FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk naar Maldonado. Iedereen herinnert hem vooral voor zijn crashes, maar hij heeft toch ook maar mooi een gp gewonnen, en die Williams was verre van dominant.
In de Mercedes van 2014-2016 zou het hele huidige en toenmalige veld een gp kunnen winnen.
Klopt. In een Williams die door de toenmalige sterke Mercedes-motor niet bij te houden was op het rechte stuk in Cataluyna, de enige realistische inhaalplek. Die wagen was absoluut niet dominant, maar de track lag de wagen wel. En de rijder - die heel veel rare stoten uitgestoken heeft, al spuw ik 'm zeker niet uit zoals zovelen - deed het toch maar om het af te maken.

Vond dat een hele mooie race om te zien toen!

Welke puppies heeft Ricardo vermoord dat zo velen hem plots een slechte chauffeur vinden? Ja bij mclaren vind hij zijn volle snelheid niet maar elke auto ervoor was hij toch een topper?

Welke puppies heeft Ricardo vermoord dat zo velen hem plots een slechte chauffeur vinden? Ja bij mclaren vind hij zijn volle snelheid niet maar elke auto ervoor was hij toch een topper?
Dit is F1, waar "you're only as good as your last race" een gekend mantra is :)

Plus, de Red Bull vind ik al jaren een vreemde 'eend': Verstappen kan er mooie dingen mee laten zien en races en zelfs de wereldtitel mee winnen, maar de andere rijders in die wagen doen het toch altijd een heel stuk minder. In het geval Perez kan je wel 'acceptabel' zeggen, maar toch: minder dan Verstappen.
Misschien ligt de Red Bull Versappen beter dan Perez?

Zie Benetton: die wagen was helemaal op de leest van Schumacher gemaakt. Alesi en Berger (beide geen prutsers) hadden veel moeite met die wagen gewoon omdat die naar Schumacher's stijl ontwikkeld was.

Niemand denkt toch dat Hamilton met de Haas van vorig jaar VOOR Mazepin in de Mercedes van vorig jaar eindigt?

Uiteraard niet.
Maar... Met Mazepin en Schumacher in de Mercedes was Mercedes vorig jaar nooit WCC geworden hoor. En ook niet tweede volgens mij.

Misschien eens opzoeken welke prestaties bepaalde coureurs, met goede naam (zoals Fisichella) hebben gehaald toen in ze in een goede Ferrari mochten plaatsnemen als invaller (meerdere races). Dat was dag en nacht verschil met Schumacher en Massa.

Bottas heeft ondertussen een vrij slechte naam van naast Hamilton te rijden.
Maar dat was daarvoor een beest hé. Dat is één van die mannen die GP2/F2 heeft overgeslaan omdat hij zo goed was. In FormulaRenault 13 overwinningen in 1 seizoen. Dat is ongezien denk ik ongeveer.

Zie Benetton: die wagen was helemaal op de leest van Schumacher gemaakt. Alesi en Berger (beide geen prutsers) hadden veel moeite met die wagen gewoon omdat die naar Schumacher's stijl ontwikkeld was.
Ook een goed voorbeeld ja.
De mensen die in 1996 bij Benneton werkten, zeggen dat die 1996 auto nog een pak beter was dan die van 1995 en 1994. En dat Schumacher daarmee met vingers in de neus wereldkampioen was geworden. Maar Alesi en Berger, toch geen prutsers, haalden er 0 overwinningen mee.

Bij ontwikkeling en evolutie van een wagen wordt vaak wel rekening gehouden met de input van de betere rijder.
Maar dat is ook niet echt de enige uitleg. Er is wel een reden waarom betere rijders gezien worden als betere rijders... Die komen in F1 of in een nieuw team en tonen dat ze beter zijn dan hun teamgenoten. Zelfs met een wagen die niet specifiek "voor" hen ontwikkeld is.

Sommige rijders hebben dan ook nog eens de gave om "door" problemen heen te rijden waar anderen er keihard mee worstelen.

Vettel heeft nog geen positieve test voorgelegd, dus hij mag nog niet naar Saudi Arabia vliegen.
Aston Martin wacht nog af, als Seb zaterdag vóór de Q arriveert kan hij racen. anders weer Hulk.

Bij ontwikkeling en evolutie van een wagen wordt vaak wel rekening gehouden met de input van de betere rijder.
Maar dat is ook niet echt de enige uitleg. Er is wel een reden waarom betere rijders gezien worden als betere rijders... Die komen in F1 of in een nieuw team en tonen dat ze beter zijn dan hun teamgenoten. Zelfs met een wagen die niet specifiek "voor" hen ontwikkeld is.

Sommige rijders hebben dan ook nog eens de gave om "door" problemen heen te rijden waar anderen er keihard mee worstelen.
Dit.
Race trouwens pas om 19u op zondag is wel jammer.

Ik kijk al uit naar het volgende duel tussen ferrari en red bull :drool: of gaat mercedes weer verrassen met een podium... kan al niet wachten :clap: of gaat haas onverwacht een podium nemen ik gun het gunther steiner wel! Zou zalig zijn :D

Ik kijk al uit naar het volgende duel tussen ferrari en red bull :drool: of gaat mercedes weer verrassen met een podium... kan al niet wachten :clap: of gaat haas onverwacht een podium nemen ik gun het gunther steiner wel! Zou zalig zijn :D
Ik durf er geld op zetten dat dit wel gaat gebeuren, zou eigenlijk niet mogen verbazen. Natuurlijk is het nog heel vroeg om in te schatten wat de machtsverhoudingen zijn, maar ik zou Haas wel op 4 zetten. Als er dan eens een paar rijders uitvallen, geraakt Magnussen wel op het podium. En Schumacher in de punten :unsure:

Vraag is vooral of er teams zijn die met nog wat tweaks, nog wat snelheid gevonden hebben. Of dat Mercedes het porpoising effect heeft kunnen aanpakken.

Vraag is vooral of er teams zijn die met nog wat tweaks, nog wat snelheid gevonden hebben. Of dat Mercedes het porpoising effect heeft kunnen aanpakken.
Van Mercedes verwacht ik niet dat ze op een kleine week tijd veel verschil gaan kunnen maken.

Saudi Arabië is een circuit met veel snelle bochten. Op de F1 website stond dinsdag een mooi grafiekje over de snelheid van de verschillende teams in de verschillende soorten bochten:
image.jpg

Als die trend zich doorzet zou Mercedes het nog wel eens wat moeilijker kunnen krijgen dan afgelopen zondag. Williams zou dan weer iets beter voor de dag kunnen komen, zij lijken beter te zijn (nu ja, minder slecht :() bij hoge snelheden.

Al kan je dat niet zomaar doortrekken natuurlijk, de afstelling van de auto speelt ook een rol hierin.

eigenlijk opvallende grafiek.
vorige week dacht iedereen dat de Mercedes-PU wagens het slecht deden, en werd er dus automatisch die link gelegd.
maar uit deze grafiek blijken de klanten-teams veel tijd te verliezen in trage bochten, waar het fabrieksteam de snelste van allemaal is.

Mercedes zou hier trouwens een low-downforce achtervleugel hebben.

Let op, als de Mercedes wagen mechanische grip heeft en dus snel is in trage bochten (en even snel als de Ferrari in medium bochten), dan kan het een kwestie zijn van drag reduceren om tijd goed te maken op rechte stukken, en dan heb je een wagen die echt meteen weer kan meestrijden voor de overwinning.

Ik schrijf ze alleszins zéker nog niet af.

In verband met Perez bij Red Bull..

Het is wel zo dat indien een iets mindere goede rijder bij Red Bull, Mercedes of Ferrari rijdt, hij er meestal toch een tikkeltje beter uitkomt dan bv bij Williams, Alpine ofzo.

MAAR

Steekt Hamilton of Verstappen in een HAAS wagen dan crashen die ook waarschijnlijk.
:rofl:
Günther: faking asshoooles !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan