FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Max kan op zijn softs het tempo van Lewis helemaal niet aan. Lewis had er sowieso weer over geraakt als hij die plaats had terug gegeven.
Dit vind ik altijd een gevaarlijke conclusie. Niemand kan voorspellen wat er ging gebeurd zijn moest Hamilton de plek teruggegeven hebben.
Voor hetzelfde geld kon max Hamilton ophouden zodat Perez Hamilton kan aanvallen en zo hem bezig houden.
Voor hetzelfde geld maakt Hamilton een fout bij een volgende poging om max in te halen, en crasht 1 van de 2.

Je weet het niet.

Ham had pech met die SC gisteren dat klopt, maar, it’s part of racing.

Gisteren niet verdiend gewonnen maar over het gehele seizoen de verdiende kampioen.
Hoeveel races heeft ham al gewonnen door pech van anderen?

Ham had pech met die SC gisteren dat klopt, maar, it’s part of racing.

Gisteren niet verdiend gewonnen maar over het gehele seizoen de verdiende kampioen.
Hoeveel races heeft ham al gewonnen door pech van anderen?
De juiste vraag zou zijn:

Hoeveel races (titels) heeft Hamilton al gewonnen door het niet toepassen van de regels.
Nog 97 dagen tot de volgende race:unsure:
72 tot pre-season testing. :unsure:

maar als Max-fan zit je nu te roepen dat het door onder de SC te finishen zou zijn dat Lewis zou gewonnen hebben?

zonder SC had Max 0.0 kans om die GP te winnen

Om ff duidelijk te zijn, ik zeg al van voor de race dat beide gasten evenveel verdienden om te winnen. Ik ben geen pure Max-fan. Ik probeer gewoon de logica van de wedstrijdleiding te begrijpen. Ik zeg ook nergens dat wat er gebeurd is, correct was. Maar ik ben wel van mening dat finishen onder SC idd eveneens een te resultaatbepalende beslissing had geweest.

Wat me eigelijk wel is opgevallen de laatste races. Hamilton was vroeger een zeer agressieve rijder, maar toch niets vergeleken wat Verstappen uit zijn mouw schud haha :evil: bv Ook die laatste ronde had Hamilton nu toch ook anders kunnen aanpakken.

Wat me eigelijk wel is opgevallen de laatste races. Hamilton was vroeger een zeer agressieve rijder, maar toch niets vergeleken wat Verstappen uit zijn mouw schud haha :evil: bv Ook die laatste ronde had Hamilton nu toch ook anders kunnen aanpakken.
Anders aanpakken? Hij was een sitting duck he.

Ik vraag mij af of Mercedes nog zal willen investeren in deze sport, als 1 persoon op deze manier mag beslissen over winst of verlies, dan is dat niet iets wat je kan verantwoorden ten opzichte van je aandeelhouders, en dan heel het jaar nog eens beticht worden van valsspelen, het zou mij verwonderen moest dit geen gevolgen hebben voor de toekomst van Mercedes in de F1.

Hoe zit dat trouwens met die achtervleugel van de Mercedes W12, de twee laatste races is daar gewoon niet meer over gesproken geweest.

Voor mij persoonlijk vind ik de 3e plaats bij de constructeurs en de vijfde plaats van Sainz als best of the rest en de zevende plaats voor Leclerc een mooie opsteker als Ferrari fan, hopelijk volgend jaar nog hoger.
Wie had er gedacht dat Sainz het zo goed ging doen?

Mercedes ging sowieso afbouwen. Ze hebben eind 2020 een deel van het team verkocht aan Ineos en Toto.
één zo'n grandprix verandert de bedrijfsstrategie niet.

Wat had Hamilton moeten doen? Versleten hard tegen nieuwe soft. En als ze crashen heeft Lewis ook pech...
Vogel voor de kat ja

Anders aanpakken? Hij was een sitting duck he.
Ik bedoel gewoon. Stel dat de situatie omgekeerd was. Dat verstappen op versleten banden op P1 lag. No way dat die laatste ronde zo gelopen zou zijn. In vergelijking is Hamilton veel te soft of Verstappen veel te "zot" :/

Even over 48.12: alles wat daaronder staat is eigenlijk sowieso niet van toepassing.

Er staat "IF .. AND ... THEN ... ... ...". De oplettende ziet dat die tweede voorwaarde (message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE") niet van toepassing is, want die spreekt over een specifieke boodschap waarna heel de rest van die regel toepasselijk is. En laten ze nu net een andere boodschap gegeven hebben, waardoor de "then" ook niet meer van toepassing is. Boolean logic... Ze hebben met andere woorden een loophole in hun eigen regels gebruikt.

Overigens, lap 1 overtake van Max was OK. Ja, lunge, maar blijft on track, en Lewis mag dan wel willen insturen, er is niets dat zegt dat een block pass en/of een late lunge niet mag. Hij haalt perfect de bocht en dat is al lang de regel. Dus Lewis die daar niet minstens de plaats moest teruggeven was ook serieus twijfelachtig. Dit laatste zegt zelfs een Damon Hill, die al wel langer absoluut in het kamp van Lewis zit.

Tis 15.3 E die Masi goddelijke macht geeft met betrekking op de safety car, denk ik. (Geen F1 recht gestudeerd :p)

Ik interpreteer dat als
"clerk of the course" moet het reglement van de safety car (alles in rubriek 48) volgen. Hij kan niet afwijken
Maar de "Race Director" mag het reglement van de safety car negeren naar eigen oordeel en daar zelf een draai aan geven.

Ik kan wel ergens begrijpen waarom een sporting director een heel vrije rol krijgt. Maar zo'n rol moet wel brede steun hebben van iedereen (Wat Charlie Whiting had, Masi niet.). Maar Brundle zei: "door wie ga je die vervangen?"

Kimi is vrij :p.

Ik bedoel gewoon. Stel dat de situatie omgekeerd was. Dat verstappen op versleten banden op P1 lag. No way dat die laatste ronde zo gelopen zou zijn. In vergelijking is Hamilton veel te soft of Verstappen veel te "zot" :/
ik weet eigenlijk niet wat ge bedoelt?

Stel dat Verstappen op 40+ laps oude hards zat, net vóór Hamilton op verse softs.

Dan was Hamilton even simpel voorbij Verstappen geraakt als Verstappen nu voorbij Hamilton he. daar was niks agressie voor nodig.
Hamilton weet ook dat als hij blockt, Verstappen hem gewoon van de baan rijdt.

da's het hele punt: door die hele kromgetrokken beslissing van Masi werd Hamilton gewoon als een sitting duck achtergelaten.
de FIA verkoopt dat nu als een bloedstollend duel, maar er was gewoon niks aan.

Stel dat Verstappen op 40+ laps oude hards zat, net vóór Hamilton op verse softs.

Dan was Hamilton even simpel voorbij Verstappen geraakt als Verstappen nu voorbij Hamilton he.
Onzin.

In die situatie had Max hem de hekken in gereden. No way dat hij hem ooit zou hebben laten passeren.

De Honda engine is nu niet meer zo ver weg van de Mercedes engine.
Honda doet volgend seizoen niet meer mee.
Zal nog wel ondersteuning van Honda zijn. Maar aangezien er niet meer Honda op gaat staan, gaat Honda daar ook niet meer superveel resources tegenaan zwieren denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan