Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Uiteraard moeten oorlogsconflicten ten alle tijden vermeden worden. De mensenrechten en gelijkheid tussen genders moet altijd gerespecteerd worden. Dit ter zijde zodat er over mijn opvatting geen misverstand bestaat.Ik heb het in het voetbal al eens aangehaald maar het wordt echt eens tijd dat we alle dubieuze landen eens links laten liggen en vooral stoppen met hun oliecentjes aan te nemen. Die centjes komen uit het zelfde varkentje dat de oorlog in Yemen sponsort, journalisten laat ombrengen of slaven laat overkomen.
Hoe kan je nu racen wanneer er mogelijks raketten op het circuit terecht komen. Hoe krijg je dat trouwens als piloot of eender welk teamlid uitgelegd aan het thuisfront dat je naar 'oorlogsgebied' trekt.
Uiteindelijk hebben bepaalde takken van de industrie/economie die producten of centen nodig uit wat jij omschrijft als dubieuze landen. We moeten nu ook niet heiliger dan de paus zijn, want die lijn is onmogelijk te trekken. Als je ziet hoe de regeringsleiders hier zich de laatste jaren al verschillende hebben mogen excuseren over misdaden uit het verleden dan besef je toch ook dat België ook wel fouten maakt.
Ik vind gewoon dat we dan wel kunnen streven naar een betere wereld, maar hoe consequent kan je daarin dan zijn?Je maakt toch vreemde sprongen hoor. Eerst schrijf je dat mensenrechten en gendergelijkheid gerespecteerd moeten worden en vervolgens zeg je dat het ok is om in landen te racen waar die zaken quasi onbestaande zijn?
Omdat we in het verleden fouten gemaakt hebben en waar we lessen uit getrokken hebben voor onze huidige normen en waarden, moeten we landen die nu diezelfde waarden en normen naast zich neerleggen maar belonen om dat het de sport goed uitkomt?
Rijders pronken met No War maar dat telt blijkbaar alleen maar als het op Europees grondgebied is? Wat de hele invasie in Oekraïne ons geleerd heeft is dat we niet afhankelijk mogen zijn van 'schurkenstaten'. Nu is het Rusland die ons bakken geld kost maar dat kan in de toekomst zeker een land uit het Midden-Oosten zijn.
Er is daar gewoon in die gehele discussie, die er zeker mag zijn, geen rechte lijn te trekken.
Daarom vind ik dat de slinger niet moet overslaan in de andere richting en kan het evenement dit weekend op zich wel doorgaan.
Ik vind gewoon dat we dan wel kunnen streven naar een betere wereld, maar hoe consequent kan je daarin dan zijn?
En gaat door de formule 1 daar niet meer te laten doorgaan plots alles veranderen? Ik vrees van niet. Het zal een proces van vele jaren vergen.
In China treden ze dezelfde rechten ook met de voeten, maar ik ben er vrij zeker van dat je producten hebt uit dat land…
Daarom vraag ik me af waar je die grens trekt? Enkel sportevenementen? Enkel Midden-Oosten? Hoe lang geleden dat bepaalde feiten gebeurd zijn vooraleer het land van je lijstje mag geschrapt worden enz.
Pas onlangs hebben maar enkele wielerwedstrijden het prijzengeld gelijkgeschakeld tussen mannen en vrouwen. Anderen doen dat voorlopig nog niet. Mogen deze dan nog doorgaan?
Zelfs als we ons volledig onafhankelijk maken van fossiele brandstoffen uit de schurkenstaten, van waar komen dan de materialen om de alternatieve energiebronnen te maken denk je? Zoals uranium, silicium, lithium en noem maar op.
En als het al niet uit die landen komt, riskeren we blootstelling aan andere regio’s.
Er is daar gewoon in die gehele discussie, die er zeker mag zijn, geen rechte lijn te trekken.
Daarom vind ik dat de slinger niet moet overslaan in de andere richting en kan het evenement dit weekend op zich wel doorgaan. En ondertussen kan men lobbyen en internationale druk zetten naar een meer gelijkwaardige maatschappij ginder,

“Toto we went mortar racing”ze gaan gewoon racen.
Bedankt, ik kan Spa Rood van de grond gaan opkuisen.“Toto we went mortar racing”
Dat kan toch niet enkel komen door andere brandstof?Geen enkele Mercedes PU in de top 10 in FP3...
Nee, ik denk zelfs dat het niet eens aan de PU ligtDat kan toch niet enkel komen door andere brandstof?
Missen precies veel snelheid, zelf in de QGeen enkele Mercedes PU in de top 10 in FP3...