Er zijn er hier wel een heel pak die beter eens moeten ademhalen voor ze komen posten... of een andere sport moeten gaan kijken.
SC hoort er bij. Of er nu één crasht in de laatste ronden van de laatste race, of de eerste ronden van de eerste race. Dus boodschappen als "hij wordt hier wereldkampioen door de fout van een andere rijder" mogen voor mij al de vuilbak in. Het hoort er gewoon bij, punt.
Het is ook gewoon zo, dat net dat een eigenschap is van die SC, dat het pak dan terug samenkomt. Ook dat is autosport, dat daar nu plots, door deze race, discussie over komt, vind ik ook tekenend. Voer dan die discussie op voorhand tijdens andere races, niet nu plots tijdens de laatste beslissende race.
Er waren hier eigenlijk 2 opties: finishen onder SC. En dan had de helft moord en brand geschreeuwd dat Max geen eerlijke kans meer had. Dat ze toch tijd hadden om de track vrij te maken.
Of de SC toch nog binnenhalen en ze laten racen. Wat ze dus hebben gedaan.
De beslissing om helemaal geen lapped cars hun positie te laten hernemen was sowieso al heel erg dubieus, want dat gebeurt normaal nooit. Dus dat zou helemaal onlogisch zijn geweest.
Nu kan je je zeker vragen stellen bij het feit waarom slechst 4 wagens dat nu wel mochten doen, en niet alle gedubbelden. Maar de reden van die regel is net dat ze de kop van het pak willen laten racen zonder interfering en de nodige risico's daarbij van gedubbelden. En daarvoor moesten dus die 4 er van tussen. Opnieuw kan je je gerust vragen stellen over het feit of die regel correct en logisch is of niet, maar die discussie hoort voor mij echt niet bij deze laatste race van het seizoen. En zeker niet door mensen die net even deze ene race hebben gevolgd en hier nu komen posten dat dit "eigenlijk toch wel en kutsport is."
Ze hebben het hier echt gewoon conform de regels gedaan, dus ik begrijp de shitstorm niet goed. Tuurlijk, dat deze laatste lap heeft beslist over de titel is natuuurlijk extra zuur voor Lewis maar evengoed extra heroïsch als ontknoping van dit seizoen.
Ik ben langs de ene kant blij dat ze de beslissing hebben genomen ze nog te laten racen, want ik zat echt op het puntje van mijn stoel te beven van de spanning, maar ik begrijp uiteraard dat dit heel erg zuur is voor Lewis en zijn fans.
Maar eender welke beslissing ze hadden genomen, het ging altijd op commentaar komen te staan, maar finishen onder SC zou wel een anticlimax zijn geweest.
Maar één ding heb ik wel geleerd. Het gaat er in de voetbaltopics op BG vaak beschaafder aan toe dan hier, zegt ook wel veel me dunkt.