. Een beslissing die Masi nota bene genomen heeft nadat Horner heeft zitten jammeren want eerst handelde Masi wel volgens de regels.
Had Max gewonnen terwijl die SC perfect was uitgevoerd (met de gedubbelden er nog tussen), dan had je mij niet gehoord. Ik zou het spijtig gevonden hebben voor Lewis. Gewoon pure pech dat Latifi er daar nog af ging. Maar op deze manier verliezen is gewoon competitievervalsing om het zwaar uit te drukken.
Tuurlijk. Maar nu is het kamp kwaad dat de overwinning gisteren door de neus geboord zag door een niet correcte beslissing van de wedstrijdleiding.
De minder controversiële oplossing had geweest iedereen door te laten + niet wachten tot die helemaal rond zijn + niet die extra lap voor de safety car stopt. Alsnog een afwijking van de standaard regels, maar makkelijker te verdedigen met die 15.2/15.3 clausules dan wat er nu is gebeurd.
Daar was denk ik evengoed tijd voor als ze dat op tijd hadden aangekondigd. Finaal wel even jammer voor Hamilton natuurlijk. Sowieso was een safety car voor hem een ramp, zelfs als er nog meer laps over waren.
Allemaal zeer slordig dit en getuige toch van weinig voorbereiding. In een race als deze is een late safety car toch een scenario dat op de tafel moet liggen bij het voorbereiden van de race?
Dat ze deze regels hierrond maar eens grondig bezien en waar nodig aanpassen om dit soort controverse te vermijden.
, we will never know..