FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch misschien eens die regels herzien, want dit sloeg uiteraard nergens op.

Wereldkampioen worden omdat 1 of andere prutser tegen de muur rijdt.
Ik snap wat je wil zeggen, maar hij is mede wereldkampioen geworden omdat hij ook veel punten had uit andere races.

Het zal zeker mogelijk geweest zijn volgens de regels, die herstart na SC.

Nu, als Verstappen fan vind ik wel dat vandaag niet de beste gewonnen heeft, maar de rest van het seizoen was zeker niet slecht. Hij heeft het seizoen gekleurd. En die 8ste pakt lewis wel volgend jaar!

Zoals Masi zegt: Dit is racen.

Goed gedaan Max! Bedankt om er een leuk seizoen van te maken!

Al leef ik enorm mee met Lewis, want dit is echt een zure…

Ik kijk al uit naar het nieuwe seizoen “Drive to survive!”

Laatst bewerkt:
Ik hoop voor volgend jaar dat Ferrari en McLaren kunnen meespelen, geen zin meer in Hamilton noch Max :p
Trouwens congrats Kimi als driver of the day en Sainz die effectief eens op het podium mocht staan :D

Ik ben wel grotendeels akkoord met je post maar de kans dat ze dit winnen aan de groene tafel is (ik als neutrale toeschouwer zijnde) naar mijn mening juist héél erg klein.

Dat is omdat je Hamilton fan bent en dan is het ergens normaal dat je dit denkt dat ze een sterke case hebben, en in theorie is dat ook zo maar in praktijk? Ik vrees daar in praktijk dus voor ... eerlijkheidshalve ..

But we shall see, who knows ... only the future shall tell ..
Ik weet het niet of ze kans hebben om dit te winnen. Laat me wel eerst zeggen dat ik hoop dat Mercedes niet die kant op gaat hé. Ik heb een hekel aan beslissingen voor de groene tafel. Voor mij is het goed zo.

Wat ik wel weet is dat deze SC procedure niet normaal verlopen is. Moest dat wel het geval geweest zijn waren we onder geel geëindigd en had Lewis gewonnen. Masi probeerde Red Bull een plezier te doen door toch nog groen te geven, maar de gedubbelden konden zich dan wel niet meer ontdubbelen. Pas na geklaag van Horner mochten die 5 zich toch nog ontdubbelen. Hoe vaak zie je in het voetbal dat een scheids zich bedenkt omdat 1 van de 2 teams niet akkoord is met de beslissing ? Nooit hé. Als er vandaag 1 ding duidelijk is geworden is het wel dat Masi niet bekwaam is om race director te zijn.

Dat hoeft niet. Staat nergens in dat men moet wachten totdat deze weer aan het treintje hebben aangesloten. Traditioneel wordt dat gedaan natuurlijk omdat ze anders snel weer in de weg zitten.

Unless the clerk of the course considers the
presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the
safety car will return to the pits at the end of the following
lap

Dus vanaf het moment dat de "last lapped car" de leider heeft gepasseerd, dan zal de safety car terugkeren naar de pits op het einde van de volgende lap.

Maar "volgende lap" klinkt voor mij als (huidige lap + 1) dus hier zou de safety car nog een rondje moeten rijden.
Daarover klaagt Toto.
Ofwel was het de lapped cars in de pak laten en de safety car binnen laten rijden met nog 1 lap te racen?
Ofwel de lapped cars laten passeren en de safety car moest nog een rondje rijden. (dus geen laatste rondje meer.)
maar er staat dus ook "the last lapped car" he. en dat was sowieso niet het geval.
en idd "the following lap", dus niet "that lap"

Verstappen is over het hele seizoen gezien een terechte winnaar.
Hamilton heeft in deze laatste race wat pech.
De SC regels werden nu gewoon gevolgd, pech voor Hamilton. Hamilton heeft een pak meer incidenten in zijn voordeel gehad dan in zijn nadeel over het hele seizoen
Ik denk niet dat jij de SC regels kent....

maar er staat dus ook "the last lapped car" he. en dat was sowieso niet het geval.
en idd "the following lap", dus niet "that lap"
In elk geval mogen ze zich oftewel ALLEMAAL ontdubbelen oftewel NIEMAND. Enkel de 5 die tussen hen in zaten klopt voor geen meter. Ik kan begrijpen dat die 5 zich niet te moeien hebben met de strijd om de wereldtitel, maar dan had Perez dat ook niet te doen een halve race geleden. Dan starten we in het vervolg nog met enkel de piloten die kans hebben om wereldkampioen te worden.

Dat hoeft niet. Staat nergens in dat men moet wachten totdat deze weer aan het treintje hebben aangesloten. Traditioneel wordt dat gedaan natuurlijk omdat ze anders snel weer in de weg zitten.

Unless the clerk of the course considers the
presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the
safety car will return to the pits at the end of the following
lap

Dus vanaf het moment dat de "last lapped car" de leider heeft gepasseerd, dan zal de safety car terugkeren naar de pits op het einde van de volgende lap.

Maar "volgende lap" klinkt voor mij als (huidige lap + 1) dus hier zou de safety car nog een rondje moeten rijden.
Daarover klaagt Toto.
Ofwel was het de lapped cars in de pak laten en de safety car binnen laten rijden met nog 1 lap te racen?
Ofwel de lapped cars laten passeren en de safety car moest nog een rondje rijden. (dus geen laatste rondje meer.)
Zal wellicht dus nog een staartje krijgen.

FGanWO4XsAofKmc

Er zijn er hier wel een heel pak die beter eens moeten ademhalen voor ze komen posten... of een andere sport moeten gaan kijken.

SC hoort er bij. Of er nu één crasht in de laatste ronden van de laatste race, of de eerste ronden van de eerste race. Dus boodschappen als "hij wordt hier wereldkampioen door de fout van een andere rijder" mogen voor mij al de vuilbak in. Het hoort er gewoon bij, punt.

Het is ook gewoon zo, dat net dat een eigenschap is van die SC, dat het pak dan terug samenkomt. Ook dat is autosport, dat daar nu plots, door deze race, discussie over komt, vind ik ook tekenend. Voer dan die discussie op voorhand tijdens andere races, niet nu plots tijdens de laatste beslissende race.

Er waren hier eigenlijk 2 opties: finishen onder SC. En dan had de helft moord en brand geschreeuwd dat Max geen eerlijke kans meer had. Dat ze toch tijd hadden om de track vrij te maken.

Of de SC toch nog binnenhalen en ze laten racen. Wat ze dus hebben gedaan.

De beslissing om helemaal geen lapped cars hun positie te laten hernemen was sowieso al heel erg dubieus, want dat gebeurt normaal nooit. Dus dat zou helemaal onlogisch zijn geweest.

Nu kan je je zeker vragen stellen bij het feit waarom slechst 4 wagens dat nu wel mochten doen, en niet alle gedubbelden. Maar de reden van die regel is net dat ze de kop van het pak willen laten racen zonder interfering en de nodige risico's daarbij van gedubbelden. En daarvoor moesten dus die 4 er van tussen. Opnieuw kan je je gerust vragen stellen over het feit of die regel correct en logisch is of niet, maar die discussie hoort voor mij echt niet bij deze laatste race van het seizoen. En zeker niet door mensen die net even deze ene race hebben gevolgd en hier nu komen posten dat dit "eigenlijk toch wel en kutsport is." :sarcastic:

Ze hebben het hier echt gewoon conform de regels gedaan, dus ik begrijp de shitstorm niet goed. Tuurlijk, dat deze laatste lap heeft beslist over de titel is natuuurlijk extra zuur voor Lewis maar evengoed extra heroïsch als ontknoping van dit seizoen.

Ik ben langs de ene kant blij dat ze de beslissing hebben genomen ze nog te laten racen, want ik zat echt op het puntje van mijn stoel te beven van de spanning, maar ik begrijp uiteraard dat dit heel erg zuur is voor Lewis en zijn fans.

Maar eender welke beslissing ze hadden genomen, het ging altijd op commentaar komen te staan, maar finishen onder SC zou wel een anticlimax zijn geweest.

Maar één ding heb ik wel geleerd. Het gaat er in de voetbaltopics op BG vaak beschaafder aan toe dan hier, zegt ook wel veel me dunkt.

Ik weet het niet of ze kans hebben om dit te winnen. Laat me wel eerst zeggen dat ik hoop dat Mercedes niet die kant op gaat hé. Ik heb een hekel aan beslissingen voor de groene tafel. Voor mij is het goed zo.

Wat ik wel weet is dat deze SC procedure niet normaal verlopen is. Moest dat wel het geval geweest zijn waren we onder geel geëindigd en had Lewis gewonnen. Masi probeerde Red Bull een plezier te doen door toch nog groen te geven, maar de gedubbelden konden zich dan wel niet meer ontdubbelen. Pas na geklaag van Horner mochten die 5 zich toch nog ontdubbelen. Hoe vaak zie je in het voetbal dat een scheids zich bedenkt omdat 1 van de 2 teams niet akkoord is met de beslissing ? Nooit hé. Als er vandaag 1 ding duidelijk is geworden is het wel dat Masi niet bekwaam is om race director te zijn.
Mee akkoord. Ik geloof niet in conspiracy (zoals sommigen hier). Ik geloof niet dat men Max bewust WK heeft laten worden, maar die Masi mag voor mijn part inderdaad zijn C4'ke krijgen. Totaal onbekwaam voor zijn positie.

Maar ja daar koopt Lewis niks voor ..

Er waren hier eigenlijk 2 opties: finishen onder SC. En dan had de helft moord en brand geschreeuwd dat Max geen eerlijke kans meer had. Dat ze toch tijd hadden om de track vrij te maken.

Of de SC toch nog binnenhalen en ze laten racen. Wat ze dus hebben gedaan.
Red flag?
Of SC binnenhalen nadat alle backmarkers weer op hun plaats waren?
Masi koos gewoon voor een halve optie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan