FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ricciardo ben ik stillekes aan wel beu gezien bij McLaren. Gaat die daar nu weeral een gans seizoen prutsen? En dan plots er 1 race tussendoor winnen....
mja, van Ricciardo kan je nu eigenlijk niet oordelen. heeft de volledige test gemist door Covid, en bijna de hele vrijdagmorgen door een vloeistoflek op zijn wagen. niet de beste voorbereiding dus.

en zo goed is die Mclaren niet, Norris is met een 13de plaats ook onder de verwachtingen.

Die uitspraken hier nu al over “voor jaren gekloot”. Er valt volgens mij nog veel uit de Mercedes te halen (zie porpoising en andere duidelijke “handling” moeilijkheden).
Dat Ferrari en RBR momenteel duidelijk voorliggen is wel een absoluut feit, hopelijk dus veel strijd vooraan straks!

Heel teleurgesteld in mercedes. Heel jammer voor Russel. Hopelijk trekken ze dat vlug recht. Ik zal nu toch een beetje voor de ferrari’s supporteren. Ik wil die nederlander niet op het podium 😂

iclg122g5do81.jpg

mja, van Ricciardo kan je nu eigenlijk niet oordelen. heeft de volledige test gemist door Covid, en bijna de hele vrijdagmorgen door een vloeistoflek op zijn wagen. niet de beste voorbereiding dus.

en zo goed is die Mclaren niet, Norris is met een 13de plaats ook onder de verwachtingen.
Goh, toont voor mij toch wel weer voor een stuk aan dat beweren dat Ricciardo tot de absolute top behoort en hij gewoon pech had omdat de McLaren hem niet lag, serieus overdreven is.

Akkoord dat zijn voorbereiding niet ideaal was én uiteraard is die McLaren niet goed, maar opnieuw bijna 1 seconde achter zijn teamgenoot, dat belooft toch niet veel goeds en lijkt 2021 all over again.

Magnussen heeft ook amper getest en is een pak sneller dan Schumacher en Hulkenberg heeft zelfs helemaal niet getest en is sneller dan Stroll. En uiteraard zijn Stroll en Mick niet te vergelijken met Norris, maar 1 seconde trager dan jouw teammaat is toch echt gigantisch teleurstellend. Zijn toon in die radioboodschap nadien was ook tekenend, gelaten als wat.

Hulkenberg heeft niet gereden met die nieuwe wagen en staat voor Lance. En kijk eens naar Magnussen :eek: .
Ik heb het altijd voor Ricciardo gehad. Van in het begin, toen hij nog met HRT reed, zag ik iets speciaal in hem. Vorig jaar was ik serieus verrast dat hij zo om de oren gereden werd door Lando. Je had dan nog de uitvlucht van "de wagen ligt hem niet", maar eigenlijk is dat bullshit. Een echte grote past zijn rijstijl aan aan de wagen, en dat is hem vorig jaar niet gelukt. Je zou het nu misschien nog kunnen steken op een slechte voorbereiding, maar eerlijk gezegd beginnen de excuses stilletjes aan op te geraken.
Op zich kan het wel een heel interessante situatie opleveren. Hamilton is nu ongeveer 8 jaar gewoon van in een auto op rails te rijden, terwijl Russell bewezen heeft van (over 1 ronde althans) het onmogelijke uit een kutauto te kunnen krijgen.
Een volle seconde sneller dan Russel. Mja... Blijkbaar heeft hij het niet verleerd na 8 jaar gewoon met een auto op rails te rijden terwijl Russel het onmogelijke uit een kutauto wist te halen :wink:
Ben ook wel eens benieuwd naar de duels Leclerc-Sainz. Die gaan er ook zoiezo zijn. Die 2 zijn echt aan elkaar gewaagd.
Als Ferrari fan lijkt er eindelijk nog eens een leuk seizoen aan te komen.
Ik ben meer benieuwd naar het duel Leclerc - Verstappen. Enkele jaren geleden hebben die 2 al wat akkefietjes gehad. Max is een agressief piloot en Leclerc heeft toen al laten zien dat hij niet van plan is aan de kant te gaan. Oog om oog, tand om tand. In elk geval viel mij na Q3 al op dat Charles Max geen blik gunde. Niet dat Max daar wakker van zal liggen, maar dat belooft wel voor dit seizoen.

Aston Martin lijkt mij gewoonweg geen degelijk team te zijn. Voor mij lijkt het gewoon dat Lawrence Stroll gewoonweg wild geld rondsmijt zonder echt een idee te hebben.
Hier heb ik plezier in. Bullebak Lawrence zet gewoon Otmar Szafnauer aan de kant met de melding dat die "maar een werknemer is en geen beslisingen heeft te nemen". Otmar verkast naar Alpine en parkeren de 2 bolides voor de Aston Martins op de grid. Misschien heeft Otmar een beetje kritiek gehad op Lance en moest hij daarom weg ? Ik heb ook de indruk dat Lawrence niet echt een idee heeft hoe een team te runnen. "Als je er maar geld tegenaan smijt komt het wel in orde" lijkt hij inderdaad wel te denken. Niet dus.
Ik moet altijd denken aan een boek van Michel Vaillant als ik hem bezig zie. In "De Bluffer van Francorchamps" zie je altijd zo een Texaan in het midden van een groep lopen met een hele bende aanbidders achter hem aan. Als ik Lawrence zie, zie ik net hetzelfde. Lawrence in het midden, een halve meter voorop, en een hele meute schapen achter hem aan.

Overal lees ik dat F1 op play sports te zien is maar in de tv gids van de yelo app is dat niet terug te vinden. Waar valt het te bekijken in BE?

Een volle seconde sneller dan Russel. Mja... Blijkbaar heeft hij het niet verleerd na 8 jaar gewoon met een auto op rails te rijden terwijl Russel het onmogelijke uit een kutauto wist te halen :wink:
Nee hé, eigenlijk maar 2 tienden sneller. In Q2 reed Russel een veel betere tijd, die hij om één of andere reden in Q3 niet meer kon herhalen. Het feit dat hij daar echt plots zoveel trager was, was heel bizar (mss paar foutjes gemaakt?).

We gaan wat zien als Leclerc een gelijkaardige auto heeft als Max. De "trucjes" die hij tegen Hamilton kon gebruiken, gaan niet werken hoor. Allebei elke race in de muur op die manier. Ik kijk er al naar uit :biglaugh:

Nee hé, eigenlijk maar 2 tienden sneller. In Q2 reed Russel een veel betere tijd, die hij om één of andere reden in Q3 niet meer kon herhalen. Het feit dat hij daar echt plots zoveel trager was, was heel bizar (mss paar foutjes gemaakt?).
Heeft enorm veel tijd verloren in bocht 1, voorbarige conclusies maken is dus een beetje idioot.

Russell heeft 0.7sec verloren in bocht 1.

Trouwens Leclerc die Max geen blik gaf? Die 2 waren zelfs tijdens het interview van Sainz na de kwalificatie met elkaar aant praten.

Hij heeft inderdaad een fout gemaakt, maar dat neemt nog altijd niet weg dat het verschil een volle seconde bedroeg. Dan had Russell maar geen fout moeten maken. Dat hoort er toch bij dacht ik.

Ik heb het altijd een beetje moeilijk met mensen die altijd doen alsof Lewis zijn 8 wereldtitels enkel behaald zijn omdat zijn wagen de beste was. Ik strijd niet af dat de Mercedes de beste wagen was, maar Lewis is gene pannekoek. Hij is de beste, of toch tenminste de op één na beste, piloot op de grid. Daar ben ik toch wel 100% zeker van.

Russell heeft 0.7sec verloren in bocht 1.

Trouwens Leclerc die Max geen blik gaf? Die 2 waren zelfs tijdens het interview van Sainz na de kwalificatie met elkaar aant praten.
Dat heb ik dan gemist. Ik heb wel gezien dat Sainz en Max met elkaar aan het praten waren. Die 2 zijn ooit teamgenoten geweest dus die zullen elkaar wel redelijk goed kennen.

Hij heeft inderdaad een fout gemaakt, maar dat neemt nog altijd niet weg dat het verschil een volle seconde bedroeg. Dan had Russell maar geen fout moeten maken. Dat hoort er toch bij dacht ik.

Ik heb het altijd een beetje moeilijk met mensen die altijd doen alsof Lewis zijn 8 wereldtitels enkel behaald zijn omdat zijn wagen de beste was. Ik strijd niet af dat de Mercedes de beste wagen was, maar Lewis is gene pannekoek. Hij is de beste, of toch tenminste de op één na beste, piloot op de grid. Daar ben ik toch wel 100% zeker van.

Toch een beetje vroeg om stellingen te doen over een eventueel onderdoen van een van beide drivers? Russel maakt 1 foutje in qualifying (helaas voor hem in Q3) en staat daardoor relatief uit positie. De rest van de sessies reed die gewoon sterk en zaten ze toch op een gelijkaardig niveau lijkt me.

De komende races zullen uitwijzen hoe ze aan elkaar gewaagd zijn.

Zeker, Hamilton kan een stukje rijden en behoort tot de beste rijders van de grid.
Maar bij F1 telt helaas niet alleen rijderskunsten maar ook heel veel de auto.
Ze hebben bij Mercedes geluk gehad dat ze zo lang eigenlijk zonder concurrentie de beste waren. natuurlijk moet de rijder het nog altijd afmaken.
Vertel heeft ook 4 wereldtitels omdat de Red Bull toen het beste was én hij stond er!

Het is gewoon moeilijk om potten te breken als de auto niet mee wilt.

Dat zeg ik niet, uiteraard hoort het erbij, je moet ook wanneer het erom draait foutloos kunnen presteren, absoluut. Maar de snelste tijd van Russel in de totale quali was maar 2 tienden trager dan die van Hamilton. Dan is het verschil in snelheid niet enorm en kan je niet zeggen dat Hamilton Russel compleet overklast heeft, wat die seconde in Q3 wel zou kunnen suggereren.

En Hamilton is absoluut één van de best piloten ooit en samen met Max de beste op dit moment. Zonder twijfel. Ik heb ook problemen met mensen die zeggen dat het enkel door de auto is dat iemand x-aantal keer wereldkampioen wordt. Ik had dat ook bij Schumacher maar ook bij Vettel, waar dat ook heel snel wordt gezegd (al schat ik Schumacher en Hamilton, ondanks dat ik fan was van Vettel, wel hoger in dan hem). Het hoort samen en een toppiloot maakt ook een team en een auto beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan