FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk nu toch eens naar die beelden, hij remt toch niet bruusk ofzo? Anders zat Hamilton er al meteen los op hé.

Niet vergeten dat Max ervanuit gaat dat Lewis weet dat hij de positie gaat geven. Hij vertraagt gewoon en blijft rechts hangen, maar Lewis blijft achter hem en vertraagt mee.
Ik kijk naar die beelden.

Daar geef je geen plaats terug om te beginnen. Dat doet Max enkel om de straf eigenlijk te neutraliseren.

En je ziet duidelijk Max drie keer terug schakelen, op een stuk waar ze vol gas rijden, en waar helemaal geen remzone is.

Dat Lewis compleet niet weet wat de bedoeling is helpt uiteraard helemaal niet nee.

Zet het filmpje dat hierboven gepost is op x0,25 en je ziet toch duidelijk dat hij niet rechts blijft hangen? Hij komt zelf terug naar het midden om dan net voor de botsing zelfs nog kort links/rechts te sturen.
Mss omdat hij zelf niet weet wat er aan het gebeuren is? Zoals gezegd, hij verwacht dat Lewis weet dat hij hem gaat laten passeren, dus hij verwacht Lewis daar gewoon links. Die doet dat niet, Max denkt mss dat hij rechts wil voorbij gaan dus hij gaat naar links. En ziet daar dan toch plots Lewis.

Gewoon verwarrend voor beiden, en dat is 100% de schuld van de FIA. Tenzij ze dit bij RB op hun eentje hebben beslist zonder communicatie, maar het leek er toch op dat de FIA op de hoogte was maar Mercedes was vergeten in te lichten.

Verstappen blijft gewoon rechts en vertraagt. De racing line is daar trouwens gewoon zowat in het midden, dus links of rechts maakt weinig uit imo. Lewis kan hem gewoon heel vlot links voorbij, mocht hij geweten hebben wat de bedoeling was.

En ja, uiteraard doet Max het daar omdat hij dan verwacht hem meteen terug te kunnen pakken. En daarover kan je discussiëren of het koosjer is, absoluut. Maar hij doet initieel hier gewoon niks verkeerd imo.

En nadien geeft hij de plaats niet omdat het under investigation is, hij wacht dus gewoon af wat de stewards gaan beslissen, is toch ook logisch?
nee, helemaal niet logisch. ge wordt gevraagd om een positie terug te geven ivm een bepaald incident. dan hebt ge een ander voor, en ineens zou die eerste instructie niet meer tellen?

als ze in de voetbal een penalty geven voor hands, en er slaat er ene het gezicht van de andere in, dan wordt die penalty voor de hands nog altijd gegeven he.

soit, ik ga het laten. over 10 minuten zit Max bij de stewards, dus over dik een half uur, misschien een uur weten we wat er van komt.

Daar geef je geen plaats terug om te beginnen. Dat doet Max enkel om de straf eigenlijk te neutraliseren.

En je ziet duidelijk Max drie keer terug schakelen, op een stuk waar ze vol gas rijden, en waar helemaal geen remzone is.

Dat Lewis compleet niet weet wat de bedoeling is helpt uiteraard helemaal niet nee.

Dat laatste is gewoon de essentie hé. Wist Lewis dat wel, hij zou Max hebben ingehaald, waarna Max idd mss Lewis meteen weer te pakken had. En waarbij de stewards opnieuw een vette kluif hadden om op te knabbelen, want idd Lewis deed in Spa iets gelijkaardig.

Dus dat kan je Max dan wel verwijten, dat het niet fair is om er zo snel voordeel uit te willen halen. Maar je kan hem imo niet deze aanrijding verwijten. Iets wat hier wel meteen werd gedaan, alsof hij Lewis opzettelijk wilde braketesten om hem van de baan te rammen.

Zet het filmpje dat hierboven gepost is op x0,25 en je ziet toch duidelijk dat hij niet rechts blijft hangen? Hij komt zelf terug naar het midden om dan net voor de botsing zelfs nog kort links/rechts te sturen.
Max en lewis zijn wel bezig aan een race he
Die kunnen dat niet ze, aan x0,25 herbekijken op dat moment…

Helaas kan ik momenteen geen beeld vinden van de helicopter. En dan nog te bedenken dat je aan het racen bent voor het kampioenschap.

Ik vind het trouwens heel straf dat we de laatste race ingaan en dat de championship leaders evenveel punten hebben. Wanneer is dat laatst gebeurd? Ik kan het mij alleszins niet herinneren.

Ben wel benieuwd of Max veel schade zal hebben.

heb je dan de onboard van ham ook gezien?
Die schakelt net zo vlot mee terug.

En gas loslaten in een F1, das harder remmen dan wij noodremmen in onze straatauto.

Ik denk eerder:

Verstappen krijgt bericht om Hamilton door te laten. (En hij wil dat op die specifieke plaats doen voor zijn sluwe truc :p)
Hamilton wist nog van niks en blijft er eventjes achter hangen. (en niet zo'n goeie plek om in te halen juist voor die bocht weg van de racelijn.)
Verstappen vertraagt nog meer.
Hamilton snapt er niks van en zit er nu vlak achter :p.
Verstappen vertraagt nog meer (maar beseft niet dat Hamilton nu vlak achter hem zit?) waardoor Hamilton er tegen rijdt.
Misschien... maar je ziet tich echt dat Verstappen plots echt stopt. Hij vertraagt echt steeds meer en meer en plots stopt hij echt.
Nogmaaks, ik ben niet van mening dat hij dat deed omdat Lewis achter hem hing. Volgens mij wist hij dat niet eens. Maar zo een mabeuvre doe je gewoon niet tijdens een race onder groene vlag.

Ik vind het trouwens heel straf dat we de laatste race ingaan en dat de championship leaders evenveel punten hebben. Wanneer is dat laatst gebeurd? Ik kan het mij alleszins niet herinneren.
1974 fittipaldi regazzoni dacht ik gehoord te hebben tijdens de race. Maar ik heb zoveel gehoord en gezien dat ik er allemaal niet meer zeker ben van 😁

1974 fittipaldi regazzoni dacht ik gehoord te hebben tijdens de race. Maar ik heb zoveel gehoord en gezien dat ik er allemaal niet meer zeker ben van 😁
Klopt!

Emerson Fittipaldi and Clay Regazzoni went into the last race of the World Championship with equal number of points, but Regazzoni dropped down the field with handling problems, so Fittipaldi's fourth place gave him the championship.

Stewards verkloten de boel al heel het seizoen. Constant regels verleggen, nu zelfs onderhandelen langs de radio. Heel het seizoen mismanagen ze fout gedrag. Wanneer het dan op het einde gaat om de knikkers gaat, dan escaleert het naar deze shitshow wanneer echt alles op de limiet gaat. Ik heb hier van het minst sportieve racen gezien in de sport sinds Schumi '97, maldonado die strategisch volk uit de weg botste. Niemand die weet wat nu strafbaar is of wat nog mag. Chaos. Bah.

Jammer dat ze die richting willen op gaan met F1. Maar ik heb me wel keihard kunnen inleven in de race, dat dan weer wel.

Misschien... maar je ziet tich echt dat Verstappen plots echt stopt. Hij vertraagt echt steeds meer en meer en plots stopt hij echt.
Nogmaaks, ik ben niet van mening dat hij dat deed omdat Lewis achter hem hing. Volgens mij wist hij dat niet eens. Maar zo een mabeuvre doe je gewoon niet tijdens een race onder groene vlag.

Radiogesprek Verstappen.
Is gewoon Hamilton voorlaten maar wel op de voorwaarden van Verstappen/Red Bull :p. (Dus zodat hij DRS heeft na de bocht en Hamilton turn 27 niet optimaal kan nemen.) Daarom dat hij zo ferm vertraagde. Is waarschijnlijk de enigste plaats op het circuit waar je onmiddelijk weer dichterbij kan. Ik denk dat zijn ingenieur hem nog eens aan herinnert voordat hij op die bewuste plaats komt.

k heb hier van het minst sportieve racen gezien in de sport sinds Schumi '97, maldonado die strategisch volk uit de weg botste. Niemand die weet wat nu strafbaar is of moet. Chaos. Bah.
Dat vind ik er ook van. Dit alles was mega onsportief. Allemaal een gevokg van wat er gebeurde in Brazilië. Daar hadden ze Max veel harder moeten aanpakken.

Wat ik heel vreemd vind is dat ze in de F2 wel consequent zijn. De race van gisteren bijvoorbeeld. Wanneer een verdedigend piloot in zijn poging om een aanvallende puloot achter zich te houden van het circuit ging, moest die onmiddellijk de plaats af staan. Zo hoort het. De aanvaller moet binnen de lijnen blijven, dus de verdediger ook. Dat is toch poepsimpel. Waqrom passen ze dat in de F1 niet toe ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan