FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, maar gij haalt die 2de post er bij he.
ik heb uw "marginaal" post alleen maar gebruikt om iets algemeen aan te klagen, het feit dat soort commentaren niet hoorde toen Hamilton pech had vorig jaar.

dat gaat niet enkel over u he.

ja, maar gij haalt die 2de post er bij he.
ik heb uw "marginaal" post alleen maar gebruikt om iets algemeen aan te klagen, het feit dat soort commentaren niet hoorde toen Hamilton pech had vorig jaar.

dat gaat niet enkel over u he.
Nochtans ben jij het die het onderscheid niet maakt. Op mijn gegniffel is lang niet zo veel reactie gekomen, hoe zou dat komen? Misschien aan de manier waarop ik het verwoord?

Ik ben pro-Hamilton en was vorig jaar zeer boos over het seizoenseinde, maar je hoeft je daarom nog niet te gedragen als een hondsdolle baviaan. Ik ben allergisch aan die overdreven emotionele "Sport is my religion" marginaliteit, ongeacht vanwaar het komt.

Nochtans ben jij het die het onderscheid niet maakt. Op mijn gegniffel is lang niet zo veel reactie gekomen, hoe zou dat komen? Misschien aan de manier waarop ik het verwoord?
again: het gaat niet over u. enkel die quotes.

jij gniffelt op Max, sommigen gaan er over.
net zoals sommigen over Lewis gniffelden, en anderen "zich als een hondsdolle baviaan" gedroegen.

maar: nu is daar reactie op, toen niet.

soms moet je hier uw posts toch enorm hard uitleggen, precies.

maar: nu is daar reactie op, toen niet.

soms moet je hier uw posts toch enorm hard uitleggen, precies.
Ja het was echt een zeer eensgezinde boel eind vorig seizoen, in die mate dat we er nog steeds over bezig zijn hoezeer we allemaal on the same page waren. :sarcastic:

Zuivere confirmation bias.

ik ga geen moeite meer doen, ik ga ongerelateerde meme posten.
aBnLGmz_460swp.webp

Oef. Het is me gelukt om hier niet te reageren, zoals ik mezelf opleg, binnen de 24u na een race. Ik kan nogal heetgeblakerd posten op het moment van of net na de race.

Ik pik er even jouw post uit, maar had er evengoed enkele pagina's terug eentje kunnen quoten. Vat het dus vooral niet persoonlijk op.

Maar: sommigen lijken hier te vergeten dat het om sport gaat, en sport is voor mij pure emotie, pure adrenaline. Het zal je misschien verbazen, maar ik heb gisteren luid tegen m'n TV zitten roepen toen Verstappen en Leclerc aan het duelleren waren, en ja, het zal jullie misschien nog meer verbazen, maar toen Verstappen de pits inbolde met z'n probleem (motorisch, vermoedelijk), dan zat ik met gebalde vuist omhoog te 'vieren', terwijl ik enkele termen door de living gooide die me hier sowieso infractions zouden opleveren wegens 'racisme'.

Ik moet 'm niet, laat dat duidelijk zijn. Ja, ik haal er ENORM veel plezier uit als hij zoiets tegen komt. Van mij mag hij elke race in de laatste ronde uitvallen met één of ander vaag probleem. Newsflash voor diegenen die zeggen dat je liever 'naar een leuke race kijkt': ga eens naar Anderlecht - Brugge of Standard - Anderlecht kijken.

Hier lijkt het alsof alles vooral zeer berekend moet zijn. Woehoe. Mooie race. Nu over naar de orde van de dag, m'n gras afrijden ofzo. Neen dus.

Ik zat gisteren na het einde van de race schuimbekkend in de zetel. EINDELIJK weer rood op het hoogste schavotje, en hoe. En als kers op de taart staat Verstappen in de pits, dat maakt het weekend pas helemaal goed. Van mijn part mocht zijn motor op dit eigenste ogenblik nog in brand staan, bij manier van spreken.

Ga vooral door met de postings, ik vind het heel boeiend om allemaal te lezen (gemeend!). Volgende week naar Saoedi-Arabië, meer van dit!
Miljaar, misschien toch eens beter uw dokter of therapeut aanspreken. Paar frustraties te verwerken.

Wat jij beschrijft zijn geen emoties ... "schuimbekkend in de zetel" man we zijn 1 race ver, wat gaat dat geven indien ferrari niet eerste eindigt op het einde :rofl:

Miljaar, misschien toch eens beter uw dokter of therapeut aanspreken. Paar frustraties te verwerken.

Wat jij beschrijft zijn geen emoties ... "schuimbekkend in de zetel" man we zijn 1 race ver, wat gaat dat geven indien ferrari niet eerste eindigt op het einde :rofl:
Jah, beeldspraak hè. Dat is uiteraard niet letterlijk het geval. Maar stil in mijn zetel zitten, dat is er toch echt niet bij.

Ik neem aan dat jullie alle voetbalsupporters ook marginaal vinden als ze de tegenstander eens uitfluiten?

Sorry, F1 is niet wereldvreemd. Je zal dus ook boegeroep horen.

Klopt. Vooral sinds Max aan de top mee strijdt. En dat heeft dan niks met Max te maken maar vooral met zijn fanbase. 95% zijn zatte hollanders die voor Max F1 reed nooit een F1 wedstrijd gezien hebben. Maar nu het Nederlandse elftal er niks van bakt zijn ze op zoek gegaan naar een andere nationale glorie en die hebben ze gevonden in Max Verstappen. Ze kennen helemaal niks van gemotoriseerde sport maar ze zullen wel de regels eens komen uitleggen (lees... ze zullen komen vertellen dat Max alles mag op het circuit en de rest niks). Alleen al om die reden zal ik nooit voor Max supporteren. En Max zelf kan uiteindelijk niks aan het feit doen dat zijn fanbase vooral bestaat uit Hollanders die gewoon niet slimmer zijn.

In ieder geval, ik kijk nu meer dan ooit uit naar races én kwalificaties. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor Ferrari en het is fijn om nu weer mooie indicaties te krijgen van hernieuwd succes. Vorig seizoen was al een mooie upgrade, dit is al helemaal verwennerij!

Ik betwijfel wel nog of Charles klaar is om dit een volledig seizoen te doen. Nu rijdt hij bevrijdt, maar hij is sowieso wel vatbaar voor spins en gekke stootjes zonder die enorme druk. En nu zit Max hem op de hielen nu en het verschil lijkt klein voorlopig. Het zou enorm knap zijn moest hij deze lijn doortrekken. Bovendien moet nu nog een hiërarchie worden vastgelegd tegenover Sainz. We kunnen vermoeden dat Charles sneller is, maar dat moet nu duidelijk blijken in de standings. Want ze zullen op dit moment beide een unieke kans ruiken om een kampioenschap binnen te halen. Zeer interessant.

Ik vind het ook wel erg spijtig hoe zwaar Mclaren faalt nu. Het is echt wel héél slecht. Ze zitten niet zomaar vanachter in het midfield, ze waren echt gewoon kansloos. En ze zullen beter kunnen, maar als je in essentie zelfs door Williams wordt afgetroefd zal je niet moeten op wins. Ik ben zeer benieuwd naar hoe zij van hier uit verder gaan, het zou zonde zijn om twee zulle sneller piloten noodgedwongen te zien aanmodderen.

Ik denk ook dat Mick dit seizoen door de mand zal vallen. Ik hoop voor hem van niet, maar ik vrees dat hij simpelweg niet goed genoeg is.

Ik denk dat mijn mening over Verstappen vrij goed overeen komt met die van @Cerulean.
Als Ferrari fan zat ik op het puntje van mijn stoel de gevechten te volgen, en ik heb er van genoten!
Maar ik ben geen Red Bull fan, en 2021 heeft daar zeker en vast geen verbetering ingebracht.
Toen ook Perez uitviel, stelde ik mij het gezicht van Horner voor, en met 2021 indachtig, verscheen er op dat moment een grote smile op mijn gezicht.
Zal mij maar in het hoekje van de marginalen zetten.

Zal mij maar in het hoekje van de marginalen zetten.
:laugh:
Dacht dat het hier Max aanhangers versus Lewis aanhangers, of iets in die aard, was. Blijkbaar was ik mis. Het is marginalen versus niet-marginalen :rofl:
Top post Wolfken. Dat soort humor kan ik heel goed appreciëren :thumb:

Was dus omdat Leclerc gas inhield, om Verstappen te laten passeren en die in de volgende DRS zone gewoon terug voorbij te gaan.
ik ga beleefd blijven , maar leert anders is telemetrie lezen.
Racecraft van Leclerc is trouwens een klasse of 3 lager dan die van Max.

Voor de rest.

Super race van Ferrari, die hebben echt wel een hele goede combi motor/aandrijving (zie ook de andere klantenteams).
Pitstops en dergelijke ook zeer snel.

Red Bull heeft maar weinig tijd om het probleem te vinden, en Mercedes heeft volgens mij nog een beetje werk (binnen een race of 3 staan die toch terug van voor).

Goed debuut van onze laatste pay driver ook, mag gezegd worden.

Voor Schumacher vermoed ik dat het nog moeilijk gaat worden

Trouwens, ik zie nu pas dat Leclerc z'n snelste wedstrijdronde bijna een volle seconde sneller was dan de 2de in dat rijtje (Verstappen) :eek:.
dit, de racepace van ferrari was zoveel sneller dan de redbull, sommige zeggen hier RACECRAFT Leclerc, maar hij is een seconde sneller als de rest.
De racecraft van Max is getoond bij de undercut , ook al denk ik dat hij daar mischien zijn banden wat te veel heeft verbruikt

Jah, beeldspraak hè. Dat is uiteraard niet letterlijk het geval. Maar stil in mijn zetel zitten, dat is er toch echt niet bij.

Ik neem aan dat jullie alle voetbalsupporters ook marginaal vinden als ze de tegenstander eens uitfluiten?

Toen ik vorige zaterdag onze wekelijkse voetbalmatch speelde riep ik ook op “discutabele” beslissingen van de ref, “schandalige” fouten van de tegenstander, etc. Maar de man wie ik iets te hard tegen de schenen trapte (onbedoeld en nefast voor mijn eigen scheenbeen) heb ik ook gewoon rechtgeholpen en me meteen bij verontschuldigd. Na afloop gaan we ook gewoon handen schudden en gaven we toe dat we ons 1-2 verlies toch vooral aan onszelf te danken hadden. Ik vind het verschrikkelijk om met mensen te spelen die onnodig amok begin te maken op het veld.

In het voetbal en in F1 heb ik mijn voorkeuren, maar ik wil toch vooral dat de beste chauffeur het haalt. Ik vind Max zeer onsympathiek als persoon, maar supporterde er vorig seizoen voor omdat hij de beste kans had om de Mercedes dominantie eens te doorbreken. Dit jaar zal ik vermoedelijk vooral op Saignz/LeClerc hopen, omdat ik die goed vind én sympathieker dan Max. Maar als Albon volgend weekend plots geniaal rijdt met zijn Williams ga ik dat evengoed fantasisch vinden.

Ik heb dat dogmatisch en fanatiek denken rond fan zijn van 1 persoon/team/groep nooit gesnapt. Historisch heb ik ook een voorkeur voor een bepaald team, maar dat beperkt zich tot hopen dat ze het nu toch weer eens beter gaan doen.

Het ergste van dit alles is dat ik niet fanatiek een team wil alles zien winnen, en niks goed kan zeggen over andere teams of rijders. Ferrari is m’n favoriete team. Maar ik vind dat Hamilton top werk geleverd heeft de voorbije jaren. Ik kan die drive van Bottas naar P6 of Kmag naar P5 appreciëren. Ik vond Checo z’n 2020 win met de Racing Point fantastisch, geniet van Ricciardo en Norris bij McLaren. Ik kan bij momenten zelfs genieten van een goed moment van Lance Stroll (z’n Williams-podium was geniaal). Ik heb en had zovele rijders die ik kon appreciëren, ditto teams.

De enige anti-gevoelens (en daar kies ik uiteindelijk niet voor, die zijn er gewoon) heb in écht bij Verstappen. Zijn het zijn fans? Is het omdat hij ‘nen Ollander’ is? Omdat hij de meest arrogante kop heeft die rondloopt in de pits? Geen idee. Ik weet wel 1 ding (licht pakken, niet serieus!): ik heb nog nooit in m’n leven gevochten en ben zeer conflictmijdend ingesteld, maar Verstappen is zo-enen die ik uit het niets een linkse hoek geef op café :D

Ik ga het hier bij laten. Tijd dat we volgend weekend weer op de baan staan!

dit, de racepace van ferrari was zoveel sneller dan de redbull, sommige zeggen hier RACECRAFT Leclerc, maar hij is een seconde sneller als de rest.
De racecraft van Max is getoond bij de undercut , ook al denk ik dat hij daar mischien zijn banden wat te veel heeft verbruikt
In elk geval heeft Max zich, ondanks dat hij volgens jou tot 3 keer meer racecraft heeft dan Charles, ferm in de luren laten leggen. Je moet het Charles nageven. Hij heeft in 1 race gedaan waar Lewis zich voirig jaar het hele seizoen het hoofd over heeft gebroken. Max zuchzelf in zijn voet laten schieten. Ook bij de restart na de SC zorgde Charles er voir dat Max compleet aan de verkeerde kant zat. Sainz kreeg daardoor de kans om Max aan te vallen.
Volgens mij heeft dit te maken met de leeftijd van Charles. Die is opgegroeid met DRS en detectiepunten van die dingen. Lewis niet. Het was heel slim gespeeld van Charles.

Ook bendat gezeur over die superieure Ferrari al wat moe. Jaren moeten horen hoe Max moest opboksen tegen een superieure Mercedes. En nu is die wagen wat minder en moet Max het weer opnemen tegen een superieure Ferrari. Wat een pechvogel is Max tich. Hij moet met die rommel van een Ref Bull rijden. Gelukkig is zijn racecraft tot 3 keer beter dan de andere piloten want anderrs zou hij geen schijn van kans hebben. ;)

Laatst bewerkt:
Nee, racecraft is inhouden op de main straight, zodat je DRS hebt op de volgende straight als je aanvaller je inhaalt.
Een gebrek aan racecraft is meteen voor die overtake gaan, en uw eigen kwetsbaar maken in die 2de drs zone.

Racecraft draait niet om die éne schitterende move, het draait om doen wat nodig is om op het einde op het hoogste podium te staan

Ook bendat gezeur over die superieure Ferrari al wat moe. Jaren moeten horen hoe Max moest opboksen tegen een superieure Mercedes. En nu is die wagen wat minder en moet Max het weer opnemen tegen een superieure Ferrari. Wat een pechvogel is Max tich. Hij moet met die rommel van een Ref Bull rijden. Gelukkig is zijn racecraft tot 3 keer beter dan de andere piloten want anderrs zou hij geen schijn van kans hebben. ;)
Op 1 race is het moeilijk om nu al te spreken over superieur. Ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn en dat het gewoon van circuit tot circuit zal afhangen. Hopelijk komt binnen een paar races Mercedes ook mee, en hebben we een propere 3-6 strijd om de overwinning

Het gekke is vooral dat Max zijn kwalificatietijd de snelste was geweest moest hij zen laatste bocht niet verkloot hebben, dus zo veel trager zal die Red Bull wel niet zijn.

ik ga beleefd blijven , maar leert anders is telemetrie lezen.
Racecraft van Leclerc is trouwens een klasse of 3 lager dan die van Max.

Misschien best zelf eens de telemetrie lezen?
Het is ondertussen, dankzij telemetrie, onomstotelijk bewezen dat Leclerc, Max tot 3 maal toe opzettelijk voorbij liet gaan.

En daarbij maakte hij het dan nog niet TE gemakkelijk waardoor Max ook nog even een flatspot remt.

Max is hier echt wel in de luren gelegd door Leclerc, en nog niet een beetje.
En daar heeft die zogenaamde superieure Ferrari niks mee te maken. Dat was puur racecraft.

Idem bij de restart zoals hierboven opgemerkt. Perfect gespeeld van Charles, en Max liep wederom in de val.

Max is een superpiloot. Maar in deze race was het wel overduidelijk wie de slimste was. Mogelijk volgende keer andersom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan