Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Serieus? De meeste hier hebben hier anders toch een serieus gekleurde bril op hun snuit staan, als ge dat gaat ontkennen, is het omdat ge het niet wilt zien.Foei!
Ik zie hier enkel Formule 1 fans die met veel passie voor de sport (en/of hun rijder) met elkaar in discussie gaan over hetgeen wat gebeurd is. Het vurig verdedigen van hun standpunt vergelijken met het niveau HLN vind ik een brug te ver.
Natuurlijk, maar max kan het best eerlijk doen ook. Hij heeft dit seizoen nog nooit lager dan p.2 geëindigd, dat is een ongelooflijke prestatie. Maar nu is constant boksen onder de gordel. Daar kan je toch niet van genieten.Had Max er niet geweest was het weer het zoveelste saaie kampioenschap, bekijk het zo?
Dit dus.Natuurlijk, maar max kan het best eerlijk doen ook. Hij heeft dit seizoen nog nooit lager dan p.2 geëindigd, dat is een ongelooflijke prestatie. Maar nu is constant boksen onder de gordel. Daar kan je toch niet van genieten.
Spreekt m'n normaal niet van een practice start als ze naar een positie rijden, en dan stoppen met enkel de bedoeling hun start te oefenen?Vergeet vooral neutraal genoeg te zijn om de practise start in de pitlane van Max te vernoemen. Daar zijn dit jaar als DSQ's voor gegeven.
Akkoord zenne.Heb een update van mijn post gemaakt. Maar zal het op deze pagina zetten:
Nogmaals deze hele episode is dan ook het logische gevolg door het consequent schabouwelijke optreden van de stewards. Bottas zijn move was tegen de regels (brundle noemde dat ook gewoon zo), max zijn herstart was very much NOT done, de hairpin afsnijden om je positie niet af te geven is not done, je positie niet op een veilige, fatsoenlijke manier afgeven is not done, en voorbij laten om de eerstvolgende bocht terug in te halen is óók verboden.
Dus de oorzaak is imo niet de ene of de andere rijder, zelfs niet het team dat het hardste over de teamradio verontwaardigde diva kan spelen. Maar het uitvoeren van de regels en de AFSPRAKEN uit de DRIVERSMEETING vooral elke race. (stewarding)
Natuurlijk, maar max kan het best eerlijk doen ook. Hij heeft dit seizoen nog nooit lager dan p.2 geëindigd, dat is een ongelooflijke prestatie. Maar nu is constant boksen onder de gordel. Daar kan je toch niet van genieten.
Ge zegt hetzelf: het inconsistent gepruts van de FIA .Heb een update van mijn post gemaakt. Maar zal het op deze pagina zetten:
Nogmaals deze hele episode is dan ook het logische gevolg door het consequent schabouwelijke optreden van de stewards. Bottas zijn move was tegen de regels (brundle noemde dat ook gewoon zo), max zijn herstart was very much NOT done, de hairpin afsnijden om je positie niet af te geven is not done, je positie niet op een veilige, fatsoenlijke manier afgeven is not done, en voorbij laten om de eerstvolgende bocht terug in te halen is óók verboden.
Dus de oorzaak is imo niet de ene of de andere rijder, zelfs niet het team dat het hardste over de teamradio verontwaardigde diva kan spelen. Maar het uitvoeren van de regels en de AFSPRAKEN uit de DRIVERSMEETING vooral elke race. (stewarding)
Natuurlijk, maar max kan het best eerlijk doen ook. Hij heeft dit seizoen nog nooit lager dan p.2 geëindigd, dat is een ongelooflijke prestatie. Maar nu is constant boksen onder de gordel. Daar kan je toch niet van genieten.
Is dat eigenlijk zo?2. Richting de eerste herstart laat ham een veel te groot gat vallen naar Max wat niet toegestaan is
En de reden dat Hamilton en Ocon daar niet normaal insturen, is omdat ze verdedigen op Max om niet langs het midden te kunnen. Dat manouvre van Max is daar gewoon héél goed uitgevoerd, hij gaat niet off-track en snijdt die bocht gewoon perfect aan. Als ge dat een divebomb vindt, dan mogen ze vanaf nu enkel nog in DRS-zones inhalen he...Mercedes is inderdaad ook niet heilig.
Als je dat geen divebomb vindt kan je beter autocross gaan kijken. Je hebt precies niet door dat als Hamilton en Ocon daar normaal zouden insturen ze er met 3 uitliggen. Hamilton zat trouwens in de sandwich en heeft daar schade opgelopen.
Het is toch niet de bedoeling dat F1 een spelletje wordt waar het doel is om elkaar te ontwijken, of anders zijn er crashes.
Maar het is niet Verstappen zijn probleem dat hij 2 duelerende rijders voorbij steekt he. Als Hamilton daar de bocht scherper aansnijdt, dan kon Verstappen daar niet naast en moest Ocon ook niet van de baan...De FIA heeft dit jammer genoeg zelf in de hand gewerkt, maar we kunnen het objectief gezien toch eens zijn dat een paar van Verstappen zijn acties gisteren op z'n minst van bedenkelijk niveau waren?
Ik dacht in eerste instantie ook bij die laatste herstart, amai ferme move van Verstappen, maar eigenlijk duikt die gewoon in een gat dat er niet is en dwingt Hamilton en Ocon gewoon van uit de weg te gaan, als Ocon daar niet uit de weg gaat ligt Hamilton er gewoon uit.
Ik hoop echt op een cleane race volgende week, maar ik vrees er voor.
Om het over iets anders te hebben: goeie race van Danny Ric en jammer dat de camera niet naar Ocon/Bottas ging in die laatste 2 rondes, want ik zag op de classificatie dat Bottas voorbij Ocon ging en dat Ocon er terug voorbij ging, kan wel eens héél belangrijk zijn voor de constructeurstitel.
Allé kom, dat heet gewoon racen. Er was een gat, hij gaat erin én hij haalt perfect de bocht. Als dat niet meer mag volgens jou, wat mag dan wel? Enkel een proper DRS'je om in te halen?Mercedes is inderdaad ook niet heilig.
Als je dat geen divebomb vindt kan je beter autocross gaan kijken. Je hebt precies niet door dat als Hamilton en Ocon daar normaal zouden insturen ze er met 3 uitliggen. Hamilton zat trouwens in de sandwich en heeft daar schade opgelopen.
Het is toch niet de bedoeling dat F1 een spelletje wordt waar het doel is om elkaar te ontwijken, of anders zijn er crashes.
Hij gaat niet in duel met Ocon hoor. De meest "logische" lijn voor Max was gewoon om zich tussen de 2 auto's in te zetten en Hamilton naar de binnenkant te duwen. Hamilton probeert dit te verhinderen, maar laat daardoor het gat (waar Max hem in zou duwen als hij er zich tussen had gezet) open en duikt Max er zelf in. Op de moment dat Max zich er daar naast zet, is Hamilton wel bezig met het feit dat hij moet zien dat Ocon niet instuurt en verliest hij Max uit het oog.Kom e.
Hamilton weet dat Max op geel staat...
Dat hij dan rechts gaat rijden en in duel gaat met Ocon en links een gat laat is gewoon Lewis zijn fout. Die moet toch met zijn ervaring weten dat hij gewoon Max moet afhouden, zeker als die op geel staat.
Zoals Senna ooit zei: 'If you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing. We are competing to win, and the main motivation to all of us is to compete for victory; it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th.'En de reden dat Hamilton en Ocon daar niet normaal insturen, is omdat ze verdedigen op Max om niet langs het midden te kunnen. Dat manouvre van Max is daar gewoon héél goed uitgevoerd, hij gaat niet off-track en snijdt die bocht gewoon perfect aan. Als ge dat een divebomb vindt, dan mogen ze vanaf nu enkel nog in DRS-zones inhalen he...
Hij was er voor de bocht al naast he:
Duel is inderdaad het verkeerde woord, Ik bedoel dat Lewis zich meer op Ocon concentreert. Max stond op geel, hij weet dat Max in de 1e bocht iets gaat proberen.Hij gaat niet in duel met Ocon hoor. De meest "logische" lijn voor Max was gewoon om zich tussen de 2 auto's in te zetten en Hamilton naar de binnenkant te duwen. Hamilton probeert dit te verhinderen, maar laat daardoor het gat (waar Max hem in zou duwen als hij er zich tussen had gezet) open en duikt Max er zelf in. Op de moment dat Max zich er daar naast zet, is Hamilton wel bezig met het feit dat hij moet zien dat Ocon niet instuurt en verliest hij Max uit het oog.
Ik dacht in eerste instantie ook bij die laatste herstart, amai ferme move van Verstappen, maar eigenlijk duikt die gewoon in een gat dat er niet is en dwingt Hamilton en Ocon gewoon van uit de weg te gaan, als Ocon daar niet uit de weg gaat ligt Hamilton er gewoon uit.

Op die foto ziet dat er dan weer anders uit, moet ik gewoon toegeven. Misschien toch eerder mijn eerste reactie volgen van: mooie move. Ik kan gerust een foute inschatting toegeven.![]()
Een gat dat er niet is?
Ik begrijp dat mensen vinden dat Max over de schreef gaat, dat zijn moves vaak erover zijn, dat die actie om Lewis voor te laten vragen oproept,...
Maar dat mensen echt vinden dat deze actie ongehoord racen is, daar kan ik echt niet bij. Dan mogen ze echt helemaal niks meer. Dit was gewoon heel erg knap gedaan. Lewis focust zich op Ocon, die stuurt scherper in dan Lewis die zo teveel plaats laat voor Max. Dan kan die laatste er niet aan doen dat Ocon tegen Lewis rijdt, dat is gewoon een racing incident. Had Lewis die plaats daar niet gelaten, Max had die move niet geprobeerd.
En wat die practice starts betreft, gaan we daar gewoon vanuit omdat lewis daarover heeft geklaagd? Want er werden daar bij mijn weten slechts heel even, kort, beelden van getoond, en die waren echt niet duidelijk genoeg om over practice starts te spreken.