FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ale, Bottas nog eens. Eerder verrassend. Leuk om Vettel nog eens wat beter te zien doen.
Verstappen's geschrapte ronde was wel sneller. vreemd dat hij bij zijn 2de poging toch niet sneller was, want in die eerste maakte hij een fout
Tging 2 weken geleden beter
Denk dat het probleem ligt bij het bufferen, en dan ineens blokkeert hier (op 2 browsers en via ipad getest)
yup, dat was het probleem hier ook

Verstappen's geschrapte ronde was wel sneller. vreemd dat hij bij zijn 2de poging toch niet sneller was, want in die eerste maakte hij een fout

yup, dat was het probleem hier ook
Ironisch dat ge uw rondetijd verliest door uit de bocht te gaan waarmee ge tijd verliest.

In zijn 2e poging had hij duidelijk last van verkeer.

Ik hoop dat Mercedes Bottas morgen niet tactisch gaat opofferen om te zorgen dat Lewis voor Max gaan eindigen.

Vreemde Q.. volgens mij had je gewoon chance nodig met de wind. Bijna iedereen sneller in Q2 dan in Q3.

Benieuwd naar de race morgen!

Ricciardo en Alonso worden wel redelijk uit hun sloffen gereden door hun teammaten...

Eerste race was Alonso nochthans heel goed.

Toch wel enkele grote verrassingen gisteren vond ik.

- De grootste verrassing is toch wel dat Ricciardo er uit lag in Q1 terwijl Norris naar Q3 reed. Het verschil tussen de 2 in Q1 was meer dan een volle seconde. Enorm.
- Vettel door naar Q3. Dat is toch al even geleden. Wat ik vooral vreemd vind is dat hij in Q3 geraakt terwijl Stroll niet eens in Q2 geraakte. Het verschil tussen de 2 was ongeveer een halve seconde in Q1. Wat ik vooral vreemd vind is dat tot nu Vettel eigenlijk de langzaamste was van de 2. Fijn om hem terug in Q3 te zien. Hopelijk maakt hij er een mooie race van.
- Ocon zet Alonso serieus op zijn plaats. Ik had dat niet verwacht. Ik loop niet echt hoog op met Ocon en Alonso hoort volgens mij toch bij de besten ooit. Vreemd om te zien dat Alonso Ocon voor moet laten maar voorlopig lijkt het alvast zo.
- Sainz voor Leclerc. En niet alleen in Q3. Ook in Q1 en Q2 was dat het geval. Ook dat had ik niet verwacht maar gisteren was Sainz zonder twijfel de betere van de 2.
- Wat een prestatie van Russell zeg. Oftewel is die zo goed oftewel is Latifi zo slecht. Of beiden natuurlijk :D

Nog 1 ding..
Veel gaan het waarschijnlijk niet met me eens zijn maar volgens mij had Max op de pole moeten staan vandaag. Hij reed de snelste tijd. Die tijd werd weliswaar geschrapt omwille van track limits, maar Max heeft volgens mij niks gewonnen met van de baan te gaan. Meer zelfs, hij heeft tijd verloren. Hij ging van de baan omdat hij moest corrigeren omdat hij anders zou spinnen.
Ik begrijp de regel helemaal hé. Je moet op het circuit blijven want je zou wel eens een voordeel kunnen halen door even naast het circuit te gaan rijden. Maar moet die regel ook toegepast worden wanneer er geen voordeel uit gehaald wordt ? Wat zien we het liefst, piloten die er vol voor gaan en soms wel eens over de limiet gaan of piloten die op 95% van hun kunnen rijden om toch maar binnen de lijntjes te blijven ? Ik persoonlijk zie liever actie. En als, na onderzoek, blijkt dat de piloot geen milliseconde sneller is gegaan door even buiten de lijnen te komen vind ik niet dat die piloot zijn tijd afgenomen moet worden.
Max zijn reactie achteraf was dan wel weer zielig. Hij zat iets te kwaken van anderen die niet aan de kant gingen voor hem terwijl hij in zijn snelle ronde zat. Is me eerlijk gezegd niet echt opgevallen. Maar ja... dat hij zielige opmerkingen kan geven weten we allemaal al langer.

Sector 1 en 2 zijn zo goed als dezelfde als zijn 1e poging en sector 3 (waar hij gehinderd wordt) 0.5sec trager...

Ik vrees er vandaag voor. Bottas die ook nog voor Verstappen begint en Merc zag er gisteren alles behalve slecht uit op medium. Sowieso dat Merc het tactisch gaat uitspelen in het voordeel van Lewis.

Hoe kunt ge nu exact weten of hij daar voordeel uit haalt of niet. Net zoals elke andere race wete de rijders waar en wanneer ze binnen de track limits moeten blijven.
Voor Norris was dat vorige race ook jammer, maar ook daar gewoon terecht.

Ik hoop vooral op een spannende race met Lewis als winnaar :coolbrows:.

Het verschil tussen de 2 in Q1 was meer dan een volle seconde. Enorm.

Nog 1 ding..
Vorige race toen Ricciardo Lando moest doorlaten was het bijna 3 seconden per ronde. Die had toen op een handvol ronden tijd een serieus gat.

Klinkt misschien streng, maar het is wel zo: Lando maakt momenteel Ricciardo behoorlijk belachelijk.

Tot mijn verbazing wel...

Over Max.
Grindbakken langs de baan. Of vangrails. Discussie opgelost.

Waarschijnlijk heeft hij er geen tijd door gewonnen. Maaaar... Als er een grindbak lag was die ronde ook naar de haaien. Bij een vangrail nog meer.
Ik denk dat dat is wat de FIA wilt simuleren?

Ik vind het terecht dat ze uw ronde afpakken als ge langs het circuit zat. Want als er geen uitloopzone was dat ook het geval.

Ze zouden beter een stukske grindbak of glad gras langs het circuit leggen. En daarachter dan uw uitloopstroken.

Laatst bewerkt:
Spannende race en lewis als winnaar in één zin :ROFLMAO::whistle:
blijkbaar Bahrein gemist dan?

Max moet wel corrigeren, maar dat komt volgens toch omdat hij te veel snelheid heeft als hij door de bocht komt, waardoor de wagen licht overstuurt bij het uitkomen.

en hier in de laatste sector uit de weg gaan is nogal lastig. dat is basically enkel die laatste snelle bocht. als je uit de weg gaat, verknal je je eigen snelle ronde.

Hoe kunt ge nu exact weten of hij daar voordeel uit haalt of niet. Net zoals elke andere race wete de rijders waar en wanneer ze binnen de track limits moeten blijven.
Door hun sectortijden te bekijken misschien.
Of nog correcter, door de tijd die ze nodig hebben om een bepaalde bocht te nemen. Ze weten heel goed hoeveel tijd elke piloot nodig heeft om elke bocht te nemen. Je ziet vaak zo een animatie met de snelheid die elke piloot heeft in de apex van een bepaalde bocht. Ze kunnen heel goed zien of een piloot sneller dan normaal door een bocht gaat of net langzamer dan normaal.

Zoiets zal wel voor een pak extra werk voor de stewards zorgen. Daarmee waarschijnlijk dat ze dat niet doen.

Vorige race toen Ricciardo Lando moest doorlaten was het bijna 3 seconden per ronde. Die had toen op een handvol ronden tijd een serieus gat.

Klinkt misschien streng, maar het is wel zo: Lando maakt momenteel Ricciardo behoorlijk belachelijk.

Tot mijn verbazing wel...
Tot de mijne ook. Ik wist wel dat Lando geen pannekoek was, maar ik had niet verwacht dat hij sneller zou zijn dan Ricciardo.

Over Max.
Grindbakken langs de baan. Of vangrails. Discussie opgelost.

Waarschijnlijk heeft hij er geen tijd door gewonnen. Maaaar... Als er een grindbak lag was die ronde ook naar de haaien. Bij een vangrail nog meer.
Ik denk dat dat is wat de FIA wilt simuleren?

Ik vind het terecht dat ze uw ronde afpakken als ge langs het circuit zat. Want als er geen uitloopzone was dat ook het geval.
Misschien willen ze dat simuleren. Maar ik wil piloten zien die met het mes tussen de tanden rijden. Die op de limiet rijden. En dan ga je er soms al eens over. Liever dat dan zien dat de piloten altijd een veiligheidsmarge inbouwen om toch maar krampachtig binnen de lijnen te blijven.

Vergelijk het met de bijna botsing tussen Vettel en Hamilton in Canada 2019. Volgens de letter van de wet was Vettel inderdaad in fout. Maar uiteindelijk maakte hij die fout omdat hij in gevecht verwikkeld zat. Ik vond de straf toen ook overdreven. Maar hij was wel in fout.

F1TV werkt hier voor geen meter -_- dat belooft voor straks...
Valt hier ook constant uit. Gvd he.

Ik ga beroep doen op onze Waalse vrienden denk ik. Dat casten dat zo stroef loopt werkt te hard op m'n zenuwen. De oude versie van de app op m'n tv werkt niet meer, en de nieuwe laat live streamen niet meer toe. Ik ben dus redelijk gekloot tot F1tv die app voor android tv uitbrengt. Wat een gezever.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan