FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij heeft inderdaad een fout gemaakt, maar dat neemt nog altijd niet weg dat het verschil een volle seconde bedroeg. Dan had Russell maar geen fout moeten maken. Dat hoort er toch bij dacht ik.

Ik heb het altijd een beetje moeilijk met mensen die altijd doen alsof Lewis zijn 8 wereldtitels enkel behaald zijn omdat zijn wagen de beste was. Ik strijd niet af dat de Mercedes de beste wagen was, maar Lewis is gene pannekoek. Hij is de beste, of toch tenminste de op één na beste, piloot op de grid. Daar ben ik toch wel 100% zeker van.
Ik heb het moeilijk met mensen die Hamilton automatisch de GOAT noemen omdat hij in de statistieken bovenaan staat.
Hij staat zonder twijfel bij de toprijders, maar hij heeft vele jaren amper tegenstand gehad.

Toch een beetje vroeg om stellingen te doen over een eventueel onderdoen van een van beide drivers? Russel maakt 1 foutje in qualifying (helaas voor hem in Q3) en staat daardoor relatief uit positie. De rest van de sessies reed die gewoon sterk en zaten ze toch op een gelijkaardig niveau lijkt me.

De komende races zullen uitwijzen hoe ze aan elkaar gewaagd zijn.
Ik heb nergens een stelling gemaakt hé. Ik reageerde enkel op het feit dat iemand vertelde dat Lewis het nu maar eens moest laten zien. Hij heeft 8 jaar lang met een wagen gereden die als op rails reed en hij moest het opnemen tegen een jonge kerel die al bewezen heeft dat hij met een kutauto geweldige dingen kan laten zien.
Awel.. Lewis heeft laten zien wat hij kan met een kutauto. Een volle seconde sneller dan zijn teamgenoot. Goed, die kerel maakte een fout. Dat kan gebeuren. Maar het was een volle seconde.
Dat wil trouwens niet zeggen dat volgende keer Russell niet sneller kan zijn hé. Ik vind Russell een geweldige piloot. Maar Lewis ook.

Ik heb het moeilijk met mensen die Hamilton automatisch de GOAT noemen omdat hij in de statistieken bovenaan staat.
Hij staat zonder twijfel bij de toprijders, maar hij heeft vele jaren amper tegenstand gehad.
Ik heb hem nergens de GOAT genoemd. Ik schat hem bij de allergrootsten ooit in, maar ik heb het altijd moeilijk om te zeggen welke piloot de beste ooit was. In mijn ogen is het heel moeilijk om verschillende generaties te vergelijken. Ik kijk zelfs niet naar het aantal titels. 1 van de, volgens mij althans, allergrootsten ooit heeft niet eens 1 wereldtitel.

Het hoort samen en een toppiloot maakt ook een team en een auto beter.
Dit is ook goede waarheid… een piloot die extreem goed is in feedback geven dewelke ze in de fabriek verstaan kan echt een auto goed maken…

Het is heel moeilijk om iemand een GOAT te noemen in de F1, omdat het hard afhangt van zowel auto als rijder als tegenstander als bv de statistieken die niet worden bijgehouden etc..

Gilles Villeneuve ;)

Maar dat zal vooral met mijn leeftijd te maken hebben. Ik was toen een kleine 10 jaar oud en dat waren echte helden. Op latere leeftijd word je er veel nuchterder in. Allée, ik ben dat toch geworden :laugh:

Voor mij is Lewis zeker de beste of de 2de beste piloot die er op dit moment op de grid staat. Maar de GOAT ? Hoe kan je Lewis in godsnaam vergelijken met bijvoorbeeld Schumacher, Senna, Lauda of Clark ? Dat is toch gewoon onmogelijk.

Toch heerlijk om Bottas zijn smile op de grid te zien een plaatsje na Hamilton.

Veel plezier allemaal! Happy first of the season!

Amai, opvallend wel hoe hard Hamilton echt gleed op die harde banden.
Bahrein is toch een van de warmste circuits? Wat gaat dat geven op koudere circuits waar de banden niet zo snel warmte krijgen.

Amai, opvallend wel hoe hard Hamilton echt gleed op die harde banden.
Bahrein is toch een van de warmste circuits? Wat gaat dat geven op koudere circuits waar de banden niet zo snel warmte krijgen.
Bandenwarmers max 70 graden ipv 100 graden zei men op Play Sports

Hulkenberg zijn wagen was "too hot" om te pitten...
Dus inlap moet je proberen afkoelen, outlap meer opwarmen... Pitten wordt ingewikkeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan