De nieuwe Aston Martin ziet er nice uit!
Inderdaad. Dat fluo geel is ook een pak beter dan dat roze.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De nieuwe Aston Martin ziet er nice uit!
Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed
around the track at an appropriate speed, without overtaking, and take up position at the
back of the line of cars behind the safety car.
Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed
around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take
up position at the back of the line of cars behind the safety car.
around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take
up position at the back of the line of cars behind the safety car.
Ik vind hem wel een lange body hebbenInderdaad. Dat fluo geel is ook een pak beter dan dat roze.
Het exacte tijdstip doet er net wel toe. Het was VSC dus op basis daarvan hadden Mercedes en redbull hun keuze gemaakt om al dan niet te pitten. Als je dan alsnog switcht naar SC heb je gewoon een totaal foute inschatting gemaakt die veel invloed heeft op de race. In het verleden is het wel al gebeurd maar dat konden ze echt niet maken de laatste race. Hoewel ze het op het einde van de race nog altijd een grote fout maakten..Het bericht was letterlijk "please no safety car, it interferes with the race". Of een SC al dan niet de race verstoort is nooit een argument, het enige argument is veiligheid. Dat bericht was gewoon fout, hoe je het draait of keert.
Het exacte tijdstip waarop hij het zei weet ik niet, maar doet er op zich niet zoveel toe. Ze hadden kans om binnen te komen, ze doen het niet, en vragen dan om geen SC buiten te brengen. Tja.
wat er op't einde gebeurd is, is dat een beslissing die genomen was, veranderd is. eerst gingen de lapped cars niét doorgelaten worden.Ik vraag mij af wat daar shocking of sickening aan is. Hij zegt toch gewoon dat men niet moet wachten tot de lapped cars terug aansluiten achteraan? En dat is helemaal niet tegen de regels?
Als er 1 boodschap shocking en sickening was, dan was het wel die van Toto eerder in de race met de vraag geen SC buiten te brengen om de race niet te verstoren, terwijl er duidelijke veiligheidsrisico's waren.
Het was VSC dus op basis daarvan hadden Mercedes en redbull hun keuze gemaakt om al dan niet te pitten. Als je dan alsnog switcht naar SC heb je gewoon een totaal foute inschatting gemaakt die veel invloed heeft op de race.
Goh, er valt wel iets voor te zeggen dat ze eigenlijk direct SC hadden moeten doen, als er vlak achter een bocht eentje de kant ingevlogen is op zo'n circuit. Da's gewoon nog een bewijs dat zowel de stewards als de race director duidelijk te kort schoten, maar daar zijn we het denk ik over eens dat dat vorig jaar meermaals pijnlijk duidelijk is geworden.Zoals ik al zei: ze hadden beiden ruim de tijd om een keuze te maken om al dan niet te pitten. Lewis reed voorbij de pits onder VSC, Max dook in de pits onder VSC. Ze hadden beiden dezelfde kansen. Mercedes kiest om buiten te blijven en daarna proberen ze Masi te beïnvloeden.
VSC naar SC situatie is toch al genoeg voorgevallen? En kan onderhevig zijn aan wat er op de baan aan het gebeuren is. Indien het te gevaarlijk wordt, dan wordt het alsnog SC.
M'n belangrijkste punt is dat de boodschap "gelieve geen SC uit te sturen want dit beïnvloedt de race" gewoon not done is. Ongeacht wie het zegt in welke situatie. Of er al dan niet een SC wordt uitgestuurd mag enkel en alleen van de veiligheid afhangen.
Maar het is wel al 6 volle seizoenen wel zo dat er wel steeds gewacht wordt totdat de gedubbelden terug achteraan aangesloten zijn. Waarom moest dat in Abu Dhabi plots anders ?Wat leesvoer voor @Knarf - met de beste intenties.
In 2014 waren er werkgroepen om het probleem aan te pakken dat SC periodes te lang duurden, net omdat de gedubbelden tot dan weer achteraan moesten aansluiten en er dan pas herstart kon worden: https://racer.com/2014/11/07/f1-considers-safety-car-rule-changes/
In 2015 werden de sporting regulations aangepast zodat het niet meer nodig was dat de gedubbelden achteraan aansloten.
Extract uit de 2014 regs:
Extract uit de 2015 regs, emphasis mine:
In de 2021 regs is dit nog steeds ongewijzigd:
Kortom: het is al 6 jaar/6 volle seizoenen zo dat gedubbelden niet achteraan moeten aansluiten.
Dus, niets fout met wat Wheatley zei.
wat er op't einde gebeurd is, is dat een beslissing die genomen was, veranderd is. eerst gingen de lapped cars niét doorgelaten worden.
bij dat van Toto waren ze sowieso al niet van plan een SC te doen.
Bullshit Eniac..Zoals ik al zei: ze hadden beiden ruim de tijd om een keuze te maken om al dan niet te pitten. Lewis reed voorbij de pits onder VSC, Max dook in de pits onder VSC. Ze hadden beiden dezelfde kansen. Mercedes kiest om buiten te blijven en daarna proberen ze Masi te beïnvloeden.
Goh, er valt wel iets voor te zeggen dat ze eigenlijk direct SC hadden moeten doen, als er vlak achter een bocht eentje de kant ingevlogen is op zo'n circuit. Da's gewoon nog een bewijs dat zowel de stewards als de race director duidelijk te kort schoten, maar daar zijn we het denk ik over eens dat dat vorig jaar meermaals pijnlijk duidelijk is geworden.
Bullshit Eniac..
Lewis kon niet pitten. Dan was hij trackpositie kwijt. En als Masi daarna besloot om de race af te vlaggen op een REGLEMENTAIRE manier was Max gewonnen. Dan had Mercedes helemaal geen poot gehad om op te staan.
Maar het is wel al 6 volle seizoenen wel zo dat er wel steeds gewacht wordt totdat de gedubbelden terug achteraan aangesloten zijn. Waarom moest dat in Abu Dhabi plots anders ?
Waarom wordt er anders wel zo lang gewacht ? Jij zit te roepen over het feit dat het niet fair was dat Toto vroeg om geen safety car te laten komen want er waren veiligheidsissues. Awel, hier gaat het ook om veiligheid. De langzamere wagens moeten eerst ver genoeg weg zijn zodat de leiders veilig in gevecht kunnen gaan. Nu was dat dan plots niet meer nodig ?
En dan heb ik het niet eens over het feit dat deze keer plotseling MAAR 5 wagens en niet ALLE wagens zich mochten ontdubbelen. Dat is wel compleet tegen de reglementen.
Ik catalogeer deze titel van Max naast die van Prost in 1989 en die van Schumacher in 1994. Op papier zijn ze wereldkampioen maar iedereen die ook maar een beetje notie heeft van F1 (en willig is om het hele gedoe een beetje neutraal te bekijken) weet wie in feite de titel had moeten winnen. In 1989 was dat niet Prost, in 1994 was dat niet Schumacher en in 2021 was dat niet Verstappen.
euh, welke VSC>SC situatie bij Gio? er is toen enkel een VSC geweest, en dat was toen Toto vroeg om er géén SC van te maken.Huh? Wat zeg je nu, dat doordat Toto de vraag stelde om geen SC uit te sturen, ze dat net wel gedaan hebben?
Ik spreek over de VSC>SC situatie die ontstond tijdens het uitvallen van Gio he.
Sorry, let me rephrase that :Dit was opgezet spel met de bedoeling Max wereldkampioen te laten worden.
euh, welke VSC>SC situatie bij Gio? er is toen enkel een VSC geweest, en dat was toen Toto vroeg om er géén SC van te maken.
Jeddah zal daar wel mee gespeeld hebben, maar volgens mij gingen ze daar sowieso bij VSC gebleven zijn, ook zónder Toto.

Omdat je weet dat het in de reglementen wel degelijk zo staat ?Deze discussie gaan we niet opnieuw voeren, zie hierboven.
Ik wil deze discussie nergens heen sturen. Ik wil zelfs niet dat ze Max zijn wereldtitel afnemen. Ik wil gewoon maar dat je beseft dat de seizoensfinale vorig jaar niet op een eerlijke manier verlopen is.Meh. Ik vind dit een goedkope manier om de discussie toch weer te sturen naar waar je wil dat ze heengaat.
Ik wil deze discussie nergens heen sturen.
Omdat je weet dat het in de reglementen wel degelijk zo staat ?
artikel 48.12 is redelijk duidelijk. Al hebben ze met Red Bull met woorden zitten goochelen
"any cars that haven been lapped" wil volgens Red Bull namelijk niet zeggen "all cars that have been lapped". Ook al staat amper 2 zinnen verder : "Once the last lapped car has passed the leader the SC will return to pits at the end of the following lap".
Dit laatste toont wel degelijk aan dat "any" wel degelijk "all" wil zeggen. Trouwens, deze laatste regel op zich is zelfs 2 keer geschonden. De last lapped car heeft de leader NOOIT ingehaald dus had deze race NOOIT herstart mogen geweest zijn. En dan staat er nog eens bij dat de SC naar de pits gaat op het einde van de volgende ronde. Zo lang heeft de SC niet gewacht. Deze ene regel is 2 keer overtreden.
Masi beroept zich op artikel 48.13 was eigenlijk zegt dat Masi de regels mag overrulen. Nu mag jij 1 sport zoeken waar de scheidsrechter naar goeddunken de regels mag veranderen. Je gaat er geen vinden hoor, om de eenvoudige reden dat dat niet eerlijk is. De scheidsrechter kan namelijk partijdig zijn.