FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, dan lijkt mij eigenlijk de enige juiste finishen onder SC.
Dat was dus inderdaad eigenlijk het enige juiste. Maar dan was Lewis wel wereldkampioen. Dus is het niet meer dan normaal dan dat Mercedes dit aanvecht. Vandaag konden ze dit niet winnen. De FIA gaat nooit Masi ongelijk geven. De rechters aan de groene tafel in Parijs misschien wel. Want uiteindelijk is het reglement overduidelijk.

Dat was dus inderdaad eigenlijk het enige juiste. Maar dan was Lewis wel wereldkampioen. Dus is het niet meer dan normaal dan dat Mercedes dit aanvecht. Vandaag konden ze dit niet winnen. De FIA gaat nooit Masi ongelijk geven. De rechters aan de groene tafel in Parijs misschien wel. Want uiteindelijk is het reglement overduidelijk.

Wel nee,

Als 15.3 E wil zeggen dat Masi "overriding autorithy" heeft over de "safety car".

Gezien dat 15.3 A, B, C de beperking opleggen dat Masi "in accordance with the Code or Sporting Regulations" moet zijn. (Zou wel grappig zijn want B is "the stopping of any car". Moest die beperking er niet zijn, dan zou Masi gewoonweg een auto kunnen doen stoppen met als reden: "because i said so" :p)

Gezien dat 15.3 D en E ("the starting procedure" en "the use of the safety car"), die beperking niet opleggen aan Masi.

Gezien dat alles onder 48 onder "the use of the safety car" valt.

Dan zou dat betekenen dat Masi binnen de regels heeft gehandeld.

Laatst bewerkt:
Zoals ik eerder al zei.. Gooi dat hele rulebook buiten. Zeg gewoon dat Masi altijd gelijk heeft als hij toch maar gewoon tijdens de race de regels mag buigen zoals hij ze wil. Dan ga ik akkoord met deze overwinning voor Max.

En dat is net hetzelfde als wat die facebook post zegt. Eén team staat 3-0 achter en dan zegt de scheidsrechter dat het team dat de volgende goal maakt de match wint. Dat is net hetzelfde. Klopt voor geen meter maar indien de scheidsrechter zomaar tijdens de match de regels mag aanpassen klopt dat wel.

anyhoo, Max kampioen.
hopelijk kan Russel wat Perez kan, en niet wat Bottas kan.

eigenlijk jammer dat Russel hier 2de piloot gaat moeten spelen, ik weet niet of dat ideaal is. Bottas was óók de held bij Williams, zelfs naast Massa.

Blijft evenzeer toch verbazen hoe zo een F1 race kan lopen 🤭 wat is de kans dat 5 ronden voor het einde er nog een SC komt, in het allerlaatste titel gevecht..

Doet me altijd denken aan Hamilton vs Massa in Brazilië.. wat is de kans 😀

Ik denk dat Russell niet lang 2de piloot zal moeten spelen. 1 seizoen misschien. Ik denk dat hij daarna zijn kans zal kunnen gaan. Ik zie Lewis echt niet veel langer nog deelnemen.

Blijkbaar heeft Mercedes één of andere top sport advocaat onder de arm genomen. Geen idee of het veel gaat veranderen.

Zoals ik zei: beide heren verdienden het dit seizoen. Zo jammer dat er op deze manier een zuur smaakje aan die titel hangt. Onafhankelijk van wie hem wint.

En als er in staat dat de race director overruling power heeft, dan is het zo he. Maar nu komt het echt wel over alsof die een favoriet heeft gekozen. En da's imo het grootste probleem.

Je snapt het niet Stungunner...

Toen Masi zei dat de gedubbelden zich niet mochten ontdubbelen deed hij Red Bull eigenlijk een plezier. Er was namelijk gewoon geen tijd meer om de gedubbelden zich te laten ontdubbelen. De race zou voorbij zijn voordat het terug groen zou zijn. Masi heeft 2 keuzes, oftewel laat hij de gedubbelden er tussen, oftewel laat Masi ALLE gedubbelden zich ontdubbelen. Masi gaf eigenlijk Max nog een kans om te winnen. Een kleine, ik weet het. Maar een kans. Dat die kans zo klein was heeft Red Bull eigenlijk aan zichzelf te danken. Indien Max die laatste pitstop niet gedaan had hadden er geen 5 gedubbelden tusssen gezeten.

Wat Masi nu gedaan heeft druist tegen de regels. Hij benadeelt niet alleen Mercedes, hij benadeelt ook de 6de gedubbelde want die kan nu de 5de gedubbelde niet meer inhalen. Masi heeft het recht niet om zo een beslissing te nemen. En dus protesteert Mercedes. Lijkt me toch heel logisch.
Eerst en vooral, doe aub niet zo kleinerend alsof ik het niet zou snappen. Er is een verschil tussen een andere mening hebben en iets niet snappen.

Masi heeft blijkbaar wel degelijk het recht om bepaalde afwijkende beslissingen te nemen bij SC situaties. Of die beslissingen de juiste of fair zijn, daar kan je over discussiëren. Maar voor jou was eerst de "enige juiste beslissing" een restart met de gedubbelden er nog tussen. Terwijl dat ook gewoon een afwijkende beslissing zou zijn, in het voordeel van 1 van de partijen.

Daarnaast, bij die laatste stop van Max zaten er al 3 gedubbelden tussen, dus ok, er komen er 2 bij, maar het is niet dat hij zonder die stop sowieso achter Lewis zou zitten.

Ik besef heel erg goed dat de beslissing van Masi Max de titel heeft opgeleverd. Maar de beslissing om niet te laten ontdubbelen was imo ook geen goede geweest. Dan beter gewoon finishen onder SC.

Langs de andere kant, die Williams was daar weg met nog 3 ronden te gaan, zonder het talmen van Masi hadden toen de gedubbelden zich al een pak sneller kunnen ontdubbelen en hadden ze wel die ene ronde geldig kunnen afwerken. Masi heeft dat dus gewoon een ronde te laat beslist en dan kan je als RB zijnde ook gewoon pissed zijn daarover.

Dus ja, Masi fucked it up. Big time. Maar either way ging 1 kamp altijd kwaad zijn.

Laatst bewerkt:
Eerst en vooral, doe aub niet zo kleinerend alsof ik het niet zou snappen. Er is een verschil tussen een andere mening hebben en iets niet snappen.

Masi heeft blijkbaar wel degelijk het recht om bepaalde afwijkende beslissingen te nemen bij SC situaties. Of die beslissingen de juiste of fair zijn, daar kan je over discussiëren. Maar voor jou was eerst de "enige juiste beslissing" een restart met de gedubbelden er nog tussen. Terwijl dat ook gewoon een afwijkende beslissing zou zijn, in het voordeel van 1 van de partijen.
en toch snap je het niet. de "afwijkende beslissing" die genomen is, staat niet in de reglementen (tenzij dan dat hij als Race Director bij een SC mag beslissen wat hij wilt). De "afwijkende" beslissing die jij afwijst, zou wél reglementair geweest zijn. staat héél duidelijk in het reglement ook.
Daarnaast, bij die laatste stop van Max zaten er al 3 gedubbelden tussen, dus ok, er komen er 2 bij, maar het is niet dat hij zonder die stop sowieso achter Lewis zou zitten.

Ik besef heel erg goed dat de beslissing van Masi Max de titel hebben opgeleverd. Maar de beslissing om niet te laten ontdubbelen was imo ook geen goede geweest. Dan beter gewoon finishen onder SC.
ik ben daar zelf niet zeker van, tbh. een lap racen of niet, dàt zou het verschil gemaakt hebben.
lapped cars of niet, het enige verschil dat dat volgens mij zou gemaakt hebben is dat Max Lewis pas zou ingehaald hebben in T6, of in T9, ipv T5.
Langs de andere kant, die Williams was daar weg met nog 3 ronden te gaan, zonder het talmen van Masi hadden toen de gedubbelden zich al een pak sneller kunnen ontdubbelen en hadden ze wel die ene ronde geldig kunnen afwerken. Masi heeft dat dus gewoon een ronde te laat beslist en dan kan je als RB zijnde ook gewoon pissed zijn daarover.
het binnenhalen van de SC, is de verantwoordelijkheid van de Clerk of the Course, en die moet naar de veiligheid van de Marshalls kijken.
volgens mij was die wagen pas veilig van de baan in ronde 56, dus het lijkt mij niét overdreven dat je pas op het einde van die ronde, of in de ronde erna kan die beslissing nemen. de SC rijdt trager dan een normale race-pace, maar ze staan ook niet stil he.
Dus ja, Masi fucked it up. Big time. Maar either way ging 1 kamp altijd kwaad zijn.
sowieso.
had Latifi niet gecrasht, Red Bull had alsnog klacht ingediend voor dat Lap 1 incident. en zeker als Max op minder dan 10s was geëindigd.

Ik vraag me wel af in hoeverre Masi zich bewust was van wat hij mocht en niet mocht beslissen, om het evenwicht tussen beide rivalen zo weinig mogelijk te verstoren.

De logische, en gekende, keuze leek (op die moment) om alle gedubbelden zich te laten ontdubbelen. Maar er was zo weinig tijd dat die actie op zich sowieso een finish onder SC zou veroorzaken (wat de ontdubbeling compleet nutteloos zou hebben gemaakt). Die tochwel absurde situatie zag de raceleiding ook en dan hebben ze snel beslist de ontdubbeling niet te laten doorgaan, om een restart te garanderen. Eigenlijk hadden ze bij die beslissing moeten blijven, want verdere ingrepen zouden het evenwicht nog verder verstoren:

1) Geen ontdubbeling: Er is tijd voor een paar ronden racen. Lewis krijgt een eerlijke kans op verdediging, Max een iets minder goeie kans tot inhalen. Het evenwicht is licht verstoort in voordeel van Lewis.

2) 'Halve' ontdubbeling: tijd voor 1 ronde. Lewis heeft 0 kans op verdediging. Alle voordeel is voor Max. Het evenwicht is zwaar verstoord in nadeel van Lewis.

3) Volledige ontdubbeling: Finish onder SC. Geen inhaalkans voor Max. Het evenwicht zwaar verstoord in voordeel van Lewis.
Maar deze optie was dus als eerste geschrapt!

Als ik het zo bekijk moet ik toegeven dat Mercedes een grotere reden tot klagen heeft, dan Red Bull zou gehad hebben. Maar ik blijf er wel bij dat geen enkele beslissing zonder protest had gebleven.

De wedstrijdleiding moet hier altijd kiezen voor de optie met het minste evenwichtverlies, en daar zijn ze in gefaald. Dan mag het nog 100% volgens de regels zijn.

Laatst bewerkt:
Als ik het zo bekijk moet ik toegeven dat Mercedes een grotere reden tot klagen heeft, dan Red Bull zou gehad hebben. Maar ik blijf er wel bij dat geen enkele beslissing, zonder protest achteraf, had kunnen gemaakt zijn.
Tuurlijk wel, iedereen laten ontdubbelen en SC laten binnen komen in de eerstvolgende ronde. Zoals voorgeschreven door de regels. Dat dat het einde van de wedstrijd zou betekenen doet helemaal niet ter zake. RedBull zou geen enkele poot hebben om op te staan om dit aan te vechten. Alle, dat is zelfs wat er altijd gebeurd bij een SC. Nog nooit heb ik iemand daar een protest zien voor in dienen.

Allé, gewoon het feit wat hier werd aangehaald dat die 2 wagens tussen Verstappen en Sainz zich niet mochten ontdubbelen slaagt toch helemaal op niets. Hoe kan je dat eigenlijk verantwoorden.
Zelfs als in de regels staat dat Masi het laatste woord heeft over wat er met de SC gebeurd, moet hij dan nog niet de regels volgens omtrent de gedubbelde rijders?

Ongelooflijk wrange nasmaak hier. Over het gans seizoen kan je zowel Verstappen als Hamilton de wereldtitel geven maar hoe dat het hier beslist word geeft mij even een degout van F1. Toen Hayman won van Boonen of bv. langer geleden Tortelli van Everts kon ik mij daar makkelijk bij neerleggen want "de beste wint". Dat ligt nu toch een pak moeilijker.

Hehe, als (fanatieke) neutrale kijker vind ik zo'n controverse wel amusant. De beslissingen die vandaag genomen zijn door de wedstrijdleiding zijn heel tekenend voor het hele seizoen.
Alle mogelijke scenario's waren de voorbije dagen al door mijn hoofd gespookt... Tenminste, dat dacht ik, want dit was te gek om te verzinnen.
Ik heb weinig sympathie voor Hamilton maar heb veel respect voor zijn talent. Eigenlijk kan ik net hetzelfde zeggen over Max, maar al bij al ben ik "blij" dat er eens een einde is gekomen aan die saaie dominantie. De laatste twee jaren waren een mix van top entertainment (Mugello, Monza) en totale shit-show. Maar goed, ik kan al niet wachten op het nieuwe seizoen met de nieuwe wagens

Ongelooflijk wrange nasmaak hier.
Wrange nasmaak? Gast, over heel het seizoen bekeken is gerechtigheid geschied. Teveel heeft Mercedes voordeel gehaald met incidenten die gebeurd zijn. Imola red flag was ik trouwens zelf nog vergeten, waar Hamilton een serieus kadootje werd gegeven.

Wie zit er nu te wachten op een finish onder SC? Enkel Hamilton fanboys ja. Het enige correcte en objectieve is dat de wagens zich mochten ontdubbelen (voor een halve lap dan maar) en we dan een laatste sprint ronde kregen tot de finish.

Zelfs Alonso moest lachen van de farce dat FIA is

ps: oh en btw de wrange nasmaak had ik eerder dat Mercedes de laatste 5 races met een "rocket engine" rondreed, dus KARMA is oh zo mooi :D

Laatst bewerkt:
't Is een moeilijke, maar ik vraag me af of iedereen het dan wel echt zo o.k. had gevonden als het 'volgens de gebruikelijke regels' had geweest. Dat had toch een serieuze anticlimax geweest van het seizoen? Een finish onder SC die de wereldkampioen bepaalt. Laten we eerlijk zijn, da's niet de reden waarom we F1 kijken.

Dat moet de redenering geweest zijn van de wedstrijdleiding. Ze waren ook op voorhand overeen gekomen met alle teams om bij voorkeur te finishen onder groende vlag, in geval van SC. Het te laten beslissen op de baan.
Maar dan hebben ze het verder fout aangepakt.

Tuurlijk wel, iedereen laten ontdubbelen en SC laten binnen komen in de eerstvolgende ronde. Zoals voorgeschreven door de regels. Dat dat het einde van de wedstrijd zou betekenen doet helemaal niet ter zake. RedBull zou geen enkele poot hebben om op te staan om dit aan te vechten. Alle, dat is zelfs wat er altijd gebeurd bij een SC. Nog nooit heb ik iemand daar een protest zien voor in dienen.

Allé, gewoon het feit wat hier werd aangehaald dat die 2 wagens tussen Verstappen en Sainz zich niet mochten ontdubbelen slaagt toch helemaal op niets. Hoe kan je dat eigenlijk verantwoorden.
Zelfs als in de regels staat dat Masi het laatste woord heeft over wat er met de SC gebeurd, moet hij dan nog niet de regels volgens omtrent de gedubbelde rijders?

Ongelooflijk wrange nasmaak hier. Over het gans seizoen kan je zowel Verstappen als Hamilton de wereldtitel geven maar hoe dat het hier beslist word geeft mij even een degout van F1. Toen Hayman won van Boonen of bv. langer geleden Tortelli van Everts kon ik mij daar makkelijk bij neerleggen want "de beste wint". Dat ligt nu toch een pak moeilijker.
Als je heel het seizoen hebt gevolgd, dan is dit een correcte uitslag. Mercedes had ook dit seizoen weer de beste wagen, en is verdiend wereldkampioen. Verstappen was de beste rijder en is terecht wereldkampioen. Als je dat op de grid zou vragen denk ik dat de meeste de uitslag wel correct vinden.

Dit is ook het beste resultaat voor de sport zelf, na jaren Mercedes dominantie eindelijk nog eens een andere winnaar. Het was een spannend seizoen met veel commotie. Hopelijk stuurt de FIA bij zodat de vele flaters van dit jaar horen tot het verleden.

Het zou trouwens niet fair zijn tov Schumacher die nu op gelijke hoogte blijft staan met Lewis. Schumacher is in mijn ogen de betere rijder die ondanks de Ferrari dominantie veel meer tegenstand had. De verschillen tussen de wagens op de grid waren niet zo groot en de rijder, Schumacher in dit geval, maakte het verschil. In die Mercedes van de afgelopen jaren waren er veel (mindere rijders) wereldkampioen kunnen worden. De dominantie van Mercedes was te groot de afgelopen jaren, en de titels voor Hamilton too easy. Kijk al uit naar volgend seizoen met nieuwe wagens en Russell die naar Mercedes gaat.

't Is een moeilijke, maar ik vraag me af of iedereen het dan wel echt zo o.k. had gevonden als het 'volgens de gebruikelijke regels' had geweest. Dat had toch een serieuze anticlimax geweest van het seizoen? Een finish onder SC die de wereldkampioen bepaalt. Laten we eerlijk zijn, da's niet de reden waarom we F1 kijken.

Dat moet de redenering geweest zijn van de wedstrijdleiding. Ze waren ook op voorhand overeen gekomen met alle teams om bij voorkeur te finishen onder groende vlag, in geval van SC. Het te laten beslissen op de baan.
Maar dan hebben ze het verder fout aangepakt.
Het zou inderdaad een serieuze anticlimax geweest zijn. Maar daar kan je niks aan doen in een sport als de F1. Ik vind het nu anders ook een serieuze anticlimax: een race director die de wereldkampioen bepaald in plaats van een stuur en pedalen.

Het is toch gewoon van de zotte dat een hollywoodeinde voorrang krijgt op de regels? Je moet je dus indenken dat Mercedes een leger strategisten aan het werk heeft tijdens de race, die bij die crash van Latifi (die per ongeluk was, laat ons die complottheorieën aub achterwege houden) binnen de seconde aan het rekenen geslagen zijn of Hamilton moest binnenkomen of niet. Want het leek mij vrij evidend dat daar een safety car ging komen. Ergens heeft dat leger stragegisten opgemerkt dat het waarschijnlijk een paar ronden ging duren om het wrak weg te krijgen, en dat de kans groot was om achter de safety car te eindigen omdat eerst de gedubbelden nog moeten ontdubbelen. En als dat laatste niet gebeurt (wat al zeldzaam is), zou er wel een gat zijn tussen Hamilton en Verstappen.

Hoe moet dat legertje strategisten zich voelen als een of andere kwibus dan dat regelboek in de vuilbak smijt om wat meer spektakel te krijgen? Dat legertje van Mercedes heeft het al zo slecht gedaan dit jaar. Dan doen ze eens iets goed, en dan veranderen ze nog even de regels na hun call. En ja, dat legertje hoort bij de sport, dat hebben ze in elk team.

Ik heb nu niet het gevoel dat de beste heeft gewonnen vandaag (ik spreek niet over het kampioenschap). Of ja, ik weet het niet, want het is niet alleen deze race waarbij Masi het hollywoodgehalte liet primeren op de sportiviteit. Misschien is de beste wel wereldkampioen geworden. Of misschien is de beste bestolen ten koste van de kijkcijfers. We zullen het nooit weten, en dat vind ik het jammere.

Het is toch gewoon van de zotte dat een hollywoodeinde voorrang krijgt op de regels? Je moet je dus indenken dat Mercedes een leger strategisten aan het werk heeft tijdens de race, die bij die crash van Latifi (die per ongeluk was, laat ons die complottheorieën aub achterwege houden) binnen de seconde aan het rekenen geslagen zijn of Hamilton moest binnenkomen of niet. Want het leek mij vrij evidend dat daar een safety car ging komen. Ergens heeft dat leger stragegisten opgemerkt dat het waarschijnlijk een paar ronden ging duren om het wrak weg te krijgen, en dat de kans groot was om achter de safety car te eindigen omdat eerst de gedubbelden nog moeten ontdubbelen. En als dat laatste niet gebeurt (wat al zeldzaam is), zou er wel een gat zijn tussen Hamilton en Verstappen.
Vrij foute analyse man. De enige reden dat Mercedes buiten bleef was voor track positie. Anders had Verstappen wel buiten gebleven op zijn vrij "nieuwe" hards als Lewis had gepit.

Persoonlijk duurde het ook wel vrij lang om die wagen te takelen. Op een circuit als Monaco was die wagen dezelfde ronde nog getakeld. Masi had gewoon alle wagens moeten laten ontdubbelen en dan was die zever er niet geweest, en dan was het einde "fair" geweest.

De 1ste boardradio van niet ontdubbelen vond ik nog de grootste klucht.

Er zal waarschijnlijk een deal gemaakt worden met Redbull en Liberty voor geld compensatie Mercedes en Masi zal vertrekken met daarna nieuwe duidelijke regels voor FIA.Wat een jojo seizoen FIA en die incompetente Masi.

Mijn excuses Stungunner. Ik wilde helemaal niet kleinerend over komen. Ik dacht echt dat je de regels omtrent de SC nog altijd niet gelezen had. Er staat zwart op wit dat er 2 mogelijkheiden zijn ivm het gebruik van een SC. Wat Masi uiteindelijk besloten heeft staat er niet tussen.
Je hebt misschien een andere mening maar die snap ik dan weer niet want die mening staat gewoon niet in het reglement.

Met andere woorden, Masi kan beslissen over winst of verlies in de race, en in dit geval ook over het WK. Dit houdt in geen enkele rechtzaal stand denk ik.

Ik heb nergens gezegd dat hij zowiezo achter Lewis zou zitten. Ik heb gezegd dat zijn laatste pitstop buiten het voordeel van nieuwe banden ook een strategisch nadeel opgeleverd had. Masi veegde dat nadeel echter van tafel door een heel controversiële beslissing.

Ik besef heel erg goed dat de beslissing van Masi Max de titel heeft opgeleverd. Maar de beslissing om niet te laten ontdubbelen was imo ook geen goede geweest. Dan beter gewoon finishen onder SC.
Finishen onder SC had ik dan weer niks gevonden. Max heeft een pracht van een seizoen gereden. Hij mocht van mij best zijn kans gaan. Maar Lewis ook. Die heeft deze keer geen faire kans gekregen want tegen Max op vers rubber was niks te beginnen.
Wat vooral zuur is, is het feit dat Lewis en Mercedes gisteren helemaal niks verkeerd gedaan hebben. Lewis reed een dijk van een race. Hij pareerde elke tegenslag op zijn weg. De start van P2, het inhalen van Perez, het feit dat hij na de actie van Gio met oude banden zijn voorsprong moest consolideren en de crash van Latifi. Maar tegen de beslissing van Masi, die nogmaals niet volgens de reglementen is, viel niks te beginnen. Een beslissing die Masi nota bene genomen heeft nadat Horner heeft zitten jammeren want eerst handelde Masi wel volgens de regels.
Had Max gewonnen terwijl die SC perfect was uitgevoerd (met de gedubbelden er nog tussen), dan had je mij niet gehoord. Ik zou het spijtig gevonden hebben voor Lewis. Gewoon pure pech dat Latifi er daar nog af ging. Maar op deze manier verliezen is gewoon competitievervalsing om het zwaar uit te drukken.

Tuurlijk. Maar nu is het kamp kwaad dat de overwinning gisteren door de neus geboord zag door een niet correcte beslissing van de wedstrijdleiding.

Wrange nasmaak? Gast, over heel het seizoen bekeken is gerechtigheid geschied. Teveel heeft Mercedes voordeel gehaald met incidenten die gebeurd zijn. Imola red flag was ik trouwens zelf nog vergeten, waar Hamilton een serieus kadootje werd gegeven.
Misschien wel. Maar er zijn ook momenten geweest dat Max en Red Bull een oneerlijk voordeel gekregen hebben. Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen wie er nu echt de titel het meest verdient. Ik weet wel dat gisteren Lewis de overwinning meer verdiende.

Wie zit er nu te wachten op een finish onder SC? Enkel Hamilton fanboys ja. Het enige correcte en objectieve is dat de wagens zich mochten ontdubbelen (voor een halve lap dan maar) en we dan een laatste sprint ronde kregen tot de finish.
Ik zat niet te wachten op een finish onder SC. Ik zat te wachten op een finish die verloopt volgens de regels.

ps: oh en btw de wrange nasmaak had ik eerder dat Mercedes de laatste 5 races met een "rocket engine" rondreed, dus KARMA is oh zo mooi :D
Dit is nog zo ne bullshit hé. Rocket engine... dat was een gewone motor die volledig voldeed aan de regels. Red Bull had ook een 5de motor kunnen gebruiken. Ik snap die commotie omtrent die zogenoemde "rocket engine" niet echt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan